Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A70 manual
Fra : Martin Toulstrup

Dato : 22-11-03 16:19

Hejsa. Vi har givet min gamle far et af ovennævnte kameraer i
fødselsdagsgave, men der var desværre kun en tysk manual med. Vi har
efterfølgende fundet (og udskrevet ) en 180 siders engelsk manual, men den
gamle er heller ikke vildt stiv i engelsk. Så mon der her er nogen der ved
hvor jeg kan få fat i den danske udgave af brugsvejledningen?

Alle forslag modtages med tak,

Med venlig hilsen, og fortsat god weekend til alle,

Martin

Fra : wedebo

Dato : 22-11-03 18:27

Hej
Jeg fik også nyt kamera leveret med tysk manual, og da forretningen ikke ville hjælpe (digital4u) henvendte jeg mig til Canon.dk,
som sagde at alle autoriserede forhandlere kunne skaffe den.
Til mit (EOS 300D) koster den 499,-
Så jeg læser stadig tysk manual!!!
Hilsen Knud Bonke

:

Fra : Stefan

Dato : 22-11-03 21:41

Det kan jeg ikke forstå ! jeg har købt min hos Merlin og der var en DK
manual med !

Fra : Hagman

Dato : 22-11-03 21:57

"Stefan" <stefans@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan jeg ikke forstå ! jeg har købt min hos Merlin og der var en DK
> manual med !

Det er fordi det kamera kan købes som Tysk eller DK.
....DK følger der dansk manuel med ;)

Fra : Deaster

Dato : 22-11-03 23:16

"Stefan" <stefans@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan jeg ikke forstå ! jeg har købt min hos Merlin og der var en DK
> manual med !

Så har dit nok ikke været parallelimporteret fra Tyskland.

Deaster

Fra : Pico

Dato : 22-11-03 22:48

wedebo wrote:
> Hej
> Jeg fik også nyt kamera leveret med tysk manual, og da forretningen
> ikke ville hjælpe (digital4u) henvendte jeg mig til Canon.dk, som

Du havde den fordel at du vidste du kunne risikere at få en tysk manual
da digital4you udtrykkeligt skriver at man måske ikke får dansk manual
med. Derfor handlede jeg et sted hvor der var dansk manual med, de var
forøvrigt en anelse billigere.
Pico

Fra : Max[DK]

Dato : 24-11-03 07:30

> [...]
> da digital4you udtrykkeligt skriver at man måske ikke får dansk manual
> med. Derfor handlede jeg et sted hvor der var dansk manual med, de var

Såvidt jeg husker lovgivningen på det område er det faktisk lige meget, jeg
mener at det skal være dansk manual med når det sælges et produkt i DK.

Jeg prøver lige at søge lidt

/Max

Fra : Pico

Dato : 24-11-03 14:39

Max[DK] wrote:

> Såvidt jeg husker lovgivningen på det område er det faktisk lige
> meget, jeg mener at det skal være dansk manual med når det sælges et
> produkt i DK.

Det er også korekt, hvis der ikke i forvejen er indgået en aftale om at varen
leveres uden dansk manual eller en på et sprog man må formodes at kunne
forstå, svensk-norsk eller sådan noget.
Det er derfor nogle forretninger i deres handelsbetingelser skriver at varen
muligvis (nok snare hvergang) leveres uden dansk manual.
Pico

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 22-11-03 23:53

Martin Toulstrup wrote:

> [...]
> gamle er heller ikke vildt stiv i engelsk. Så mon der her er nogen der ved
> hvor jeg kan få fat i den danske udgave af brugsvejledningen?

Se, nu bliver du nok træt af mig, men har du prøvet at søge på tidligere
svar i gruppen?

Ifølge <http://groups.google.com/groups?q=Canon+A70+dansk+manual> så er
det faktisk et jævnligt diskuteret emne, så spørgsmålet er om der er den
store grund til at gentage det nej som er bragt dér, omend med nogle
interessante nuancer.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Coach [4130]

Dato : 23-11-03 17:11

> Hejsa. Vi har givet min gamle far et af ovennævnte kameraer i
> fødselsdagsgave, men der var desværre kun en tysk manual med.

Jeg vil gætte på at kameraet er købt hos tysk firma?

Det er "prisen" for at købe hos internet firmaer som www.shopman.dk og andre
lign. firmaer.
Enten formidler de kontakt til tysk forhandler eller det er en tysk
forhandler man handler med online.

Der er aldrig dansk manual med kameraer leveret fra tyske firmaer.
Og prisen for en dansk manual er tit og ofte omkring 500,-

Sååå, den besparelse man har ved at handle tysk (og kunne tysk eller
engelsk) er væk når den danske manual skal købes.

mvh
Bri@n

Fra : Deaster

Dato : 23-11-03 17:14

"Coach [4130]" <træner@let.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Sååå, den besparelse man har ved at handle tysk (og kunne tysk eller
> engelsk) er væk når den danske manual skal købes.

Du kan faktisk også sagtens risikere at få en tysk manual hvis du køber den
hos bestemte foto/pc forretninger herhjemme.

Deaster

Fra : Coach [4130]

Dato : 26-11-03 19:40

Du kan faktisk også sagtens risikere at få en tysk manual hvis du køber den
hos bestemte foto/pc forretninger herhjemme.

Deaster

Ja, det var der også til mit Sony DSC-P10, men der var også en dansk manual.

Bliver kameraet solgt af en forretning liggende inden for danmarks grænser,
siger loven at den elektroniske vare SKAL være fulgt af en dansk/nordisk
manual.

mvh
Bri@n

Fra : Martin K. R.

Dato : 27-11-03 09:41

"Coach [4130]" <træner@let.dk> wrote in message
> [...]
grænser,
> siger loven at den elektroniske vare SKAL være fulgt af en dansk/nordisk

I hvilken lov står det? Det eneste jeg har kunnet finde (via
forbrugerstyrelsens hjemmesider) er, at der _skal_ være dansk
brugsanvisning/manual hvis det kræves af _sikkerhedsmæssige_ grunde.

Martin

Fra : Asboe

Dato : 24-11-03 11:10

Martin Toulstrup skrev i meddelelsen:
> [...]

>gamle er heller ikke vildt stiv i engelsk. Så mon der her er nogen der ved
>hvor jeg kan få fat i den danske udgave af brugsvejledningen?

Kan du nå det så returner dit kamera, er det købt på nettet, har du 14
dages returret. Køb et som ikke er parallelimport og få dansk manual.

Er der senere noget galt med kameraet, kan du indenfor garantien få
det ordnet på et dansk værksted - godkendt af Canon!

Kameraer købt som parallelimport, skal repareres i det land det
oprindeligt er købt - det kan sagtens give nogle problemer.

--
Hilsen Asboe