Hvad er forskellen fra FX5900 til FX5900 U~
Fra : f00ge

Dato : 22-11-03 15:24

Har ikke rigtig kunnet finde noget på Nettet om det.

Hvad er forskellen mellen et Geforce FX 5900 og et 5900 Ultra?

Fra : kurt lund

Dato : 22-11-03 16:25

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Har ikke rigtig kunnet finde noget på Nettet om det.
>
> Hvad er forskellen mellen et Geforce FX 5900 og et 5900 Ultra?
>
>Som regel 128 mb ram mere, som ikke kan bruges til noget ( endnu)
flere test viser at kort 256 mb ram er langsommere end dem med 128 mb ram

Kurt

Fra : SA

Dato : 23-11-03 10:30

> flere test viser at kort 256 mb ram er langsommere end dem med 128 mb ram

256 mb video ram er fx. et must hvis man vil spille CoD i højeste
detaljerings niveau (uden "hak" som opstår når kort med mindre video ram
swapper textures).
Vil tro det kommer til at gælde mange af de nye spil fremover også.

Fra : kurt lund

Dato : 23-11-03 11:40

"SA" <soren@SLETDETTElerskov-andersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> swapper textures).
> Vil tro det kommer til at gælde mange af de nye spil fremover også.

Mærkeligt jeg kan spille CoD i højste opløsning og alt på max / extra,
og jeg har et sølle GF4600TI Ultra med 128 mb ram
og spiller det uden det mindste hak.
Kurt

Fra : Nic

Dato : 23-11-03 13:12

> Mærkeligt jeg kan spille CoD i højste opløsning og alt på max / extra,
> og jeg har et sølle GF4600TI Ultra med 128 mb ram
> og spiller det uden det mindste hak.

Jeg undrede mig også... 128mb her.

Fra : SA

Dato : 23-11-03 16:53

> Jeg undrede mig også... 128mb her.

Min udtalelse var begrundet i denne artikel:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/11/08/9570383

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 24-11-03 15:53

"kurt lund" <klander52@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> >
> Mærkeligt jeg kan spille CoD i højste opløsning og alt på max / extra,
> og jeg har et sølle GF4600TI Ultra med 128 mb ram

Ja det er jo fint, men prøv så at slå antialiasing til
---
Mvh
Anders

Fra : Erik

Dato : 23-11-03 12:22

> [...]

> swapper textures).
> Vil tro det kommer til at gælde mange af de nye spil fremover også.

Det gælder også Max Payne 2 så vidt jeg husker.

--
Erik

Fra : kurt lund

Dato : 23-11-03 17:43

"Erik" <fake@huttelihut.wq> skrev i en meddelelse

> "SA" <soren@SLETDETTElerskov-andersen.dk> skrev i en meddelelse

> Det gælder også Max Payne 2 så vidt jeg husker.
>
> --
> Erik

Det kan jeg også kører med alt på max stadigvæk med 128 mb

Men læs evt,. test her
http://www.tomshardware.com/
http://www.hardware-test.dk/
Jeg kan ikke huske om de har testet dette, men jeg har læst flere test på
nettet
hvor 256 mb grafikkort får tæsk af 128 mb grafikkort
Hardwaretidende.dk giver jeg ikke meget for, min mening.

Kurt

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 24-11-03 15:51

> "f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> skrev i en meddelelse

> flere test viser at kort 256 mb ram er langsommere end dem med 128 mb ram

Det er i alt fald lyv for at sige det lige ud! GeForce FX 5900 Ultra har
ikke alene dobbelt så stor framebuffer, men er også clocket 50 MHz højere på
GPU'en.

Det er vist Radeon 9800 Pro 128 mb vs. 256 mb du tænker på. Grunden til, at
256 mb versionen ofte er langsomemere er, at det anvender DDR2 RAM som har
højere svartid (latency) end almindelige DDR RAM.

Mht. 256 mb vs. 128 mb RAM, så kan man sgatens mærke forskellen i høje
opløsninger med kvalitetsindstillinger slået til, samt i spil der bruger
meget store textures (Call of Duty eller Operation Flashpoint Resistance).
---
Mvh
Anders