Honda Hornet
Fra : Stig

Dato : 20-11-03 12:09

Hej

Jeg overvejer at købe en Hornet 600, da det umiddelbart virker som den
mest solide cykel i den klasse. Jeg har dog et spørgsmål vedr.
økonomi. Jeg læste en tysk artikel, hvori der stod, at Hornet var
meget tørstig. Det kan jeg ikke rigtig forstå, da den står til 19 km/l
i en mc revy.

Hvad siger de virkelige ejere til det?, er det en dyr motorcykel at
køre på ved blandet kørsel.

Hilsen, Stig.

Fra : TheHobbit

Dato : 20-11-03 13:54

Stig wrote:
[snip]
> Hvad siger de virkelige ejere til det?, er det en dyr motorcykel at
> køre på ved blandet kørsel.
Ikke for at underkende dit spørgsmål men kan det ikke være bedøvende
ligemeget om den så kører 13 km/L?!? Det er stadig bedre end de fleste biler
og LANGT sjovere.

Mit gæt er at hvis du kører pænt godt kan få den til at køre de ca. 19
km/L - men mon ikke du sommetider alligevel flotter dig og bruger de ekstra
17 øre pr. km? (Og finder ud af at det var ALLE pengende værd....)

Ellers så køb en GS500 - den kan ihvertfald gå 22.5 km/L. Det er næsten 9
øre billigere pr km. - wowowowo! .

Stephan Hansen - Yamaha DT 125 '83
www.StephanNet.dk
http://www.dfmc.dk/?id=297
+ Suzuki GS500E - 1999
+ Honda CBR600 F3V - 1996

- I love the smell of a 2-stroke in the morning -

PS: Eller en Scooter45 eller en knallert - eller - eller....

Fra : Hekto

Dato : 20-11-03 14:41

In article <3fbcb91f$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
seAdressenPåStephanNet.dk@gator.com says...
> Ikke for at underkende dit spørgsmål men kan det ikke være bedøvende
> ligemeget om den så kører 13 km/L?!? Det er stadig bedre end de fleste biler
> og LANGT sjovere.

Man kunne overveje, om der skulle udsendes en Troll-Warning!!!???
Hvad med udgiften til kæder, kædesmørelse, bagdæk og fohvilergummi??
;0)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Pwh

Dato : 20-11-03 14:50

TheHobbit wrote:
> [...]
> Ikke for at underkende dit spørgsmål men kan det ikke være bedøvende
> ligemeget om den så kører 13 km/L?!? Det er stadig bedre end de

Suk, ja gid man kunne kører 13Km/l ved blandet kørsel ;)

/Jens (Kwak KR-1 som kører ca 12Km/l ved blandet kørsel)

Fra : Hekto

Dato : 20-11-03 15:06

In article <3fbcc66a$0$95044$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> Suk, ja gid man kunne kører 13Km/l ved blandet kørsel ;)
>
> /Jens (Kwak KR-1 som kører ca 12Km/l ved blandet kørsel)

Blandet kørsel på en KR-1??? .... nååååh, ja! Du kører 10.500 i første
gear, 10.500 i 2. gear o.s.v. Forskellige gear er vel blandet
kørsel??? ;0)

12Km/l??? ... Er du ikke bange for stemplerne? Den må da stå lidt
magerT????

Fra : Pwh

Dato : 20-11-03 21:54

Hekto wrote:
> [...]
>>
> Blandet kørsel på en KR-1??? .... nååååh, ja! Du kører 10.500 i første
> gear, 10.500 i 2. gear o.s.v. Forskellige gear er vel blandet

Med 'blandet kørsel' mener jeg almendelige transport ti/fra job osv.
og der er den meget sjældent oppe på max rpm.

> 12Km/l??? ... Er du ikke bange for stemplerne? Den må da stå lidt
> magerT????

