Biltur fra Helsingborg, sverige til Lofote~
Fra : Gitte & Finn

Dato : 19-11-03 12:12

Hej.

Vi påtænker os en biltur fra sidste uge i maj til og med de to første uger i
juni 2004.

Vi kører fra Helsingborg, Sverige til Lofoten, Norge hvor vi være en uges
tid, hjem turen skulle gerne være via den svenske øst kyst og nogle
overnatninger i Stockholn ( gamla stad mm ).

Har i nogen anbefalinger af ruter og overnatninger samt oplevelser

Hilsen Finn

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 12:31

"Gitte & Finn" <gitte-finn@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> overnatninger i Stockholn ( gamla stad mm ).
>
> Har i nogen anbefalinger af ruter og overnatninger samt oplevelser

Lyder som en god plan Jeg har ikke selv gjort turen - men drømmer om
måske at gøre det til næste år, bare på motorcykel. Men allerede nu har jeg
selvfølgelig gjort mig nogle tanker om turen.

Lofoten
Står flere steder beskrevet som noget af det flotteste i Norge. Lyder som et
must.

Kystriksveien
Også kaldet rv17 skulle være en utrolig flot rute fra Trondhjem til Bodø.
Involverer 7 færger. Lyder langt mere spændende end E6.

Tæt på Nordkap fandt jeg frem til dette overnatningssted bare 24 km fra
Nordkap:
http://www.nordkappcamping.no/ . De har også hytter.

Mht. hjemturen har jeg selv overvejet at tage vej nr. 45 ned igennem Sverige
i stedet for E6 langs kysten. 45 går fra det nordligste Sverige ned til
omkring Göteborg, og der skulle ikke være så meget trafik. Fandt en side om
den her: http://www.nordkalotten.dk/inland.htm

Overnatning
Havde selv tænkt mig at satse på vandrerhjem og campingpladser.
Campingpladser har ofte hytter til en rimelig pris. Gider ikke tage telt
med - især fordi der er en vis sandsynlighed for regn, især i Norge. Og
fordi det fylder på en mc www.vandrerhjem.no og
www.svenskaturistforeningen.se/sv.asp

God tur!

Hilsen