Skærme
Fijala 3554
Ny 19 tommer CRT skærm
Fra : Jens Ulrik Hogrefe

Dato : 19-11-03 13:06

Hej gruppe

Min gamle 17 tommer skærm er stået af og skal nu udskiftes. Har tænkt på en
19 tommer skærm i stedet.

Hvilken CRT skærm (mærke) vil i foreslå til under 2000 kroner?

Mvh.

Jens Ulrik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-11-03 14:15

Uheldigvis faldt Jens Ulrik Hogrefe over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Min gamle 17 tommer skærm er stået af og skal nu udskiftes. Har
tænkt
> på en 19 tommer skærm i stedet.
> Hvilken CRT skærm (mærke) vil i foreslå til under 2000 kroner?

www.aldi.com

De har en i dag til en lille tusse, og det er en ganske fin skærm!

Claus

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-11-03 14:16

Jens Ulrik Hogrefe (juhogrefe@post.tele.dk) skrev følgende:
> Hej gruppe
>
> Min gamle 17 tommer skærm er stået af og skal nu udskiftes. Har tænkt
> på en 19 tommer skærm i stedet.
>
> Hvilken CRT skærm (mærke) vil i foreslå til under 2000 kroner?

Uden tvivl Samsung 959NF.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797949

Smid et par hundrede kroner mere, og få en superskærm til en superpris. Det
er f.... billigt!

- Martin

Fra : Erik

Dato : 19-11-03 16:48

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse news:bpfqb7$16in$1@news.cybercity.dk...

> Uden tvivl Samsung 959NF.
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797949
>
> Smid et par hundrede kroner mere, og få en superskærm til en superpris. Det
> er f.... billigt!

Ja i den prisklasse får man simpelthen ikke en bedre skærm!

--
Erik

Fra : ct

Dato : 21-11-03 14:43

> Ja i den prisklasse får man simpelthen ikke en bedre skærm!

enig!

Claus

Fra : ThomasT

Dato : 21-11-03 17:53

Enig !!

THth

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 21-11-03 18:54

ThomasT wrote:
> Enig !!

Kan ikke siges meget klarere. 959NF er vejen frem i klassen...

--
Martin K

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-11-03 18:57

Martin Kirschmeyer (kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com) skrev følgende:

> Kan ikke siges meget klarere. 959NF er vejen frem i klassen...

Nu kunne jeg godt tænke mig at høre fra Jens Ulrik, hvad han har købt.... :)

- Martin

Fra : Rosander

Dato : 21-11-03 19:50

"Jens Ulrik Hogrefe" <juhogrefe@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> 19 tommer skærm i stedet.
>
> Hvilken CRT skærm (mærke) vil i foreslå til under 2000 kroner?

Hej.

Samsung 959NF, jeg har haft den i fjorten dage virkelig god skærm.

MVH.
Rosander

Fra : Kong Kent

Dato : 21-11-03 21:02

> Min gamle 17 tommer skærm er stået af og skal nu udskiftes. Har tænkt på
en
> 19 tommer skærm i stedet.

Yderst godt valg

> Hvilken CRT skærm (mærke) vil i foreslå til under 2000 kroner?

Værsgo. 1479,- hos www.edbpriser.dk Sidder foran selvsamme model, og den er
bare *rigtig* lækker. Kører en ganske konservativ 1280x1024 opløsning i 85
hz, og det uden at presse skærmen det mindste. Den er bare kanon!! Kan kun
på det varmeste anbefales. Her er specs:

Samsung SyncMaster 957P
Size: 19" FST (18" viewable)
Max Resolution: 1920x1440 @64Hz
Dot Pitch: 0.26 / H: 0.22
HSF: 30-96kHz
VSF: 50-160Hz
Regulations: TCO99
Warranty: 3 Years
Producent varekode: AQ19MS9U

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : sharky

Dato : 21-11-03 21:56

> [...]
> hz, og det uden at presse skærmen det mindste. Den er bare kanon!! Kan kun

Helt enig. Jeg havde en 19" fra aldi før som ikke var nær så skarp og lækker
i farverne

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-11-03 22:47

Kong Kent (kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk) skrev følgende:

> [...]
> opløsning i 85 hz, og det uden at presse skærmen det mindste. Den er
> bare kanon!! Kan kun på det varmeste anbefales.

Må man anbefale dig at skifte til 1280*960? Medmindre du nyder at se på et
forvrænget billede.... :)

- Martin

Fra : Kong Kent

Dato : 21-11-03 23:12

> Må man anbefale dig at skifte til 1280*960? Medmindre du nyder at se på et
> forvrænget billede.... :)

Jamen det er så hermed gjort. Hvordan ved man, at ens indstillinger er
korrekte?

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-11-03 23:21

> Jamen det er så hermed gjort. Hvordan ved man, at ens indstillinger er
> korrekte?

Din skærm er bygget til opløsninger i forholder 4:3. 1280*1024 er en 5:4
opløsning. Noget som de fleste fladskærme bruger.

I princippet kan du bare tage tallene fra opløsningen og dividere dem med
hinanden. Er resultatet 1 1/3 er det en 4:3 opløsning. 1280/960 =
1.33333333333 osv.

Nu ved jeg ikke hvad du bruger din pc til, men hvis du havde tegnet et
kvadrat og sendt den til mig, ville jeg se den som et rektangel. :)

- Martin

Fra : Martin Johansson

Dato : 22-11-03 00:03

> [...]
>
> Nu ved jeg ikke hvad du bruger din pc til, men hvis du havde tegnet et
> kvadrat og sendt den til mig, ville jeg se den som et rektangel. :)

Min 17" Samsung 750p mener at 1280x1024 er den optimale opløsning?
Det står som recommended timing i OSD menuen.
Den er firkantet, ikke noget widescreen her.
Det vil da være underligt at anbefale et forvrænget billede.

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-11-03 02:50

Martin Johansson (martin.johansson[REMOVE]@12move.dk) skrev følgende:
> [...]
> Den er firkantet, ikke noget widescreen her.
> Det vil da være underligt at anbefale et forvrænget billede.

Prøv at hente http://www.construnet.hu/nokia/Monitors/TEST/monitor_test.html

Kør det første billede (cirkler og kvadrater) i 1280*1024 og mål om
firkanterne er kvadratiske og om cirklerne er "ikke-ovale".

Prøv derefter det samme i 1280*960, og fortæl så resultatet her. Jeg er
oprigtig interesseret, da min skærms (959NF) rekommenderede opløsning også
er 1280*1024, men det passer som sagt ikke. Medmindre man godt kan lide
sammenpressede ting i højden... :)

- Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 24-11-03 00:16

Martin Petersen (knopfisk@[fjern]vvs.dk) skrev følgende:

> [...]
> opløsning også er 1280*1024, men det passer som sagt ikke. Medmindre
> man godt kan lide sammenpressede ting i højden... :)

Hej igen...

Hvad fandt du ud af?

- Martin

Fra : Martin Johansson

Dato : 24-11-03 00:27

> Hej igen...
>
> Hvad fandt du ud af?

Tjaa måske er jeg skeløjet, måske passer min lineal ikke.
Men jeg kan ikke se nogen forskel på firkanterne.
Men igen det kan godt være mig der er en knold til at få linealen til at
passe.