Dyb undren!
Fra : David Rasmussen

Dato : 21-11-03 13:59

Kan det virkeligt passe at den lange ROTK trailer der kom i slutningen
af september i biograferne, ikke er at finde et sted på LOTR TTT
SEE-udgivelsen?? Den lange trailer til TTT var da på FOTR SEE :(

/David

Fra : Martin Møller

Dato : 21-11-03 14:36

> Kan det virkeligt passe at den lange ROTK trailer der kom i slutningen
> af september i biograferne, ikke er at finde et sted på LOTR TTT
> SEE-udgivelsen?? Den lange trailer til TTT var da på FOTR SEE :(

Til gengæld lå jeg flad af grin over Gollums MTV takketale*G*

Martin

Fra : Michael Bruun Peters~

Dato : 22-11-03 00:32

David Rasmussen wrote:

> Kan det virkeligt passe at den lange ROTK trailer der kom i slutningen
> af september i biograferne, ikke er at finde et sted på LOTR TTT
> SEE-udgivelsen?? Den lange trailer til TTT var da på FOTR SEE :(

Det, der var på FotR SEE, var det TTT preview, der blev tilføjet til
slutningen af FotR de sidste par måneder den blev vist i biograferne. Ikke
en af trailerne trailer.

Da et tilsvarende preview ikke blev lavet for RotK, er det ikke så
underligt, at det heller ikke er på TTT SEE dvd'en.

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-11-03 01:09

Michael Bruun Petersen wrote:

> Det, der var på FotR SEE, var det TTT preview, der blev tilføjet til
> slutningen af FotR de sidste par måneder den blev vist i biograferne. Ikke
> en af trailerne trailer.

Nu er forskellen på et "preview" og en "trailer" vel ikke noget der
ligger helt fast. De fungere begge som reklamer på ca. 3 minutter, for
den film der snart kommer. På FOTR EE er der traileren/previewet til
TTT. På FOTR bio-ed. er der diverse trailere FOTR. Dvs. ved at købe
begge disse udgaver, har man fået filmen, en hel masse materiale om
tilblivelsen af filmen(e), men også alle de trailere der har været vist
rundt omkring. For fuldstændighedens skyld.

Kan det virkelig passe at traileren/previewet for ROTK ikke kommer på
nogen som helt udgivelse? Måske kommer den på ROTK bio-ed. udgivelsen?
Ville det ikke være mere logisk at udgive traileren for ROTK på TTT EE,
mens det stadig giver mening at påvirke folk?

/David

Fra : Michael Bruun Peters~

Dato : 22-11-03 09:06

David Rasmussen wrote:

> Nu er forskellen på et "preview" og en "trailer" vel ikke noget der
> ligger helt fast.

Næ, og faktisk kan jeg ikke mindes, at nogen anden film har haft et
tilsvarende "preview".
Men en tydelig forskel var da f.eks., at der ikke var nogen voice-over på
preview'et, men bare en samling klip helt uden forklaring. Og så var den
noget længere end en normal trailer.

> Kan det virkelig passe at traileren/previewet for ROTK ikke kommer på
> nogen som helt udgivelse? Måske kommer den på ROTK bio-ed. udgivelsen?

Alt andet ville undre mig gevaldigt, da samtlige trailere til de to første
film har været på det tilsvarende bio udgaver. Det lader til at trailere,
og små reklame-"bag filmen"-dokumentarer kommer på de små udgaver, mens det
seriøse materiale er på de store.
Måske kan man ligefrem sige, at for at have en nogenlunde mængde
ekstra-stuff til to-disk udgaven, er de næsten nødt til at gemme trailerne
til den. Og til RotK er der som bekendt kun lavet en enkelt trailer, så der
er ikke så meget at give af.

> Ville det ikke være mere logisk at udgive traileren for ROTK på TTT EE,
> mens det stadig giver mening at påvirke folk?

Hvis man ikke har lyst til at se RotK efter at have købt og set TtT EE og
syv timers ekstramateriale + kommentarspor, tvivler jeg meget på, at en
tre-minutters trailer ville have ændret ens mening

Michael