Lede brugeren til at gemme i bestemt mappe
Fra : Dorthe

Dato : 19-11-03 10:41

Hej!
Jeg har forgæves forsøgt at finde en makro på nettet, der virker.
Det skal siges, at jeg ikke er særlig god til VBA, men jeg har da haft
held med det ind imellem.
Jeg synes selv, det er ret simpelt, det jeg har brug for, men det
virker aldrig, når jeg har sat noget ind.
Jeg har en bestemt skabelon et sted, som mange forskellige brugere
skal bruge. De skal skrive nogle data ind i et skema i dokumentet, og
skal så gemme i en bestemt mappe (eller undermappe dertil).
Skabelonen ligger et eller andet sted, og deres filer skal gemmes på
L:/service/reklamationer. De skal selv have lov at bestemme
filnavnet.
Jeg har forsøgt mig med denne:

With Dialogs(wdDialogFileSaveAs)
.Name = "l:\service\reklamationer\"
.Show
End With

Fundet her:
http://www.mvps.org/word/FAQs/MacrosVBA/ChangeSaveAsPath.htm

Det virkede også tilsyneladende. Når man trykker gem, så kommer SaveAs
dialogboksen frem, og de kan gemme i mappen reklamationer eller i en
underliggende mappe.
Men, her kommer det så. Når man har gemt én gang og vil gemme igen, så
kommer gem som-dialogboksen op igen. Det skal den jo ikke. Her skal
den bare gemme som word normalt gør.
Hvad er der galt?

Mvh
Dorthe

Fra : Harald Staff

Dato : 20-11-03 17:05

Hei Dorthe

I hvilken makro eller event står denne koden ? Kan du poste hele ?

Beste hilsen Harald
Followup to newsgroup only please.

"Dorthe (slet EMLG9)" <dorthe@EMLG9tele2adsl.dk> wrote in message
(...)