Upassende mails!
Fra : Mathilde Jacobsen

Dato : 23-11-03 17:14

Hvem er det dog, der kommer med de åndssvage indlæg med "Hot" "Nude"
o.s.v. Er det ikke til at se, hvem der indrykker sådant lort!
Undlad iøvrigt at se på sådanne sider, for risikoen for at få virus er
sikkert stor!
Venligst
Mathilde

Fra : machine99

Dato : 23-11-03 18:22

Du er vist blevet spammet :)

Få dig en ny email adresse og husk så at indsætte et antispam-felt når du
bruger den på div. nyhedsgrupper

I stedet for at bruge mathilde@stribnet.dk
så brug
mathilde@stribnetxxx.dk
og bed folk om at fjerne x'erne når de svarer dig fx. (brug en signatur)-->

mathilde@stribnetxxx.dk
(fjern xxx ved svar)

Skaden på din nuværende addresse er desværre allerede sket så du er nok nødt
til at få dig en anden..

Fra : PEHnews

Dato : 23-11-03 20:01

"machine99" <please@no.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> mathilde@stribnetxxx.dk
> (fjern xxx ved svar)
>
> Skaden på din nuværende addresse er desværre allerede sket så du er nok
Hvis du kan leve med det, så behold din nuværende emailadresse, og skriv en
falsk i indlæg på Usenet m.v. som ovenfor angivet. Jeg har selv været meget
plaget af spam, men 2-3 uger efter, at jeg holdt op med at bruge min rigtige
, klingede det af. Jeg har installeret et antispamprogram (spamfilter)., der
fanger de fleste; der kommer nu 10-20 spamemails om dagen, og 1-2 fanges
ikke af spamfilteret.
Hvis ens emailadresse er meget indarbejdet, er det dumt at skifte den, med
mindre det står meget skrald til.
Som du måske ved, så er det ikke nok at udelade den rigtige emailadresse i
teksten, da man kan se den ved at højreklikke på afsenderen i "fra"-feltet.
Du skal ind og ændre den i Outlookexpress (eller hvad du nu bruger af
postprogram).

M.v.h.

Poul Evald

Fra : J. Jensen

Dato : 24-11-03 08:28

Jeg er enig med dig i at man snart føler sig som fremmedsproget , når man
skal oversætte hvad de unge skriver.
Os der er født i 2 Verdenskrig , bruger Danske ord når vi taler.
Unge mennesker bruger tit forkortede ord f. eks. " LOL " ( Lo længe ) ,
sådanne ord kan kun tydes hvis man
tilhører det miljø hvori de er opstået.

J. Jensen

Fra : Mathilde Jacobsen

Dato : 24-11-03 16:16

Hej J. Jensen!
Tak for dit svar. Det er rart at høre, der er meningsfæller.
Men det, der irriterer mig, er, at der på oversigten over seriøse indlæg
til gruppen forekommer disse "upassende" indlæg - som f.eks. fra "me" og
"whatever" fra 8. og 9. ds.
Sådanne lugter langt væk af spam. Udover, at man selv kan blokere for
sådanne meddelelser, ville det være rart, hvis der også kunne blokeres
inden de overhovedet blev "optaget" i gruppen.
Mathilde

Fra : Pongo

Dato : 24-11-03 23:56

Mathilde Jacobsen wrote:
> Men det, der irriterer mig, er, at der på oversigten over seriøse
> indlæg til gruppen forekommer disse "upassende" indlæg - som f.eks.
> fra "me" og "whatever" fra 8. og 9. ds.

Jeg gætter på, at du læser Usenet-indlæg via et eller andet web-baseret
forum.
Jeg tror egentlig at de oprindelige indlæg er fjernet fra Usenet. Jeg
har ihvertfald aldrig set dem i news:\\dk.fritid.ornitologi , og når jeg
googler lidt, så kan jeg se at store dele af alverdens usenet-grupper
har modtaget et indlæg,i den periode du omtaler, med et link til en
virusbefængt scr-fil. Afsenderen er angivet til jhenderson@starband.net
Det eneste jeg lige kan finde nu, er dog indlæg der advare mod det
oprindelige indlæg. Det oprindelig indlæg er derimod væk. Det kan dog
sagtens stadig ligge i diverse web-forums, der også optager
usenet-indlæg.

> Sådanne lugter langt væk af spam. Udover, at man selv kan blokere for
> sådanne meddelelser, ville det være rart, hvis der også kunne blokeres
> inden de overhovedet blev "optaget" i gruppen.

Hvis de indlæg du omtaler er det samme som det jeg kan finde rester af
hos Google, så er det nok vanskeligt. Hvis du læser newsgroups via et
web-forum, kan du skrive en mail til dem der administrerer web-siden. De
bør egentlig agere på Cancel-messages, hvis de har deres egen
Usenet-host. Henter de derimod newsgroups ind fra en anden
usenet-server, har de sikkert ikke fået en "Cancel" på de omtalte
indlæg. Jeg vil tro, at det er en administrator der har slettet
meddelelserne, da den oprindelig afsender ikke virker kvik nok til at
kunne fortryde sine gerninger.

/Klaus