Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
9800SE til 9800PRO
Fra : rob@tiscali.dk

Dato : 20-11-03 02:31

Hej med jer

Har nu besluttet at købe et 9800SE i stedet for et 9600XT, da flere her
mener det er et bedre kort.
Samtidig skriver flere at jeg kan softmodde det til et 9800PRO, men det er
vist kun nogle 9800SE typer som kan moddes.
Kan det gøres med et Saphire ATI Radeon 9800SE? Sådan et fandt jeg nemlig på
tilbud til 1749kr.

Med venlig hilsen Rasmus

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 20-11-03 16:00

<rob@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vist kun nogle 9800SE typer som kan moddes.
> Kan det gøres med et Saphire ATI Radeon 9800SE? Sådan et fandt jeg nemlig

Du har kun meget lille mulighed for at vide på forhånd om kortet kan moddes
til et 9800 PRO. Det er et lotteri og du har lige indløst billet

HVIS jeg var dig, gav jeg den slat mere og købte et ægte 9800 pro. Eventuelt
fra den billigste producent du kan finde.

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : SA

Dato : 20-11-03 18:57

> [...]
>
> HVIS jeg var dig, gav jeg den slat mere og købte et ægte 9800 pro.
Eventuelt
> fra den billigste producent du kan finde.

Du skal tage dette kort - det har 256 bit memorybus. Chancen for succesfuldt
mod er ca. 40-50%.
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=43102&type=

Som vi har talt om i en tidligere tråd, så er det et bedre køb end 9600XT
som koster det samme og yder det samme.
Og det er rigtigt at det er et lotteri om det kan moddes, men vinder man
ikke har man altså heller ikke TABT noget.

Fra : Rasmus

Dato : 21-11-03 08:16

Tak. Synes bare der uner specifikatioer står 128-bit DDR memory interface?
- Det er måske ikke det samme som memorybus? Der står også under
specifikationer at det er en ATI Radeon 9600SE GPU, hvilket undrer mig
lidt?
En sidste ting - kan jeg ikke få byttet kortet, hvis det ikke kan moddes
til et 9800POR?

På forhånd tak

Med venlig hilsen Rasmus

Fra : SA

Dato : 21-11-03 12:49

> [...]
> lidt?
> En sidste ting - kan jeg ikke få byttet kortet, hvis det ikke kan moddes

Hmm du har ret. Specifikationerne ser meget mystiske ud.
Men på billedet ser man at rammen sidder i L form omkring GPU'en sådan som
det skal. Og det kan aldrig nogensinde være et 9600SE når der står det er et
9800SE hmmm hmmm
Ville tage chancen, og returnere det på 14-dages fortrydelses retten hvis
det er det forkerte kort.
Den kan du også bruge hvis et softmod mislykkes, det kan nemlig ikke ses på
kortet at du har prøvet, da det udføres ene og alene med et driver-fix.

Fra : Rasmus

Dato : 21-11-03 15:40

Har nu købt kortet og forsøgt at softmodde med "Catalyst 3.9 -v6.14.10.6396
Softmodded Display Driver" fra ocfaq, men hvordan ser jeg om kortet er
moddet korrekt?

Med venlig hilsen Rasmus

Fra : rob@tiscali.dk

Dato : 21-11-03 16:27

Tilføjelse - og hvor kan jeg se om kortet kører 256 bit og ?

Tak

Fra : Zulu

Dato : 21-11-03 18:51

> Tilføjelse - og hvor kan jeg se om kortet kører 256 bit og ?

Hent Rivatuner fra www.guru3d.com

Zulu