low-carb produkter og omegametoden
Fra : Steffen E. Jensen

Dato : 19-11-03 13:24

Hej alle

Jeg følger omegametoden og er indtil videre veldig tilfreds med resultater
angående mad, energi og vægttab.

Jeg dyrker en del motion så det er selvfølgelig også en stor ændring af min
tidligere stillesiddende studie livsstil og derfor også skyld i ændringerne.

Mit egentlig spørgsmål er om det er muligt at købe produkter nogle steder
til rimelige penge såsom tortillas, alm. brød og evt mel til pizza med et
meget lavt indhold af de hurtige kulhydrater?

Det er ikke fordi jeg savner disse vandvittigt, men jeg fylder snart 25 og
ville gerne være i stand til at kunne lave noget af den slags mad jeg savner
uden at lave for stor skade på min livsstil, for det ville jo være en
kedelig fødselsdagsgave ( og det er jo jul snart .

I usa på alt.support.diet.low-carb er der en masse folk der snakker om det
ene produkt efter det andet, sirup, mel, tortillas, brød, etc etc. men jeg
har ikke lige kunne finde noget af det her i Odense.

Er der evt. også nogen der ved om tufu-is har et acceptabelt glykemisk index
eller glykemisk belastning?. Eller om der er andre alternativer til god is?

På forhånd tusind tak for hjælpen.
Mvh
Steffen E. Jensen

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 19-11-03 21:29

[Steffen E. Jensen | Wed, 19 Nov 2003 13:23:52 +0100]

>Mit egentlig spørgsmål er om det er muligt at købe produkter nogle steder
>til rimelige penge såsom tortillas, alm. brød og evt mel til pizza med et
>meget lavt indhold af de hurtige kulhydrater?

Udbudet her i Danmark er meget, meget småt - desværre. Jeg kender lidt
til det fordi jeg har en virksomhed der producerer den slags, men
bortset fra en lille butik i Randers, ryger det hele til England.

Du kan lave en masse lowcarb produkter der er mindst lige så gode som
highcarb produkterne, men lige præcis tortillas og pizza er der en
forskel - der er de originale produkter altså bedst.

> [...]
>uden at lave for stor skade på min livsstil, for det ville jo være en
>kedelig fødselsdagsgave ( og det er jo jul snart .

Well, fødselsdag er jo en ting de fleste kun har én gang om året, så det
er vel en begrænset skade at droppe kuren i de 2 dage (en dag med hygge
og festmad, en dag med tømmermænd og junkfood) og så starte forfra
bagefter?

>Er der evt. også nogen der ved om tufu-is har et acceptabelt glykemisk index
>eller glykemisk belastning?. Eller om der er andre alternativer til god is?

Tofu is ville være OK, hvis den var sukkerfri - men det er desværre ikke
tilfældet; vælg istedet en sukkerfri is (eller bedst: lav den selv).
Isis har en rimelig sukkerfri is i flere supermarkedes køledisk, men
f.eks. med Atwel/Perfect Fit, kan du lave en rigtig god sukkerfri is
selv.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Steffen E. Jensen

Dato : 19-11-03 22:58

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> wrote in message
> [...]
> highcarb produkterne, men lige præcis tortillas og pizza er der en
> forskel - der er de originale produkter altså bedst.
<SKIP>
Hej Rene

Tak for dit svar.

Hvor kan man evt købe dit firmas produkter og kan det betale sig med porto
osv.

Ved du evt også hvad forretningen i Randers hedder?

Kan man ikke få færdige lowcarb tortillas i Danmark / England ligesom de kan
fås i USA?
Sådan med henblik på at spise dem mere end bare lige på min fødselsdag.

Mvh
Steffen

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 20-11-03 17:16

[Steffen E. Jensen | Wed, 19 Nov 2003 22:57:32 +0100]

>Hvor kan man evt købe dit firmas produkter og kan det betale sig med porto
>osv.

Besvaret pr. e-mail for ikke at reklamere i konferencen.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : hedegaard

Dato : 20-11-03 18:54

> Besvaret pr. e-mail for ikke at reklamere i konferencen.

Jamen hvad så med os der også gerne vil læse med?
Vh Tina

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 20-11-03 21:18

[hedegaard | Thu, 20 Nov 2003 18:53:33 +0100]

>Jamen hvad så med os der også gerne vil læse med?

Alle andre er naturligvis velkomne til at skrive og spørge, men jeg
mener klart at det er imod konferencens grundlag, at jeg kan fortælle
hvor en virksomhed som jeg er tilknyttet's produkter er at finde.

Selvfølgelig kan det ikke skade så meget i dette tilfælde, men det kan
være svært at sætte grænsen for hvad der er rimeligt og hvad der ikke
er, så denne (fornuftige) regel er lavet for at helt undgå reklamer.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 21-11-03 18:50

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> Alle andre er naturligvis velkomne til at skrive og spørge, men jeg
> mener klart at det er imod konferencens grundlag, at jeg kan fortælle
> hvor en virksomhed som jeg er tilknyttet's produkter er at finde.

Nej.. det er ikke forkert.
Det er helt OK.

Gruppens regler er ikke imod - og de overordnede regler for brug af de
danske nyhedsgrupper siger følgende:

"Enhver form for køb/salg/bytte-annoncering uden for markedsgrupperne
er uønsket. Indlæg, der alene eller i overvejende grad har til formål
at reklamere for, tilbyde eller på anden måde promovere et produkt
eller en tjeneste, hvori afsender har økonomiske eller anden særlige
interesse, tillades ikke uden for de kommercielle grupper.

Det er dog tilladt at besvare konkrete spørgsmål om forhandlere,
priser på produkter, tjenester og lignende. I en sådan situation
påhviler det afsender at oplyse om ansættelsesforhold, eller andre
økonomiske interesser, i det omfang det har betydning for svarets
objektivitet. "

> Selvfølgelig kan det ikke skade så meget i dette tilfælde, men det kan
> være svært at sætte grænsen for hvad der er rimeligt og hvad der ikke
> er, så denne (fornuftige) regel er lavet for at helt undgå reklamer.

Klart svar på klare spørgsmål er ok.

Mvh. Lisbeth

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 22-11-03 22:04

[Lisbeth Jacobsen | Fri, 21 Nov 2003 18:49:37 +0100]

>Det er dog tilladt at besvare konkrete spørgsmål om forhandlere,
>priser på produkter, tjenester og lignende.

Naturligvis - du har ganske ret.

Ok, flere har siden skrevet at det "burde" være tilladt og har spurgt,
så et samlet svar må være på sin plads.

Butikken "Prikken" i Randers sælger et udvalg af LowCarb.dk's produkter,
og også pr. postordre, og alle er velkommen til at ringe til dem på tlf.
8640 7064.

Har man behov for mere end det, er en netbutik i England nok et sted med
et større udvalg, f.eks. www.feelingok.net er et sted der bl.a. føre
vores produkter,.

Jeg mener ikke at at have set færdige tortillas, altså udover 'dyre'
netbutikker i USA (hvor der jo også kommer ekstra told på til EU). Dog
smager de sjældent særligt godt, da de oftest er lavet af sojamel :(

Istedet vil jeg anbefale at lave en tynd æggekage hvor du f.eks. har
tilsat lidt hvedegluten (fås i visse helsebutikker) og så bager det som
en tynd æggekage og ruller sammen med kødfyldet.

(jeg er parthaver i Lowcarb.dk)
René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk