Musvit som sover i redekasse.
Fra : Brian Oestergaard

Dato : 24-11-03 19:06

Hej NG

Mine forældre har en redekasse, til mejser, som på trods af at den har hængt
der i 3 år aldrig er blevet brugt som redekasse.
Men nu er der tilsyneladende en musvit som bruger den som "sovekasse". De
ser den tit smutte ind om aftenen, og om morgenen kommer den så op i hullet
og kigger ud, det kan den godt gøre en 5 gange inden den beslutter sig for
at forlade kassen.
Den kan også finde på at flyve ind og ud af kassen mit på dagen.

En dag var der endda en gråspurv som viste interesse for kassen, hvilket
straks resulterede i at den blev angrebet af musvitten, som tilsyneladende
forsvarede sit hjem !

Er ovenstående adfærd noget som andre også har observeret ?

Brian Østergård

Fra : machine99

Dato : 24-11-03 19:25

Jep mange af mine fuglekasser blive brugt som sovekasser, specielt om
vinteren..

Endnu en god grund til at sætte kasser op