Tja, blandingen er kun blevet blevet stillet til lidt magere via lavere nålehøjde
siden jeg købte den af dig. Når jeg engang med tiden har fået den om-nicaliceret
tror jeg at jeg vil prøve at finde et sted hvor jeg kan få den kørt i testbænk.
Men hvor i helvede har de forstand på andet end 4-taggere her i landet ????.
Bortset fra det, sparkerker den stadig røv så det basker kan jeg love dig.

/Jens

Fra : Hekto

Dato : 20-11-03 23:50

In article <3fbd29f1$0$29381$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Pwh
says...
> Med 'blandet kørsel' mener jeg almendelige transport ti/fra job osv.
> og der er den meget sjældent oppe på max rpm.

Hmmmm ... du skulle vel ikke være patologisk lystløgner???? ;0)

> [...]
> Bortset fra det, sparkerker den stadig røv så det basker kan jeg love dig.

Du kan da godt få den på et rullefeldt, så man kan få en
motorkarakteristik. Det kniber vare lidt med at få nogle målinger på
udstødningen som vil sige noget om blandingen.
Motorkarakteristikken kan du kun sammenholde med din fornemmelse af
hvordan den tér sig i det virkeligeliv, og så se om du kan forbedre her
og dér.
Resten bestemmes vist nærmest rent eksperimentelt ud fra fornemmelser
og tændrør. Måske Colortune var en idé?

Fra : Pwh

Dato : 21-11-03 09:28

Hekto wrote:
> In article <3fbd29f1$0$29381$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Pwh
> says...
>>
> Hmmmm ... du skulle vel ikke være patologisk lystløgner???? ;0)

Hæ, det er der måske nok nogen der vil kalde mig ;)
Men lige i den sag lyver jeg nu ikke, jeg har kun 5km til arbejde
og der synes jeg ikke at den bliver varm nok til at få kniven.

/Jens

Fra : TheHobbit

Dato : 21-11-03 09:51

Pwh wrote:
> Hekto wrote:

> Hæ, det er der måske nok nogen der vil kalde mig ;)
"Løgn" er sådan et grint ord - jeg vælger for det meste at kalde det "akut
erendringsforskydelse"

> Men lige i den sag lyver jeg nu ikke, jeg har kun 5km til arbejde
> og der synes jeg ikke at den bliver varm nok til at få kniven.
Det er vel nærmest det der er forklaringen - den når aldrig at blive varm -
der er lidt choker indblandet - benzin forbruges. 12 km/L er ikke
urealistisk på sådan en stor motor med 1 koldstart pr. 5 km.

Fra : Hekto

Dato : 21-11-03 10:12

In article <3fbdd1a6$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> [...]
> der er lidt choker indblandet - benzin forbruges. 12 km/L er ikke
> urealistisk på sådan en stor motor med 1 koldstart pr. 5 km.

Glem det! Mere end 112 Km/l er ikke muligt på sådan een.
Benzinen ryger ind under alle omstændigheder, det er kun et spørgsmål
om man giver den lov til også at få luft!!! ;0)

Fra : TheHobbit

Dato : 21-11-03 10:25

Hekto wrote:
> Glem det! Mere end 112 Km/l er ikke muligt på sådan een.
> Benzinen ryger ind under alle omstændigheder, det er kun et spørgsmål
> om man giver den lov til også at få luft!!! ;0)
Jaok - men synes du ikke også at 112 Km/l må være nok til de fleste?? Jeg
synes ikke man behøver klage hvis den bare kører det halve - eller måske
bare 40 km/L.

/Stephan

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 21-11-03 12:26

> Jaok - men synes du ikke også at 112 Km/l må være nok til de fleste?? Jeg
> synes ikke man behøver klage hvis den bare kører det halve - eller måske
> bare 40 km/L.

Hæ!

