Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Forbindelse til modem???
Fra : JS

Dato : 22-11-03 21:57

Hej.

Er der nogen der kan forklare mig følgende:

Har lige købt en ny computer med modem. Men sættes tlf. stikket i modemmet,
mistes forbindelsen på samtlige telefoner i huset... også selvom computeren
er
slukket, og strømstikket er taget ud.

Hvad kan forklaringen være, og hvordan kan tilslutningen til modemmet
overhovedet
have indvirken på noget, når der slet ikke er strøm til???

Mvh. JS

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-11-03 22:48

On Sat, 22 Nov 2003 21:57:28 +0100, JS wrote:
> [...]
> overhovedet
> have indvirken på noget, når der slet ikke er strøm til???

Hvis det er kortsluttet ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : JS

Dato : 22-11-03 22:16

> Hvis det er kortsluttet ?

Øhh, jeg må indrømme, at jeg ikke er særlig teknisk, hvad mener du???
- Telefonerne virker ligeså snart man tager stikket ud af modem'et...
er der så tale om en kortslutning???

Mvh. JS

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-11-03 23:18

"JS" <adeo@oncable.dk> wrote in

> Øhh, jeg må indrømme, at jeg ikke er særlig teknisk, hvad mener
> du??? - Telefonerne virker ligeså snart man tager stikket ud af
> modem'et... er der så tale om en kortslutning???

Hvis der er en kortslutning inde i modemmet kan det give fejl på
systemet.

"Nogen gange kan ens liv godt føles som et puslespil, hvor brikkerne
bevæger sig og skifter farve og størrelse når man rører dem."
- Emme, http://emme.dk/2003_11_01_arkiv.html#106840650828914899

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-11-03 23:46

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> wrote in message news:Xns943BECFBA6A3DHS235dk@130.225.247.90...
> "JS" <adeo@oncable.dk> wrote in

> Hvis der er en kortslutning inde i modemmet kan det give fejl på
> systemet.

der er altså mange der kan tage fejl at et modemstik og et netværksstik... måske er der slet ikke noget modem i pc´en..
jeg ser ikke mange pc´ere med modem indbygget på nær bærbare pc´ere... Hvis stikket tilsluttes til netværksstikket, er
de 2 ben der bliver brugt til telefoni tilsluttet i netværkskortet.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-11-03 23:47

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message news:uGRvb.7745$kq1.1233@news.get2net.dk...

> [...]
> de 2 ben der bliver brugt til telefoni tilsluttet i netværkskortet.

......kortsluttet i netværkskortet,

pin 4,5,7,8 er kortsluttet sammen til stel

Fra : JS

Dato : 23-11-03 00:03

> pin 4,5,7,8 er kortsluttet sammen til stel

???, her bliver det så lige en tand for teknisk for mig :)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-11-03 23:14

"JS" <adeo@oncable.dk> wrote in

> ???, her bliver det så lige en tand for teknisk for mig :)

Hvis du kigger på et standard RJ45 netkabel kan du se der er 8
ledninger i det. Tæl fra den ene side (kan ikke huske hvilken!) og så
har du pin 4,5,7,8 :)

Fra : JS

Dato : 23-11-03 00:02

> [...]
Hvis stikket tilsluttes til netværksstikket, er
> de 2 ben der bliver brugt til telefoni tilsluttet i netværkskortet.

Jeg bad selv om, at få sat et standart modem i computeren, så den er helt
sikker, det er
PCI og kablet er i øvrigt for lille til at passe til netværksstikket...!

Andre muligheder??? :)

Mvh. JS

Fra : Gert

Dato : 22-11-03 23:20

"JS" <adeo@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Øhh, jeg må indrømme, at jeg ikke er særlig teknisk, hvad mener du???
> - Telefonerne virker ligeså snart man tager stikket ud af modem'et...
> er der så tale om en kortslutning???
>
> Mvh. JS

du kan ha fået et defekt modem, er det en helt ny computer
eller er den brugt ?

jeg har selv været ude for mens jeg brugte modem at få "grillet" et modem
under torden og der var samtlige af mine telefoner også døde indtil modemet
blev taget fra.

MVH
Gert Møller

Fra : JS

Dato : 22-11-03 22:55

Der er tale om en helt ny computer fra Multimedia World... den skulle
være gennemtestet, men det er nok første gang modem'et bliver brugt...
Jeg kan næsten ikke tro, at det skulle være defekt, men det er selvf.
en mulighed... tror i det ville gøre en forskel om man prøvede i et andet
hus, eller er det helt sikkert modem'et der er problemet???

Mvh JS.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 23-11-03 12:54

"JS" <adeo@oncable.dk> wrote:

> [...]
>overhovedet
>have indvirken på noget, når der slet ikke er strøm til???

Der har været nævnt en del årsager i denne tråd, men ikke noget om kabel mellem
modem og telefonstikket...

Jeg har f.eks. set en del forskellige måder at koble RJ11 stik til det
gammelkendte trepolede telefonstik på. og jeg har set en trådløs telefon der
sammen med et "standard" kabel netop kortsluttede de to ledninger der er i brug
til telefoni og modem.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-11-03 15:46

"Ove Kjeldgaard" <ReadMyEmail@The.Signature> wrote in message news:md71sv0q518i7ots7t7r4du2fh11hvpp19@4ax.com...

> Der har været nævnt en del årsager i denne tråd, men ikke noget om kabel mellem
> modem og telefonstikket...

Så har du da ikke læst trådet, okay den foregår også i hardware gruppen, hvor det er nævt flere gange