Hvor gemmer sætternissen sig.
Fra : Jørgen

Dato : 23-11-03 10:22

Jeg har nu 5 gange inden for en uge mistet 2 filer uden jeg kan finde en
forklaring.

Det drejer sig om boot.ini og om nøglekoder til home banking.

Den sidste har jeg lige fået ny til, i går lørdags, og det virkede perfekt.

Begge filer har jeg skjult for at undgå fejl sletning

Jeg har lige opdateret Norton, og kørt den, den fandt intet

Hvad er der galt

På forhånd tak

Bedstefar på 62

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-11-03 11:34

Jørgen skrev:

>Begge filer har jeg skjult for at undgå fejl sletning

Med fare for at fornærme dig:

Ved du at skjulte filer rent faktisk bliver skjult?

Åbn en mappe og find under et af menupunkterne
Mappeindstillinger. Vælg Vis og kik på de muligheder der er. Et
af punkterne hedder "Skjulte filer". Bed om at få dem vist.

Nu du er der så fjern lige hakket i "Skjul filtypenavne for
kendte filtyper". Det er ret vigtigt.

Og så lad være med at skjule filerne. Når de alligevel vises,
hjælper skjuleriet ikke. Hvis de ikke vises, kan du ikke bruge
dem.

--
Bertel

Fra : Jørgen

Dato : 23-11-03 11:50

Øh jeg er nu ikke så nemt at fornærme og er ikke bange for at sluge kameler
hvis jeg bliver klogere
..
Så vidt jeg ved er boot.ini filen oprindelig gemt og kan bruges alligevel.

Home banking kunne også bruges efter at filen var gemt, jeg var inde 2 gange
i lørdags

Jeg har selvfølgelig også bedt om at se skjulte filer, for at være sikker i
min sag, inden jeg dummer mig på nettet

Hvorfor er det vigtig at vise efternavne?

Hilsen
Jørgen S

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-11-03 12:17

Jørgen skrev:

>Hvorfor er det vigtig at vise efternavne?

Af to grunde:

1)
Når jeg f.eks. pakker TweakUI ud, resulterer det i fire filer der
alle hedder TweakUI - medmindre jeg kan se deres efternavn. Det
er mig ellers umuligt at finde ud af hvilken af dem der kan hvad.

2)
Virusmagere der sender filer i e-mail, gemmer dem ofte ved at
kalde dem f.eks. se_mit_juletræ.jpg.exe. På et
standardWindowssystem vil den blive præsenteret som
se_mit_juletræ.jpg og forlede svage sjæle til at bede om at se
billedet (= starte programmet).

--
Bertel

Fra : Jørgen

Dato : 23-11-03 12:40

OK Men det har altså ikke noget at gøre med at Boot.ine og den anden fil
forsvinder som dug for solen

Hilsen
Jørgen
".dk/

Fra : Platte Povl

Dato : 23-11-03 14:01

Jørgen wrote:
> [...]
>

> Begge filer har jeg skjult for at undgå fejl sletning
>

> Jeg har lige opdateret Norton, og kørt den, den fandt intet

lyder som om nogen leger med din box. det kan være whatever.. et program
der kører og sletter dem uden at nogen styrer det, eller en trojan.
boot.ini er specielt sjov, og bankfiler er specifikt danske, så det er
enten en dansker med en trojaner eller en dansk programmør der har lavet
puha.