Zonealarm/Zonelabs fup
Fra : Per Moreau

Dato : 19-11-03 14:02

Det her synnes jeg dælme er frækt.
Jeg downloadede og købte Zonealarm Pro direkte hos Zonelabs for
små 2 måneder siden.
Efter klik på update, hvilket de ikke har gidet at lave noget af i 2
måneder, kommer de nu og siger at der er en important update og hvad
står der så i næste linie: Please renew your licence now and stay
protected.
RENEW ?? Det er kun 2 måneder siden jeg købte den license jeg har nu !!
Og på siten stod der at der ydes 12 måneders support til programmet.
Når man endelig klikker på Yes og siten loader, ikke en skid med
update til den man allerede har, næ man SKAL købe en ny licens og
så downloade programmet.
Det kalder jeg fup og bedrageri fra Zonelabs side af.
Så næ, den "important update" kan de beholde.
Så finder jeg mig en anden firewall når tiden er omme for den
jeg har nu.

Mvh
Per M.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-11-03 14:18

Per Moreau skrev:

>Det her synnes jeg dælme er frækt.

Jeg synes ikke det er så enkelt.

>RENEW ?? Det er kun 2 måneder siden jeg købte den license jeg har nu !!

Ja, og?

>Og på siten stod der at der ydes 12 måneders support til programmet.

Support er hjælp til at få det til at virke. Det omfatter ikke
opdateringer.

>Når man endelig klikker på Yes og siten loader, ikke en skid med
>update til den man allerede har, næ man SKAL købe en ny licens og
>så downloade programmet.

Sådan er det når én version er færdig og en ny på trapperne. Jeg
har f.eks. købt licenser til Opera fire gange. Opdateringer fra
f.eks. 6.xx til 6.yy er gratis, men når 7'eren så kommer på
banen, laves der ikke flere opdateringer til 6'eren, og til
7'eren skal man have en ny licens.

Hvis man så køber en licens to måneder før den næste version
kommer på gaden, så oplever man det du nu har prøvet.

Det er helt normalt.

--
Bertel

Fra : Jane

Dato : 23-11-03 15:52

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> wrote in

> [...]
>
> Hvis man så køber en licens to måneder før den næste version
> kommer på gaden, så oplever man det du nu har prøvet.

Ikke altid, hvis man f.eks. har købt Nero 5.5 i -mener det var omkring maj
i år, ja så kan man gratis opgrader til version 6.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Carl Drud

Dato : 19-11-03 19:31

On Wed, 19 Nov 2003 14:17:44 +0100, Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvis man så køber en licens to måneder før den næste version
> kommer på gaden, så oplever man det du nu har prøvet.
>
> Det er helt normalt.

Så må det siges det står noget uklart på deres hjemmeside:

http://www.zonelabs.com/store/application?namespace=zls_catalog&origin=global.jsp&event=link.skuList&&zl_catalog_view_id=201&lid=nav_pro

f.eks.

"1 Year of Updates & Support $39.95"

læser jeg som licens og opdatering et år frem fra købsdato.

--
..signature under construction

Fra : Kent Friis

Dato : 19-11-03 20:15

Den Wed, 19 Nov 2003 19:30:59 +0100 skrev Carl Drud:

> [...]
>
>f.eks.
>
>"1 Year of Updates & Support $39.95"
>
>læser jeg som licens og opdatering et år frem fra købsdato.

Opdateringer til den gamle version velsagtens?

Man kan jo også stadig downloade updates til windows 2000, selvom
windows XP ikke er med i prisen.

Mvh
Kent

Fra : dk_sz

Dato : 19-11-03 20:01

> RENEW ?? Det er kun 2 måneder siden jeg købte den license jeg har nu !!

Jeg oplevede engang noget ligende (ikke ZoneLabs altså). Så emailede
jeg bare og fik sagen ordnet i al mindelighed (gratis opdatering).
Hvis du mener du er berettiget til mere, email dem.

mvh
Thomas

Fra : Carl Drud

Dato : 19-11-03 20:50

On Wed, 19 Nov 2003 19:15:20 +0000 (UTC), Kent Friis wrote:

> Opdateringer til den gamle version velsagtens?

