Grafikkort til CS.
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-11-03 13:58

Hejsa.
Min svoger har bedt mig , om jeg ikke kunne hjælpe ham med at finde et godt
grafikkort.

Han spiller meget counter strike , og det er det kort , der performer bedst
her , som han er ude efter.

Hvad er så bedst ?
Et Gf 5 , eller et Radeon evt. moddet ?

Han har desvære kun 1500 kr.

Findes der ikke en side , hvor man kan samenligne kort ala´
http://www.storagereview.com er for harddiske ?

--
Hygge
Martin

Fra : Devast8or

Dato : 23-11-03 16:27

Martin Jørgensen wrote:
> [...]
> Et Gf 5 , eller et Radeon evt. moddet ?
>
> Han har desvære kun 1500 kr.
>
> Findes der ikke en side , hvor man kan samenligne kort ala´

Der er den her: http://www17.tomshardware.com/graphic/20030714/index.html,
men jeg ved ikke om der også er en nyere hos Tom's eller andre (du kan jo
prøve at søge lidt på enten www.tomshardware.com eller f.eks.
www.anandtech.com eller www.sharkyextreme.com).

Nuved jeg ikke hvordan den nyeste version af CS er, men da jeg spillede
krævede det da ikke det helt vilde. Det skulle ikke være svært at finde et
grafikkort til 1500,- der kan køre CS.

Hvad er der ellers i computeren (CPU og RAM)?

Devast8or

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-11-03 11:56

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> krævede det da ikke det helt vilde. Det skulle ikke være svært at finde et
> grafikkort til 1500,- der kan køre CS.

Det er netop pga. den nye udgivelse , at han er intereseret i et nyt kort.
Det er et GF2 , som han har nu.

> Hvad er der ellers i computeren (CPU og RAM)?

Jeg kan ikke lige huske , hvad resten af setupet er :O/

> Devast8or

Tak for linkene

--
Hygge
Martin

Fra : Brian Lund

Dato : 23-11-03 16:52

> [...]
godt
> grafikkort.
>
> Han spiller meget counter strike , og det er det kort , der performer

Hvis det bare skal kunne trække CS så bør du måske overveje et GF4
TI-4200...
Hvis du skal vælge imellem et GF FX kort og et tilsvarende Radeon bør du nok
købe Radeon :)

Brian

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-11-03 11:57

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> TI-4200...
> Hvis du skal vælge imellem et GF FX kort og et tilsvarende Radeon bør du
nok
> købe Radeon :)

Det er også Radeon kortet jeg hælder mest til , også fordi det er så nemt at
modde .
Vile dog lige høre jeres mening herinde

--
Hygge
Martin

Fra : Brian Lund

Dato : 24-11-03 13:09

> nok
>
> Det er også Radeon kortet jeg hælder mest til , også fordi det er så nemt
at
> modde .

Øhm... "Radeon kortet", jamen hvad er det så for et af dem? :)

Det gamle Radeon 9500 kan moddes, det nye 9800SE kan 50% af kortene moddes,
men ellers ved jeg nu ikke rigtigt hvor mange af de andre kort der kan
moddes??

Brian

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-03 20:18

Martin Jørgensen wrote:
> "Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er også Radeon kortet jeg hælder mest til , også fordi det er så
> nemt at modde .
> Vile dog lige høre jeres mening herinde

Jow, men ti serien giver radeon bank under Jedi II
Mens radeon 9500 pro giver mere ydelse under unreal 2003 end ti4200
Den er sgu svær
Skal man kikke fremad eller kikke på hvad man har af spil i dag
Jeg har et asus ti4200, det virker såmen fornuftigt nok

- Peter

Fra : Cinnober

Dato : 24-11-03 15:37

"Martin Jørgensen" <MartinFJERNDETTE@heidiogmartin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Et Gf 5 , eller et Radeon evt. moddet ?
>
> Han har desvære kun 1500 kr.
>
> Findes der ikke en side , hvor man kan samenligne kort ala´

well jeg har kørt med et Geforce2 GTS og en Duron 750 med 99 FPS hele
tiden,så det kan klares for mindre.