Hvordan er det nu lige...
Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 21-11-03 21:27

Det sidste års tid har jeg programmet C++ og Java.
Nu er jeg vendt tilbage til VB og kan ikke lige komme i tanke om en bestemt
functions navn :-/

Jeg har en textbox: text1

Den indeholder noget tekst hvor jeg skal have fat i asciiværdierne for hvert
tegn. Jeg kan bare ikke huske hvad funktionen hedder, der tager fx fra
position 1 til 2 hedder. Jeg mener at den starter ved 0.

Eks:
Text1.text="test"
Var1="t"
Var2="e"
Var3="s"
Var4="t"

Når jeg først har fået "test" ud i variablerne er det ikke noget problem.

Jeppe Ladefoged
http://www.underflow.dk
degofedal_spamfilter01@ÆØÅunderflow.dk (Spamfilter: Fjern ÆØÅ)

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 21-11-03 21:58

"Jeppe Ladefoged" <degofedal_spamfilter01@ÆØÅunderflow.dk> skrev i en
meddelelse news:bplsem$41n$1@sunsite.dk...
> [...]
> tegn. Jeg kan bare ikke huske hvad funktionen hedder, der tager fx fra
> position 1 til 2 hedder. Jeg mener at den starter ved 0.

a = "test"
Mid(a, 1, 1) er så "t"
Mid(a, 2, 1) er "e"
- altså Mid(string, start, length)
Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 21-11-03 22:04

> a = "test"
> Mid(a, 1, 1) er så "t"
> Mid(a, 2, 1) er "e"
> - altså Mid(string, start, length)

Jeps, det var lige præcis den jeg ledte efter.
Takker mange gange