Andet multimedie
bentjuul 3670
CCITT4 i photoshop
Fra : .Kody

Dato : 23-11-03 00:36

Hejsa

Findes der et plugin der gør det mulig at gemme TIF filer med CCITT4
komprimering i Photoshop ?

--
..Kody

kody@despammed.com

Fra : Thomas Madsen

Dato : 23-11-03 19:57

..Kody skrev:

> Findes der et plugin der gør det mulig at gemme TIF filer med CCITT4
> komprimering i Photoshop ?

Hvis der gør, så holder producenten det tæt ind til kroppen, for det
kan tilsyneladende ikke findes vha. Google. Hvis du har Adobe Acrobat
så kan du gemme dit bitmap-billede som en PDF fra Photoshop og derefter
bede Acrobat om at trække billedet ud i TIFF med CCITT4-komprimering.
Det er muligt i Acrobat på 'Monochrome'-billeder som, så vidt jeg ved,
er det der svarer til tilstanden Bitmap inde i Photoshop.

En anden mulighed er at bruge Windows Imaging. Altså det lille
program som følger med til Windows. Det kan tilsyneladende finde ud
af at komprimere en TIFF-fil med CCITT4.

Madsen.

Fra : .Kody

Dato : 24-11-03 12:03

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Klip

> En anden mulighed er at bruge Windows Imaging. Altså det lille
> program som følger med til Windows. Det kan tilsyneladende finde ud
> af at komprimere en TIFF-fil med CCITT4.

Tak for det det var lige hvad jeg søgte
For dem som ikke har imaging i windows XP, kan man bruge følgende program
til at installere den fra en win 98 cd.
http://data.lab1.de/101/ifw-xp-setup.exe

..Kody