Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor købes Omnibounce i kbh?
Fra : Ukendt

Dato : 20-11-03 10:37

Hej

Jeg overvejer at købe en Sigma EF-500 DG Super flash til mit 300D. Derudover
skal jeg bruge en Stofen Omnibounce. Hvor kan jeg købe dette i Kbh ?

Mvh Thomas

Fra : pierre

Dato : 20-11-03 11:43

Foto C

Mvh.Pierre

Fra : Erik Rudbeck

Dato : 20-11-03 13:35

"pierre" <pierre.a@city.dk> wrote in message
> Foto C

Tja, jeg forespurgte i Foto/C på en Stofen Omnibounce til Canon 380ex. Den
fandtes ikke sagde de.
Men den fandtes på Stofens hjemmeside www.stofen.com, hvorfra jeg så
bestilte den.
Nok det dyreste stykke TubberWare jeg nogensinde har investeret i, men det
fungerer!

Erik Rudbeck

Fra : Poul

Dato : 20-11-03 13:45

Jeg købte en Two-way bouncer, også gennem www.stofen.com - jeg overvejer om
jeg
skulle have købt en Omnibounce istedet, da jeg stadig får slagskygger, dog
ikke så kraftige.

Hvordan synes du Omnibounce virker?

Mvh. Poul

Fra : Erik Rudbeck

Dato : 20-11-03 13:59

Jeg er tilfreds med den. Der er stadig skygger, men de er blødere. Billedet
fremstår desuden varmere i farverne.

Erik Rudbeck

Fra : Max[DK]

Dato : 20-11-03 14:59

> Jeg er tilfreds med den. Der er stadig skygger, men de er blødere.
Billedet
> fremstår desuden varmere i farverne.

Gu ved om man kan få sådan en til et lille digicam... man kunne godt bruge
det af og til

Er der nogen som ved deT?

/Max

Fra : Poul

Dato : 20-11-03 15:05

Jeg tvivler - jeg er bange for at vi lige præcis her har en af de
begrænsninger der følger med
når man køber kamera i 'lommeformat' - jeg antager at du ikke har mulighed
for ekstern blitz?

Man kan selvfølgelig lave et eller andet alternativt med at klistre noget
foran flash'en - men
det kan jo nemt komme til at ligne noget Storm P...

Mvh. Poul

Fra : Max[DK]

Dato : 20-11-03 15:09

> Jeg tvivler - jeg er bange for at vi lige præcis her har en af de
> begrænsninger der følger med
> når man køber kamera i 'lommeformat' - jeg antager at du ikke har mulighed
> for ekstern blitz?

Korrekt, Canon a60...
(Godt man stadig har sit gl. spejlreflex med en ordenlig ekstern blitz

> Man kan selvfølgelig lave et eller andet alternativt med at klistre noget
> foran flash'en - men
> det kan jo nemt komme til at ligne noget Storm P...

Ja det kan det hurtigt komme til, men jeg tror jeg prøver alligevel, jeg
mener at jeg har noget plastik til at ligge(altså sådan noget hvidt
"sandblæst" noget...

/Max

Fra : Max[DK]

Dato : 20-11-03 15:15

> Man kan selvfølgelig lave et eller andet alternativt med at klistre noget
> foran flash'en - men
> det kan jo nemt komme til at ligne noget Storm P...

Det skal vel ikke bare "klistres" direkte på, skal der ikke være lidt plads
en det rammer materialet?
____
|--- |
Blitz-->|--- |<--bouncer
|--- |

Hvis det hjælper

/Max

Fra : Poul

Dato : 20-11-03 15:31

Jeg tror ikke det gør noget at det rører ved blitz'en. Omnibouncer'en er en
slags
hætte, man trækker ned over blitz hovedet - der er billeder på
www.stofen.com.

Du kan evt. slagte en plastik dunk fra noget sprinkler vædske ell.lign. Hvis
det er en
pop-up flash ville jeg sætte et lille stykke burre-tape på toppen og lave et
arrangement
der ligner Two-way bouncer'en.

Fra : Anders Rostgaard Bys~

Dato : 20-11-03 15:27

>Gu ved om man kan få sådan en til et lille digicam... man kunne godt bruge
>det af og til
>Er der nogen som ved deT?

Klassikeren er at klippe en fuji-film kanister (de de mælkehvide nogen
y'know) op og gaffa'e på. Det virker overraskende godt og er
forholdsvist billigt ifht. Stofen produkterne.

Mvh Anders

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-03 16:04

Du kan lave din egen. Se her:
http://photos.explore.be/?flash=1/

Fra : Rasmus Hansen [9000]

Dato : 20-11-03 18:42

Thomas Rybak wrote:
> Du kan lave din egen. Se her:
> http://photos.explore.be/?flash=1/

Det virker minsandten! Har lige prøvet - dog ikke med den skabelon, da
mit er et Dimage Z1, men klippede lige en ud af et spillekort, der
passer ind under popup blitzen og kan klemmes fast i hot-shoen.

Har lige lagt eksempler online. Synes selv det giver meget blødere lys
med bounce dimsen på. Dog skal man lige justere vinklen, og skrue lidt
op for flash compensation og EV, da den jo regner med der kommer mere
lys end der gør.

Uden bounce
http://home.winremote.dk/foto/Flash%20bounce/Uden%20bounce.jpg

Med bounce
http://home.winremote.dk/foto/Flash%20bounce/Med%20bounce.jpg

Bounce i forkert vinkel
http://home.winremote.dk/foto/Flash%20bounce/Med%20bounce%20forkert%20vinkel.jpg

Selve bouncer dimsen. Den tynde ende stikkes under flashen og sættes i
klemme under dækslet til hot-shoen, og så sidder den fint der
http://home.winremote.dk/foto/Flash%20bounce/bridge-bouncer.jpg

Tak for rådet..

