Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
købe kamera i østen.
Fra : kim isaksen

Dato : 19-11-03 13:40

Hejsa ng.

Er der nogen der har erfaringer med kamerakøb i østen ?
Hvad er pris forskellen ?
Hvor er det billigst ?

jeg kommer til thailand, malaysia, singapore, indonesien og indien.

Er der noget at spare ved at købe noget specielt nogen af stederne, eller er
internettet efterhånden det billigste world wide.

mvh Kim Isaksen

Fra : rosenauer.dk

Dato : 19-11-03 13:49

Hej du!

Sammenlignet med Danmark er det væsentligt billigere, men checker du
Tyskland (der som bekendt er et EU land) kan det godt svare sig. Særligt
http://www.technikdirekt.de skulle være billigt og pålideligt. Har dog ikke
selv brugt dem.

Jeg har til gengæld ganske gode erfaringer med at købe digitale kameraer i
østen.. Har købt 3 digitale kameraer og et undervandshus i henholdsvis
Hongkong og Bangkok. Totalt har jeg vel sparet rundt regnet 10000-12000
kroner sammenlignet med danske internetpriser på samme tidspunkt. Kommer du
til Bangkok, så check fotoforretningerne i MBK på Siam Square. Generelt det
bedste indkøbscenter i den by, anyway. Eneste issue omkring indkøb er at du
kan rende ind i garanti-problemer på trods af en worldwide warranty (du skal
formodentlig aflevere et defekt kamera lokalt).

Held og lykke ..

Mvh,

Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-11-03 16:49

"rosenauer.dk" <spambuster@rosenauer.dk> skrev :

> [...]
>kan rende ind i garanti-problemer på trods af en worldwide warranty (du skal
>formodentlig aflevere et defekt kamera lokalt).

Tjah, og du har vel så smuglet dem ind i Danmark?

Skal man følge reglerne, så skal der betales moms og formentlig
også told.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen
Knud

Fra : rosenauer.dk

Dato : 20-11-03 09:18

> Skal man følge reglerne, så skal der betales moms og formentlig
> også told.

Knud, du har helt ret - det skulle jeg selvfølgelig også have skrevet til
Kim. Udover garantien er det selvfølgelig noget han skal tage højde for - og
ikke mindst undersøge de nuværende regler for.

Mine indkøb strakte sig over 4-5 år og temmelig mange ture derud. Omkring
besparelserne var det absolut ikke min intention at lyde 'pralende', men
blot et forsøg på at hjælpe ham. Der er også meget at spare på memorykort,
tasker, filtre, blitz og lign. småting. Disse er absolut også indgået i
beløbet jeg udtalte mig om. Mange bække små.. :)

> Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.

Tak :) .. læst og forstået =)

Mvh,

Martin

Fra : kim isaksen

Dato : 21-11-03 02:16

"rosenauer.dk" <spambuster@rosenauer.dk> wrote in message
> [...]
skal
> formodentlig aflevere et defekt kamera lokalt).

MBK, siam square, bangkok er hermed noteret. Jeg ender med et ixus-400 +
divebox, som jeg tror du blandt andet er fortaler for. Så nu skal der dæleme
dykkes. :)

Mange tak for hjælpen.

mvh Kim Isaksen

Fra : rosenauer.dk

Dato : 21-11-03 08:19

Hej Kim!

Underwatercasen hedder WDP-800 - og ja, jeg er varm fortaler for den. Se
http://rosenauer.dk/photography.php?gallery=Diving for nogle samples jeg har
taget for lidt over en måned siden. Jeg valgte dog at bestille en WDP-800
via nettet (hos en eller anden kvindelig dykker) og hun afleverede den på
vores hotel. Virkede smertefrit og godt - sig til hvis du vil have hendes
emailadresse og gøre det samme. Skulle dog være mærkeligt hvis ikke du kan
finde det (billigere) i MBK.

Hav en god tur (jeg er slet ikke misundelig).

