vaniljekranse fedtfattige
Fra : Marlene

Dato : 22-11-03 16:00

Er der nogle som kan hjælpe med opskriften på fedt fattige vaniljekranse, så
opskriften i et ugeblad sidste år, mente jeg havde gemt opskriften, men kan
bare ikke finde den. Øv. Derfor beder jeg om hjælp.

Hilsen

Marlene

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 22-11-03 22:08

[Marlene | Sat, 22 Nov 2003 16:00:17 +0100]

>Er der nogle som kan hjælpe med opskriften på fedt fattige vaniljekranse, så
>opskriften i et ugeblad sidste år, mente jeg havde gemt opskriften, men kan
>bare ikke finde den. Øv. Derfor beder jeg om hjælp.

Jeg ved godt at følgende ikke er svaret på dit spørgsmål, but here goes:

Køb en bøtte Atwell og anvend din normale opskrift på vanillekranse -
reducér smøret til det halve og erstat al sukkeret med 70% tilsvarende
vægt Atwell.

Derved får du en god vanillekrans, der udover at være mere fedtfattig
end normalt, også har en betydelig lavere mængder energi/kalorier - giv
evt. dejen et ekstra skud ren vanille for at fejre det :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk