Aprilla SR 50
Fra : pp

Dato : 24-11-03 21:07

Er der nogen der kan fortælle mig hvor begrænsningerne på denne scooter er
og hvordan man fjerner dem.
Desuden vil jeg høre om der er nogen der kan fortælle mig hvad det er der
sider på det stykke hvor udstødningen bliver monteret (ved ikke hvad det
hedder ). Det ligner en sort klump er det en plombe eller hvad.
Hvad vægt skal der være på rullerne for den kommer til at køre optimalt.
Håber nogen kan hjælpe !!

Fra : Henrik

Dato : 26-11-03 23:50

"pp" skrev i en meddelelse
> [...]
> hedder ). Det ligner en sort klump er det en plombe eller hvad.
> Hvad vægt skal der være på rullerne for den kommer til at køre optimalt.

En lille skive på akslen i variatoren - sidder bag kickstarter-skjoldet.

Udstødningen : Skift forrøret ud. Plumpen er ikke helt ligetil at få ud. Og
når den er ude skal de små "lufthuller" lappes.
Uanset hvad, så kan man se at der er "pillet" ved røret. Gå evt. til
forhandleren og se om han kan hjælpe med et rør uden begrænsning til brug på
bane. Min kunne - til 50 kr,-

Ruller : Så længe du kun afdrosler, kan du vist spare pengene på nye ruller
med anden vægt.
Den kører såmænd meget godt med de originale. Skift hvis de er slidte eller
du skal tune "rigtigt".

Det er min erfaring - men måske andre har en bedre løsning ...

Ps. min var fra omkring `99

/Henrik

Fra : pp

Dato : 30-11-03 13:14

Det lyder som om det er let hvis man havde lidt forstand på det. Forrøret er
det det forreste af udstødningen og hvordan skal jeg skifte det det hænger
jo sammen med resten af udstødningen ? Skal det svejses sammen med et nyt
eller er det mig der ikke fatter en skid ?