Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
RAW, CRW og THM
Fra : wedebo

Dato : 24-11-03 19:56

Hej gruppe.
Jeg har både et Nikon og et Canonkamera der kan optage i .RAW format, men det er ikke lykkedes mig endnu at få billeder ud af dette.
Kun en miniature kan jeg få frem.
Adobe siger på deres hjemmeside, at man kan opgradere Photoshop til at behandle RAW format, men jeg har ikke fundet muligheden.
Der nævnes andre steder et program der hedder Imatch, men er det noget jeg skal købe?

Hilsen Knud Bonke

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 24-11-03 20:14

On Mon, 24 Nov 2003 19:56:06 +0100, "wedebo" <knud@privat.dk>
wrote:

> [...]
>Der nævnes andre steder et program der hedder Imatch, men er det noget jeg skal købe?

Hej Knud,
hvis du har købt det som nyt, må der følge software med. Til min
Canon hedder det "Zoom browser.exe" den henter filerne fra
cameraet so,m RAW, derefter "RAW image converter", den
converterer til TIF filer.
mvh Ebbe

Fra : Knud Bonke

Dato : 24-11-03 21:04

: wrote:
:
[...]
: >
: >Hilsen Knud Bonke
: >
[...]

Tak for svar, jeg har i hvert fald zoom browser EX 3.0.0. , det må være den rigtige
Hilsen Knud

Fra : Mic Holm

Dato : 24-11-03 20:21

Hej Knud,

Der er masser af forskellige muligheder. Det fedeste i min mening, er
Capture One DSLR Pro (www.phaseone.com) som forresten er Dansk produceret.
Photoshops plugin er indbygget i Photoshop CS (Version 8 hedder CS) så den
skal du ikke købe seperart.

--Michael

Fra : Knud Bonke

Dato : 24-11-03 21:24

Hej Michael
Jeg har downloaded og skimmet Rebel-versionen i en 14 dages trialversion (Det er et EOS 300d jeg har) og det ser interessant ud. Tak
for hjælpen
Hilsen Knud

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> skrev i en meddelelse news:bptln4$20ue$1@news.cybercity.dk...
: Hej Knud,