Validering igen!
Fra : René Poulsen

Dato : 22-11-03 01:45

Hejsa endnu engang!

Jeg er ved at være lidt træt i øjenlågene

Jeg har et stylesheet som jeg gerne vil have valideret.
Jeg har kaldt mit stylesheet for stylesheet.css og linker til det
på de sider jeg skal bruge det.
Når jeg prøver på at validere det får jeg denne besked fra W3C:

'To work as intended, your CSS style sheet needs a correct
document parse tree. This means you should use valid HTML.'

Hvad betyder det?

Mit stylesheet begynder sådan her:
'A:link {
color: #FFFFFF;
text-decoration: none;
font-family: Verdana Arial;
}'

Skal jeg skrive et eller andet i starten inden jeg går igang med
ovenstående?

/René

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Daniel Grau

Dato : 22-11-03 02:08

René Poulsen wrote:> Hejsa endnu engang!

> Jeg er ved at være lidt træt i øjenlågene
Ja, har oss selv arbejdet hele aftenen... så er oss selv ved at være
rimeligt træt...

> 'To work as intended, your CSS style sheet needs a correct
> document parse tree. This means you should use valid HTML.'
>
> Hvad betyder det?

Hmm... så VIDT jeg husker, så betyder det at du skal ha valideret
dit HTML-dokument først.... Men er ikke 100% sikker på det....

"This means you should ise valid HTML" - kan jeg sårn rimeligt nemt
oversætte i mit trætte hoved... :P Vil TRO det er det (altså...
først validere dit html-dokument...)

Men er som sagt ikke helt sikker...

Mvh
Grau

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-11-03 02:19

René Poulsen <fcpoulsen@hotmail.com> skrev :

>'To work as intended, your CSS style sheet needs a correct
>document parse tree. This means you should use valid HTML.'
>
>Hvad betyder det?

Det betyder at på den side, som skal bruge css-siden, bør du
bruge en valid htmlkode og korrekt doctype og content.

Det har som sådan ikke noget med dit cssark at gøre.

Kom evt. med et link til din side, så er det nemmere at svare på
om det er i orden eller, hvad du bør tilføje.
--
Knud

Fra : René Poulsen

Dato : 22-11-03 16:51

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> Kom evt. med et link til din side, så er det nemmere at svare

> om det er i orden eller, hvad du bør tilføje.

Jeg kan desværre ikke give noget link. Bruger PWS, men min
internet udbyder har gjort et eller andet, så andre ikke kan se
den (altså ved at indtaste IP adr. og filnavn). Jeg har valideret
selve min side for xhtml - og det funger optimalt.

Men jeg kan heller ikke forstå hvordan den kan finde frem til det
dokument hvor jeg bruger mit stylesheet - det er jo kun filen
'stylesheet.css' jeg prøver at validere. (vha. upload).

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 23-11-03 19:35

René Poulsen wrote:

> Jeg er ved at være lidt træt i øjenlågene

- er du sikker på at du så ikke overser at den faktisk skriver at
stylesheetet validerer, ovenfor der hvor den skriver det om html?

Ligesom på:
<http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.andersen.sdu.dk%2Fcss%2Fhcac_default.css&warning=1&profile=css2&usermedium=all>

> 'To work as intended, your CSS style sheet needs a correct
> document parse tree. This means you should use valid HTML.'

Er det det eneste der står på validerings-siden? - kommer der ikke nogen
warnings, fejl eller ligndende?

> Hvad betyder det?

At validerende CSS ikke er noget værd uden validerende HTML.

> Skal jeg skrive et eller andet i starten inden jeg går igang med
> ovenstående?

nej. (og lad dig ikke forvirre af at der står noget i starten af det
stylesheet som jeg har valideret som eksempel ).

mvh

Jesper Brunholm