XHTML 1.0 >< XHTML 1.1
Fra : Trine Banke Brennech~

Dato : 23-11-03 19:00

Hej

Jeg ville gerne vide, hvad forskellen mellem XHTML 1.0 og XHTML 1.1 er.
(Kender ikke XHTML 1.1).

Nogen, der har et godt link eller kan forklare det?

På forhånd tak
Trine Banke Brenneche
--
Jeg søger job som webdesigner/webudvikler, se http://www.brenneche.dk/

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 23-11-03 20:04

"Trine Banke Brenneche" <nyhed@brenneche.dk> wrote in news:3fc0f55e$0$29316
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Jeg ville gerne vide, hvad forskellen mellem XHTML 1.0 og XHTML 1.1 er.
> (Kender ikke XHTML 1.1).
>
> Nogen, der har et godt link eller kan forklare det?

Sådan noget kan heldigvis slås op.

På W3C's side omkring xhtml 1.1:

<http://www.w3.org/TR/xhtml11/>

Finder man i toppen et link til:

<http://www.w3.org/TR/xhtml11/changes.html#a_changes>

Lettere kan det vist ikke gøres.

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 23-11-03 20:26

Trine Banke Brenneche wrote:

> Jeg ville gerne vide, hvad forskellen mellem XHTML 1.0 og XHTML 1.1 er.
> (Kender ikke XHTML 1.1).

Der er stort set ingen forskel mellem DOCTYPErne XHTML1.0 strict og XHTML1.1
http://www.w3.org/TR/xhtml11/changes.html#a_changes

Det eneste nye der er kommet er ruby elementet, som bruges til skrift
sprog i østen.
http://www.w3.org/TR/xhtml11/references.html#ref_ruby

Der udover anbefaler W3C at man servere sin XHTML1.1 med MIME-typen
"application/xhtml+xml", hvilket endnu ikke er understøttet i Internet
Explorer.
http://www.webstandards.org/learn/askw3c/sep2003.html

De personer jeg har set som leger med XHTML1.1 glemmer ofte at ændre
MIME-typen og benytter kun XHMTL1.1 for at være smart og være med på det
nyeste.

Så jeg vil _ikke_ anbefale dig at du benytter XHTML1.1, men holde dig
til XHTML1.0 strict.

.... med mindre du har gang i en kinesisk hjemmeside

Hintzmann c",)

Fra : Trine Banke Brennech~

Dato : 23-11-03 22:31

"Martin Hintzmann Andersen" <user@domain.invalid> skrev

> Der er stort set ingen forskel mellem DOCTYPErne XHTML1.0 strict og
XHTML1.1
> http://www.w3.org/TR/xhtml11/changes.html#a_changes
<snip>

Tak for jeres svar
Godt at I kan hjælpe en, der ikke selv er smart nok til at komme på at kigge
på w3's hjemmeside! :)

Mvh Trine Banke Brenneche