Mvh
Rasmus Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-03 22:54

Jamen så tillykke med kreationen!

Jeg har dog et 300D og vil gerne have noget lidt mere prof udstyr

Mvh Thomas

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 20-11-03 19:38

Thomas Rybak wrote:

> Du kan lave din egen. Se her:
> http://photos.explore.be/?flash=1/

Det er en rigtig god idé at lave tingene selv, og dimser til op-
blødning og reflektion af blitzlys er oplagte gør-det-selv ting.

Den viste reflektor ændrer dog ikke på, at placeringen af blitzen
lige ved siden af objektivet er noget møj, og at man bør købe en
løs extern blitz.

Man kan få meget god inspiration ved at studere købe produkter
f.eks. http://www.lastolite.com/lighting.html# - der kan man se,
hvordan sådan noget grej kan laves på en smart måde.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Alex W

Dato : 20-11-03 12:15

Hej Thomas

Lad være med at købe en Sigma flash til din 300D
Jeg har kun haft problemer... skiftede til 550ex og pist no problemos ....
Sigmaen lavede tit overbelyste billeder .. eller fejleksponerede ...
Nap en 420ex eller 550ex betal merprisen og bliv tilfreds

Med venlig hilsen
Alex W

Fra : CP

Dato : 20-11-03 12:35

"Alex W" <alex(fjern dette)@skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sigmaen lavede tit overbelyste billeder .. eller fejleksponerede ...
> Nap en 420ex eller 550ex betal merprisen og bliv tilfreds

Hej også fa mig

Følg ovennævnte råd. 550EX er en fremragende flash som du kan være 100
procent sikker på passer til dig kamera.

Og så kan den faktisk købes ganske billigt - ikke i Danmark, esværre, hvor
den i hvert fald på nettet typisk står til 4500 - 5000 kroner. Køb den evt.
i Tyskland (selv om det er træls at skulle anbefale at handle i udandet).
Prisen på nettet er ofte nder 400 ? + forsendelse, som er overkommeligt.

Du får lige en stribe links her:

www.ravensburgerfotoversand.de

www.internet-foto.de/

www.foto-oehling.com

www.fotobrenner.de

www.foto-erhardt.de/

www.versandhaus-foto-mueller.de/

www.foto-raake.de/

www.fotokoch.org

www.fotoversandwutz.de/

www.isarfoto.com

mvh carsten

Fra : CP

Dato : 20-11-03 12:38

Jeg prøver lige igen. Var vist for hurtig til at sende med alle de slåfejl:

Fra : Tommy Jensen

Dato : 20-11-03 21:15

On Thu, 20 Nov 2003 12:35:04 +0100, "CP"
<NaturbillederDROPSPAM@postkasse.net> wrote:

>Og så kan den faktisk købes ganske billigt - ikke i Danmark, esværre, hvor
>den i hvert fald på nettet typisk står til 4500 - 5000 kroner. Køb den evt.

Så har du da vist checket de forkerte steder

Kamera-Huset = 3.595,-

MVH Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-03 13:14

Tak for rådet. Syntes bare den er temmelig dyr (har dog læst indlægget med
tyske priser).

Er det Sigma EF-500 DG Super du har prøvet? Jeg har nemlig læst
(www.dpreview.com), at alle andre Sigma flashes end DG SUPER ikke skulle
virke med 300D'erens TTL?

Mvh Thomas

Fra : Tommy Jensen

Dato : 20-11-03 21:16

On Thu, 20 Nov 2003 13:14:23 +0100, "Thomas Rybak"
<rybakATadslhome.dk> wrote:

> [...]
>tyske priser).
>
>Er det Sigma EF-500 DG Super du har prøvet? Jeg har nemlig læst

Har du checket Kamera-Huset? Der koster ex550 3.595,-

MVH Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-03 22:57

Ja jeg ved godt den kan fås til ca 3500,- Jeg syntes nu stadig der er et
godt stykke op fra Sigmaens ca 2200,- når de nu kan det samme

Men jeg kiggede på et par af de tyske sider der blev anbefalet og har fundet
den til 388 euro. Hvorfor skal alting være så faens dyrt herhjemme. Og vi
har heller ikke nær det samme udvalg i kameraudstyrs butikker som mange
andre lande. Øv bøv.

Mvh Thomas

Fra : Tommy Jensen

Dato : 21-11-03 07:10

On Thu, 20 Nov 2003 22:57:06 +0100, "Thomas Rybak"
<rybakATadslhome.dk> wrote:

>Ja jeg ved godt den kan fås til ca 3500,- Jeg syntes nu stadig der er et
>godt stykke op fra Sigmaens ca 2200,- når de nu kan det samme

Jeg tror nu godt det kan lade sig gøre at presse prisen yderligere.

> [...]
>den til 388 euro. Hvorfor skal alting være så faens dyrt herhjemme. Og vi
>har heller ikke nær det samme udvalg i kameraudstyrs butikker som mange

Helt enig. De 388 euro er det inclusiv forsendelse? Hvis ikke så
kommmer der nok mindst 20 euro oven i og hvor stor er besparelsen så?

MVH Tommy

Fra : pierre

Dato : 21-11-03 00:06

Mit forslag til at købe en Omnibounce hos foto c er at jeg for ca et år
siden købte en inde hos foto c det kan godt værer at jeg hade tur i sprøjten
den dag men den besked jeg fik var ja så gerne

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-03 01:25

Øh undskyld, men med mindre du kommer fra Sverige, forstår jeg intet af
nedenstående???