I deres support FAQ står flg.: "This license expiration is based on the
date of your original purchase."

http://www.zonelabs.com/store/content/support/csFAQ.jsp#4cs

--
..signature under construction

Fra : Kent Friis

Dato : 19-11-03 22:31

Den Wed, 19 Nov 2003 20:49:36 +0100 skrev Carl Drud:

>I deres support FAQ står flg.: "This license expiration is based on the
>date of your original purchase."
>
>http://www.zonelabs.com/store/content/support/csFAQ.jsp#4cs

Det forhindrer vel ikke at du kan downloade opdateringer til den
gamle version, når/hvis der kommer nogen?

Mvh
Kent

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-11-03 01:31

Carl Drud skrev:

>I deres support FAQ står flg.: "This license expiration is based on the
>date of your original purchase."

Jeg er enig i at det og fortsættelsen lyder som om man automatisk
skifter til en ny version hvis den kommer inden for et år.

Hvis jeg havde købt programmet, ville jeg slet ikke have læst så
langt. Jeg ville gå ud fra at min licens var begrænset til
versioner med samme hovednummer.

--
Bertel

Fra : Per Moreau

Dato : 20-11-03 01:42

> [...]
>
> Hvis jeg havde købt programmet, ville jeg slet ikke have læst så
> langt. Jeg ville gå ud fra at min licens var begrænset til

Jeg vil også indrømme at min tiltro til programmet er røget sig en tur.
Pludselig har den fjernet min key og har erstattet den med den key at
programmet er født med, forsøger jeg så på at indtaste det igen siger den
godt nok at den nu er godkendt, men den skifter dælme ikke i feltet.
Re-install har heller ikke nyttet, den vil bare ikke skifte den key ud
med den jeg købte for 2 måneder siden.
Næsten 60 dollars lige ud af vinduet på det program.
Jeg har skrevet til Zonelabs ang. problemet med programmet, men jeg
tvivler på at de overhovedet svarer.
Ihvertfald er det ikke Zonealarm jeg kører med når jeg engang skal have
en ny firewall.

Mvh
Per M.

Fra : Palle Jensen

Dato : 23-11-03 11:06

Per Moreau wrote in news:Xns94391153C4D80something@140.99.99.130:

> [...]
> programmet, men jeg tvivler på at de overhovedet svarer.
> Ihvertfald er det ikke Zonealarm jeg kører med når jeg engang

Må jeg anbefale deres fora? Jeg har ganske fået god hjælp der:

http://forums.zonelabs.com/zonelabs/board?board.id=win_za_msgs

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Fra : Palle Jensen

Dato : 23-11-03 11:32

Palle Jensen wrote in news:Xns943C70FFBC067Chewbacca@62.243.74.163:

> Må jeg anbefale deres fora? Jeg har ganske fået god hjælp der:

Undskyld.. For mange snebajere i går..!

Må jeg anbefale deres fora? Jeg har fået ganske god hjælp der:

Fra : Per Moreau

Dato : 23-11-03 15:11

Palle Jensen <palle.jensen@tiscali.invalid> wrote in

> Undskyld.. For mange snebajere i går..!
>
> Må jeg anbefale deres fora? Jeg har fået ganske god hjælp der:

Det havde været værre hvis du havde skrevet "anbefamle"
Jeg prøver at se på deres forum om der er noget relateret materiale der.
For hjælp via deres egne supportere ser det ikke ud til at man kan få,
ihvertfald har ingen giddet at skrive tilbage på mit spørgsmål.
03 for support fra Zonelabs ihvertfald.

Mvh
Per M.

Fra : Carl Drud

Dato : 19-11-03 22:50

On Wed, 19 Nov 2003 21:30:35 +0000 (UTC), Kent Friis wrote:

> Det forhindrer vel ikke at du kan downloade opdateringer til den
> gamle version, når/hvis der kommer nogen?

Sikkert ikke, men igen som jeg læser det, vil det også gælde opdatering
til ny version hvis der kommer en sådan indenfor den periode man har
købt licens til.

--
..signature under construction

Fra : Carl Drud

Dato : 20-11-03 18:37

On Thu, 20 Nov 2003 01:30:49 +0100, Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg er enig i at det og fortsættelsen lyder som om man automatisk
> skifter til en ny version hvis den kommer inden for et år.

Eller to år. Den option har man også på siden med køb.

--
..signature under construction