Indsæt billede???
Fra : Morten

Dato : 24-11-03 14:37

Hej Alle.

Jeg er meget ny i "VB-faget" og har lidt problemer...

Jeg indsætter i dag billeder på denne måde:
Picture1.picture = LoadPicture ("c:\filnavn.jpg")

På denne måde får jeg ikke billedet inkluderet i EXE-filen når jeg laver en
sådan...

Hvordan får jeg billeder tilføjet i exe-filen???

Venlig hilsen
Morten

Fra : Harald Staff

Dato : 24-11-03 16:18

Velg Picture-property'en i design time, browse og velg billede.

--
HTH. Beste hilsen Harald
Followup to newsgroup only please

"Morten" <slet_til_og_med_forste_punktum.sys.adm@oncable.dk> skrev i melding

Fra : Morten

Dato : 24-11-03 18:58

Hej Harald.

Problemet er at jeg vil tildele forskellige billeder til f.eks
Picture1.picture når der trykkes på forskellige Command's. (det er en
julekalender...)

Venlig hilsen
Morten

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 24-11-03 19:47

"Morten" <slet_til_og_med_forste_punktum.sys.adm@oncable.dk> skrev i en
meddelelse news:3fc246bc$0$9771$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej Harald.
>
> Problemet er at jeg vil tildele forskellige billeder til f.eks
> Picture1.picture når der trykkes på forskellige Command's. (det er en
> julekalender...)

Hvis du absolut vil have dine billeder kompileret med i EXE-filen, kan du
oprette 24 picture- eller imageboxe, hvori du lægger dine billeder i design
time og sætter Visible=False.

Så kan du enten gøre hver enkelt af de 24 synlige én ad gangen, eller du kan
tage billedet fra dem og lægge over i en anden (synlig) picturebox.

Det er imidlertid ikke nogen særlig 'økonomisk' måde at gøre tingene på, da
EXE-filen risikerer at blive neget stor.

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Gert Krabsen

Dato : 24-11-03 20:14

Mon, 24 Nov 2003 19:47:02 +0100, Jens Vestergaard <j@railsoft.dk> skrev:

> [...]
> da
> EXE-filen risikerer at blive neget stor.

Risikerer?

Den bliver sgu stor.
Jeg har lige lavet een med 504 billeder. Det enkelte billede er kun 300*300
pixel, men resultatet er en .EXE på 1.4 MB. Load af programmet tager et par
minutter på en mellemstor PC, så jeg overvejer at vise en tegnefilm i
Splash-billedet.

...men herefter er der ingen væsentlig forsinkelse, selvom skærmen retegnes
ved hver musebevægelse..

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Harald Staff

Dato : 25-11-03 00:20

Hei Morten

Legg dem i en imagelist og hent dem derfra.

Men som de andre påpeker; bilder ER store hvis de er store.