Andet multimedie
bentjuul 3670
action i ps7
Fra : schlafen

Dato : 23-11-03 16:08

Hejsa,

jeg har forsøgt lidt med at lave action der resizer billeder i en mappe og
derefter "save for web" men er lidt usikker på om jeg gør det korrekt:

jeg er helt med på at starte optagelsen af action og resize men når jeg skal
gemme -

vælger jeg "save for web" får jeg en box med mulighed for at vælge mellem 4
forskellige - jeg vælger en og trykker save og "save optimized as" dukker
op - hvad gør jeg så her??

Fra : KNL DtP

Dato : 23-11-03 17:38

"schlafen" <larsXXXhuusfeldt@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
4
> forskellige - jeg vælger en og trykker save og "save optimized as" dukker

Det er sandsynligvis JPG-formatet du ønsker at benytte, og hver vil en
kvalitet på 65 være et fint forhold mellem kvalitet/filstørrelse. Når du
trykker Save og boxen kommer op, skal du blot trykke ok. Så gemmes billedet
i den mappe du har angivet,og med det samme filnavn som den oprindelige
fil. Luk herefter billedet og sig nej til at gemme ændringer (på
originalen). Stop herefter for actionen.

Nu kan du køre den fra File > Automate > Batch. Bemærk at du måske er nød
til at flytte de færdige filer fra den oprindelige mappe, hvis du bruger
actionen til forskellige mapper.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : schlafen

Dato : 23-11-03 18:10

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at flytte de færdige filer fra den oprindelige mappe, hvis du bruger

Tak Kristian
Det var lige det der manglede - jeg var lidt i tvivl omkring det med at
gemme....

mvh
/Lars