Mvh,

Martin
http://rosenauer.dk

Fra : kim isaksen

Dato : 21-11-03 13:35

> [...]
> emailadresse og gøre det samme. Skulle dog være mærkeligt hvis ikke du kan

Hvad måtte du give for det ?

> Hav en god tur (jeg er slet ikke misundelig).

:) -> sipadan & togian islands awaits me.

/iM
---
Tourists don´t know where they´ve been, travelers don´t know where they´re
going.

Fra : rosenauer.dk

Dato : 21-11-03 15:13

ca. 1200 så hut jeg visker..

Mvh,

Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 21-11-03 12:20

> MBK, siam square, bangkok er hermed noteret. Jeg ender med et
> ixus-400 + divebox, som jeg tror du blandt andet er fortaler for. Så
> nu skal der dæleme dykkes. :)

Jeg havde min bror, som bor i Bangkok på sagen med at finde et Ixus 400
billigt til mig. Som programør med egen virksomhed i Bangkok, kender han
kender de fede butikker i byen, men det lykkedes ham ikke at finde det under
Tyskland-pris. Jeg tror du skal shoppe i Singapore eller Hongkong, hvis du
skal finde det billigt. Jeg mener bestemt IXUS400 ligger under 3000kr i
Hongkong. Kig på ebay - der er ofte nye IXUS400 til salg gennem en shop i
Hongkong, og den kunne du jo troppe op i live hvis du alligevel er i byen.

Husk også at besøge de to store elektronik-varehuse i Bangkok for en fed
oplevelse om ikke andet

Panthip Plaza - 4 etager udelukkende med elektronik - what a dream
http://www.into-asia.com/bangkok/panthip/ (ligger tæt WorldTradeCenter WTC)
og
Fortune Town http://www.itmallfortune.com/ (ligger 80 bath i Taxa fra Siam)

Mvh
Peter - who loves Bkk.

Fra : Henrik

Dato : 20-11-03 09:06

Har kigget på kameraer i både Kathmandu, Nepal og Bangkok (også MBK).
Kameraer var rigtigt billige i Nepal, men jeg tænkte at det måtte være
billigere i endnu Bangkok.

Det skulle jeg aldrig have tænkt Kameraer i Bangkok var selvfølgelig
billigere end i DK, men i forhold til Nepal satte jeg måske 4-500,- til på
samme kamera.

Købte kameraet i MBK - som er et fantastisk indkøbscenter!

/Henrik

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 21-11-03 11:35

"kim isaksen" <lysalf@hippie.dk.private.me> wrote in message
> [...]
> Hvad er pris forskellen ?
> Hvor er det billigst ?
>
> jeg kommer til thailand, malaysia, singapore, indonesien og indien.

Hej Kim,

Du vil gøre dig selv en tjeneste ved at glemme alt om at handle kamera i
Thailand.
Prisforskellen er marginal i forhold til DK for slet ikke at nævne ting som
garanti, told og moms. Jeg har været i bkk 6 gange alene iår og kommer
jævnligt både i MBK, Seacon, Siam Square og Panthip i bkk.
Har dog tidligere handlet kamera - analogt - i Malaysia, nærmere betegnet
øen Penang og her var der penge at spare, omkring 60 procent.
Singapore er nok det sted du vil kunne få den bedste deal på den tur du
planlægger, men her skal du være god til at prutte om prisen for at få en
god deal. Stadig gælder de samme forhold omkring garanti, told og moms.
Jeg husker fx også at mit Nikon Kamera fra Penang skulle have en software
opdatering, som min forhandler i dk sagde var gratis, indtil han fandt ud af
at det var handlet i Østen. Så kostede det lige pludselig 500 kroner.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : kim isaksen

Dato : 21-11-03 13:33

"Michael Christoffersen" <pescator@NOSPAMstofanet.dk> wrote in message

> [...]
> Har dog tidligere handlet kamera - analogt - i Malaysia, nærmere betegnet
> øen Penang og her var der penge at spare, omkring 60 procent.

Ok. har lige sat sving i folk derude med at finde det billigste sted.

Men endnu engang tak for den megen positive feedback.

mvh Kim Isaksen