Skærme
Fijala 3554
Matrox G450 og Hitachi sjærm
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 19-11-03 10:44

Hej

Jeg har en PC her med et Matrox G450 DualHead skærmkort.
På den primære udgang har jeg en 21" Hitachi CM813ET PLUS skærm.
PÅ den anden udgang har jeg en old gammel 17".

Min 17" kører 800 x 600 i 75 Hz. Det er fint.

Min HITACHI kører lige nu 1280 x 1024 i 100 Hz.

Alternativt kan jeg kører 1600 x 1200 i 75 Hz.

Jeg kan desværre ikke få den op i 85 Hz i 1600 x 1200, som jeg gerne ville
(jeg tror ikke Matrox kortet understøtter denne hastighed).
Men jeg kunne nu godt tænke mig, at kører i 1400 x 1050 i f.eks. 85 Hz, men
kan jeg det med denne kombination ?

Jeg kører Windows XP Pro.

Michael

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-11-03 22:24

Michael Vilhelmsen skrev:

> Jeg kan desværre ikke få den op i 85 Hz i 1600 x 1200, som jeg
> gerne ville (jeg tror ikke Matrox kortet understøtter denne
> hastighed).

Ifølge:
<http://www.matrox.com/mga/products/tech_info/mill_g450_pci.cfm>
- kan kortet levere op til 100 Hz i 1600 x 1200, men hvis skærmen
fortæller styresystemet at den kun understøtter op til 75 Hz, så
får du ikke mere. Har du installeret driveren til skærmen fra
Hitachi, eller?

> Men jeg kunne nu godt tænke mig, at kører i 1400 x 1050 i f.eks.
> 85 Hz, men kan jeg det med denne kombination ?

1400 x 1050 er vist ikke en opløsning man normalt har adgang til,
men måske med Matrox Tweak Utility. Det kan hentes fra denne side:
<http://www.matrox.com/mga/support/drivers/files/ftp_util2.cfm>.

Madsen.

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 20-11-03 08:51

> 1400 x 1050 er vist ikke en opløsning man normalt har adgang til,
> men måske med Matrox Tweak Utility. Det kan hentes fra denne side:
> <http://www.matrox.com/mga/support/drivers/files/ftp_util2.cfm>.

Det virker ganske fint, bortset fra, at jeg så kun kører i 60 Hz v. 1400 x
1050.

Ved du om jeg kan ændre det ?

Michael

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 20-11-03 13:30

Ved at fjerne Hitachi skærmen og istedet for installere en PLug'n'Play skærm
virker det perfekt.

Michael