Fra : Hekto

Dato : 21-11-03 12:36

In article <3fbdd9c1$0$154$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> [...]
> synes ikke man behøver klage hvis den bare kører det halve - eller måske

*LOL* ... jeg skulle ikke have taget det sidste glas portvin i går!!
12Km/l skulle det nok have været! ;0)

Fra : Pwh

Dato : 21-11-03 12:43

Hekto wrote:

> *LOL* ... jeg skulle ikke have taget det sidste glas portvin i går!!
> 12Km/l skulle det nok have været! ;0)

Ja, hvis du fik 112Km/l ud af Kwakken har du fandeme kørt pænt

/Jens

Fra : Hekto

Dato : 21-11-03 13:30

In article <3fbdfa38$0$29326$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> Ja, hvis du fik 112Km/l ud af Kwakken har du fandeme kørt pænt

Til motorjustering har jeg lavet en lille tank af en plastikflaske.
Den indeholder ret præcist 1/4 liter.
KR-1 kan sutte den flaske tom i tomgang på 5-8 minutter!!!

Fra : TheHobbit

Dato : 21-11-03 14:03

Pwh wrote:

> Ja, hvis du fik 112Km/l ud af Kwakken har du fandeme kørt pænt

Måske skulle du overveje at montere følgende energibesparende indretninger:
http://www.sheldonbrown.com/harris/images/pedals-beartrap.jpg
Så skulle du godt kunne køre de 112 km/l og måske mere alt efter hvor tæt
tanken er....

/Stephan

Fra : anders majland

Dato : 25-11-03 21:19

> Jaok - men synes du ikke også at 112 Km/l må være nok til de fleste??
> Jeg synes ikke man behøver klage hvis den bare kører det halve -
> eller måske bare 40 km/L.

Yep stik mig en diesel med indsprøtning og 50+ heste der går over 40km/l
så vil det ikke være helt dumt

Gad vide hvad såden en lupo motor kan stoppes ind i ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Pwh

Dato : 21-11-03 12:40

TheHobbit wrote:

> Det er vel nærmest det der er forklaringen - den når aldrig at blive
> varm - der er lidt choker indblandet - benzin forbruges. 12 km/L er
> ikke urealistisk på sådan en stor motor med 1 koldstart pr. 5 km.

Øhh stor motor ???. Det er altså kun en bette 250'er, godt nok med en
litereffekt på 240hk, men stor vil jeg nu ikke kalde den.
Nu bruger jeg den jo også til andet en transport til/fra arbejde, men jeg kan
kun mindes at forbruget en enkelt gang ved optankning har været nede på
14 Km/l som regel ligger det på 12-13 stykker. Det undrer mig faktisk lidt
da jeg syntes at den RD'er jeg havde engang gik længere på literen.

/Jens

Fra : Hekto

Dato : 21-11-03 13:29

In article <3fbdf9aa$0$29353$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> [...]
> 14 Km/l som regel ligger det på 12-13 stykker. Det undrer mig faktisk lidt
> da jeg syntes at den RD'er jeg havde engang gik længere på literen.

Det passer godt nok. En tur fra Ballerup og til Tisvilde ad småvejene,
kunne dræne tanken næsten til reserveniveau. Det er et pænt stykke
under 10 Km/l ... nærmere en 7-8 stykker.
Det er ikke så underligt, fordi den er sikkert ikke særligt effektiv
endet end ved betemte omdrejningstal, så den spytter sikkert det meste
ud igen. Den er jo ikke på nogen måde optimeret andet end til een
ting!!!

Det er rigtigt at RD'eren kører længere på literen. 14-20 stykker
synes jeg, jeg kan huske ... undtagen på Knuthstorp, da gik den også
ned på 6 Km/l!!!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-11-03 16:12

Hekto wrote:
> Det er rigtigt at RD'eren kører længere på literen. 14-20 stykker
> synes jeg, jeg kan huske ... undtagen på Knuthstorp, da gik den også
> ned på 6 Km/l!!!

