Stylesheet til f.eks. IE & Mozilla??
Fra : Daniel Grau

Dato : 21-11-03 19:43

Hey igen igen...

Så er jeg her igen... Hehe...

Hmm.. nu har jeg udarbejdet mit layout (forsiden):

www.graus.dk/webdesign/index.htm

...og har derefter testet siden i mozilla og opera... Ser ikke
FULDSTÆNDIGT forkert ud, men ser dog en "smule" sjovt ud...

har liiige taget en screen hvor siden vises "RIGTIGT" i IE:
www.graus.dk/explorer.jpg

og så et fra mozilla og opera:
www.graus.dk/mozilla.jpg
www.graus.dk/opera.jpg

Så er mit spørgsmål:

Har læst et par steder at man kan lave FLERE forkellige
stylesheets, til forskellige browsere, hvordan gør man det?, og
hvordan kan man så sikre at siderne bliver vist rigtigt, er det
bare noget man skal prøve sig frem med???

Håber i kan hjælpe...

mvh
Grau

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 21-11-03 22:02

Daniel Grau <grau@graus.dk> wrote in news:bplmc1$95c$1@sunsite.dk:

> [...]
> FULDSTÆNDIGT forkert ud, men ser dog en "smule" sjovt ud...
>
> har liiige taget en screen hvor siden vises "RIGTIGT" i IE:

Mozilla/Opera viser siden rigtigt. Du sætter IE i quirks-mode og derfor vises
siden forkert i IE. Fjern din xml deklaration (første linje, begynder med <?
xml og slutter med ?>) og siden vil med al sandsynlighed være ens i alle tre
browsere.

> [...]
> hvordan kan man så sikre at siderne bliver vist rigtigt, er det
> bare noget man skal prøve sig frem med???

Det er ikke det du har brug for. Du har brug for at få rettet dit stylesheet
til så det ud over at validere rent faktisk også gør hvad du vil have det til
at gøre.

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Daniel Grau

Dato : 22-11-03 00:22

Andreas Haugstrup Pedersen wrote:

> [...]
> xml og slutter med ?>) og siden vil med al sandsynlighed være ens i alle tre

Hmm.. har prøvet at fjerne det, men så vises siden PRÆCIST som i Mozilla og Opera
kan jeg se... Men hmm... Der mangler noget af border i venstre side af menuen
(jf. www.graus.dk/mozilla.jpg) og min sorte border rundt om billederne ude til
højre, slutter ikke tæt omkring billederne (også jf. www.graus.dk/mozilla.jpg)...

Hvordan ordner man det sårn det bliver HELT godt??

Desuden virker mit "hover" på link (så den der link tekst kommer for neden i
sektionen i BÅDE IE og mozilla, men NØJAGTIGT samme script virker IKKE på
billederne ude til højre...)... jf. www.graus.dk/webdesign/index.htm

Hvorfor gør det ikek det?? Det virker i IE...

Fra : Lobais

Dato : 21-11-03 22:34

> www.graus.dk/opera.jpg
Hvis du ike vil have din venstre menu i Opera er F4 nemmere end
bare at hive den lille 8)

> [...]
> hvordan kan man så sikre at siderne bliver vist rigtigt, er det
> bare noget man skal prøve sig frem med???
En fejl mange tit gør er at de glemmer at definere margin,
box-sizing og padding på nogle af deres elementer, og bare bygger
på de standart IE. Jeg har ikke lige kunne teste det, men prøv at
se på det.

Fra : Daniel Grau

Dato : 22-11-03 00:34

Lobais wrote:
> Hvis du ike vil have din venstre menu i Opera er F4 nemmere end
> bare at hive den lille 8)

Ok.. Hehe.. Takker.. havde LIGE downloadet det, bare for at teste
siden deri...

> [...]
> box-sizing og padding på nogle af deres elementer, og bare bygger
> på de standart IE. Jeg har ikke lige kunne teste det, men prøv at

Findes der noget i CSS der hedder box-sizing???
Hmm... ok.. skal LIGE prøve at se på noget padding så.... Kunne være
det var DET der var galt... kan være det var det der var galt...