Software til reboot
Fra : Jørn Petersen

Dato : 21-11-03 09:26

Hej.

Jeg mangler et software, der kan reboote mine computere automatisk.

Grunden til dette er, at jeg har 6 computere på lokalt nedværk, og de folder
alle Folding@Home.

3 af disse maskiner er AMD, og de taber ydelse efter ca. 12-15 timer så de
ikke længere kører optimalt.

Nu genstarter jeg disse 3 maskiner manuelt, men jeg skal ud og rejse, og så
vil jeg finde et software der kan reboote maskiner for mig via Planlagt
opgave.

Jeg har forsøgt med flere forskellige programmer, men uden held, følgene
programmer har jeg prøvet.

Wizmo, Rebooter, Powertoy, men ingen af dem kan klare opgaven.

Håber i kan hjælpe mig herinde.

Mvh.
Jørn Petersen

Fra : Jørn Petersen

Dato : 21-11-03 09:30

Hi Groupies.

I have 6 computers on my LAN.

I need a software to reboot my computers, i have tryed many programs, but i
havent found the right one yet.

The software i have tested.

Wizmo
Powertoys
Rebooter.

The reason for this is, all the machines are running the orogram
Folding@Home, and 3 off the machines are AMD, og they gets slowere and
slowere, so i need to reboot them, but i travle a lot, and cant do this
manualy.

Best regards.
J. Petersen
Denmark.

Fra : Nic

Dato : 21-11-03 10:31

Der findes en reboot.exe i windows rec. kit. Søg på reboot.exe.

Fra : JL

Dato : 21-11-03 11:24

"Jørn Petersen" <jorn-petersen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg mangler et software, der kan reboote mine computere automatisk.

snip

Prvø programmet PowerOff
http://users.pandora.be/jbosman/applications.html
Det kan en hel del, blandt andet scheduled reboot.
Mvh
JL

Fra : Jørn Petersen

Dato : 21-11-03 12:56

Jeg har nu prøvet Poweroff, men jeg kan kun sætte en PC på netværket til, og
der er ikke muligheder for at sætte den til at genstarte flere gnage inden
for 24 timer.!!

Men mange tak.

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 21-11-03 16:24

"Jørn Petersen" wrote:

> Hej.
>
> Jeg mangler et software, der kan reboote mine computere automatisk.

Hvad med "shutdown /r" og indsætte den et par gange i opgavestyring ?

/klaus

Fra : Nic

Dato : 21-11-03 22:22

> Hvad med "shutdown /r" og indsætte den et par gange i opgavestyring ?
God plan.

Fra : Jørn Petersen

Dato : 22-11-03 20:41

Hej.

Det med Shutdown med diverse commandorer, virker ikke, systemet hænger når
den har udført denne, og genstarter ikke.!!

Fra : "Troels Hansen

Dato : 23-11-03 11:13

Jørn Petersen wrote:
> Hej.
>
> Det med Shutdown med diverse commandorer, virker ikke, systemet hænger når
> den har udført denne, og genstarter ikke.!!

Prøv at download AutoIT fra http://www.hiddensoft.com
Det kan du scripte små programmer i (i noget bacis ligninde sprog), og
kompilere dem til exe. Det har nogle godt kunktioner til reboot af
windows maskiner. Måske den virker bedre end den shutdown der ligger....

Fra : Mr. S

Dato : 23-01-04 08:48

Hej

Jeg har nu brugt shutdown.exe "hentet fra win2000 server util pack"
i mere end tre år på 7 winservere og den har endnu aldrig svigtet.

startes med et script "shutdown.cmd" og kaldes via opgave styring
eks. på komando linie

shutdown.exe /L /R /Y

kan også bruges til at genstarte andre win2/3000 servere
via: shutdown.exe \\servernavn /R /Y

mvh
Rene