En 12-14 stykker er nok mere realistisk .. eller også kører jeg bare
for pænt .. ;)

// Hans
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : TheHobbit

Dato : 21-11-03 14:08

Pwh wrote:
> Øhh stor motor ???. Det er altså kun en bette 250'er, godt nok med en
> litereffekt på 240hk, men stor vil jeg nu ikke kalde den.
Nu kunne jeg jo godt vælge at sige det var ironisk og at jeg udemærket
vidste det var en 250cc motor - eller også kunne jeg sige at jeg troede en
KR-1 var en 1000cc. Vælg selv.

> [...]
> været nede på 14 Km/l som regel ligger det på 12-13 stykker. Det
> undrer mig faktisk lidt da jeg syntes at den RD'er jeg havde engang
Somsagt har jeg aldrig kunnet BANKE min GS500 under 15 km/L - for det meste
ligger den over 20 km/L næsten uanset hvordan eller hvorledes min kørsel
er - så jeg vil give dig ret - det giver grund til undren.

/Stephan

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-11-03 16:25

> Somsagt har jeg aldrig kunnet BANKE min GS500 under 15 km/L - for det
> meste ligger den over 20 km/L næsten uanset hvordan eller hvorledes
> min kørsel er - så jeg vil give dig ret - det giver grund til undren.

Min XS400 kører normalt 18,5km/l ved normal kørsel og korte ture. Jeg kan
lige få den ned på 17km/l ved lang tids motorvejskørsel, men det sjove er at
når jeg presser den godt på landevejene (så godt som jeg formår) og kører
friskt til, så runder den 20km/l??
Den bedste økonomi opnåede jeg på en tur sammen med 3 andre her fra gruppen
i sommers, hvor vi kørte en tur på 140km (mener jeg) på ikke alt for lige
landeveje og med god hastighed. Der kørte cyklen 20,6km/l.

Jeg har prøvet at kontrollere tændrørene, og det ser ikke ud til at den
kører for magert, og karburatoren er da også blevet justeret på værksted
sidste forår, så den må jo måle rigtigt nok.

Men det er jo også en lille fornufts-cykel ligesom din GS500.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Pwh

Dato : 21-11-03 17:05

TheHobbit wrote:
> Nu kunne jeg jo godt vælge at sige det var ironisk og at jeg udemærket
> vidste det var en 250cc motor - eller også kunne jeg sige at jeg
> troede en KR-1 var en 1000cc. Vælg selv.

Ok, jeg vælger så at tro at du vidste at det var en 250'er ;)
Men sådan er det jo med ironi her på NG, en smule svært at fange uden en smiley

/Jens

Fra : Bo-gsxR

Dato : 20-11-03 15:57

> Suk, ja gid man kunne kører 13Km/l ved blandet kørsel ;)

jahuu der er jeg heldig, for det kan jeg
men må nok indrømme at det er lidt kedeligt at skulle
fylde på 2 gange i løbet af en tur med nogle venner
( min res. lampe lyser ved 14L brugt ud af ca. 18 )

bo-gsxR som nu kan komme ned på 9km/L

Fra : Brian Laursen

Dato : 20-11-03 19:23

"Bo-gsxR" <sanddu@spordt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fylde på 2 gange i løbet af en tur med nogle venner
> ( min res. lampe lyser ved 14L brugt ud af ca. 18 )

Så skal du bare tanke når det er billigt.. Det ved vi jo hvornår det er.
hehe

--
Virtually Yours

Life of Brian aka Brian Wendelbo Laursen
yzf1000r 15km/l ved blandet.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-11-03 13:40

Det afhænger jo også af kørestil. "Nøgne" MC'er går også kortere på literen,
pga. af den større vindmodstand.

En i klubben pillede kåben af en Bandit 1200, men efter nogen tid kom den på
igen. Den blev utrolig tørstig, på længere ture igennem tyskland hvor farten
nok også var høj.

Men du køber den vel ikke for at spare benzin.....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Bengtsons

Dato : 20-11-03 19:21

Så må jeg køre ublandet, XJ 650 går 19 km/L, og den går længere og længere
på literen jo mere slicksens bagtil træder frem i lyset.
Mvh
Anders
Gazelle V1