Backgroung på IFRAME?
Fra : Christian Hansen

Dato : 24-11-03 14:35

Haya!

Har prøvet mange underlige ting til at få et billede som
background på en iframe!...
Men uanset hvad jeg prøver dur' det ikke...
Nogen der ved hvordan jeg kan sætte et billede som background, på
en iframe (helst uden at skulle sætte det på alle siderne som jeg
linker til i min iframe ) så vil jeg meget gerne få et tip :)

P.S.

Jeg har prøvet på at sætte background på hver enkelte side, og
det virker heller ikke...
Pga. jeg ikke har lavet de sædvanlige <html>osv. tags?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-11-03 15:44

Christian Hansen <crazy@krelle.dk> skrev :

>Nogen der ved hvordan jeg kan sætte et billede som background, på
>en iframe (helst uden at skulle sætte det på alle siderne som jeg
>linker til i min iframe ) så vil jeg meget gerne få et tip :)

Brug et eksternt cssark og link til det, for du bruger vel
forhåbentlig alligevel css til formatering/udseende.

>Jeg har prøvet på at sætte background på hver enkelte side, og
>det virker heller ikke...
>Pga. jeg ikke har lavet de sædvanlige <html>osv. tags?

Lyder mærkeligt, men kom med et link til din side, for ovennævnte
lyder lidt kryptisk.

Vi kan jo ikke gætte, hvad det så er du laver.
--
Knud

Fra : Christian Hansen

Dato : 24-11-03 16:51

Oki doki!

Her er linket så til min side:

www.krelle.dk

Det er mit iframe i midten på siden!...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-11-03 17:36

Christian Hansen <crazy@krelle.dk> skrev :

>Det er mit iframe i midten på siden!...

Hvad forhindrer dig i at bruge css til at sætte baggrund med?

En side i en iframe er jo en selvstændig side, så det skal se ud
som en ganske alm. side, også selvom det er en phpside.

Baggrundsbillede sætter du på flg. måde:

body {
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: black;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #666666;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #666666;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #666666;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #666666;
SCROLLBAR-FACE-COLOR: black;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: black;
background: #666666 url(baggrund.gif) center center no-repeat
fixed;
color: #ffffff
}

Iøvrigt bør du sætte doctype samt content på alle dine sider.
--
Knud

Fra : Christian Hansen

Dato : 24-11-03 19:14

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> color: #ffffff
> }
>
> Iøvrigt bør du sætte doctype samt content på alle dine sider.

Jamen jeg siger tak :)
Håber jeg finder ud af det så ;)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-11-03 14:58

Christian Hansen skrev:

> Har prøvet mange underlige ting til at få et billede som
> background på en iframe!...

Normalt skal du bare sætte baggrunden på den side der åbner i
iframen.

> Nogen der ved hvordan jeg kan sætte et billede som background, på
> en iframe (helst uden at skulle sætte det på alle siderne som jeg
> linker til i min iframe ) så vil jeg meget gerne få et tip :)

Visse browsere understøtter vist også at man sætter baggrundsfarven
til transperant - så vil man kunne se den aktuelle baggrund bag
rammen. Men det virker ikke alle steder.

> Jeg har prøvet på at sætte background på hver enkelte side, og
> det virker heller ikke...
> Pga. jeg ikke har lavet de sædvanlige <html>osv. tags?

Svært at vide uden at se siden. Giv meget gerne et link til din
side - se evt. følgende artikel først:
<http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen