1U med 200W - hardware?
Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 19-11-03 01:44

Hvor meget hardware kan man have kørende med kun 200W strømforsyning?
Jeg havde forestillet mig:

Intel S875WP1-E bundkort
P4 2,6GHz
1GB PC3200 ECC RAM
2x 120GB IDE diske

Men kan det nøjes med 200W?

- Lene

Fra : it-data

Dato : 19-11-03 10:59

Hej.
200w er for lidt.
med 200w kan du kører med en celeron 2.6GHz, 1 harddisk og 1 cdr-rw drev.

mvh
tommy

Fra : Jens Kristian Søgaar~

Dato : 19-11-03 20:59

Hej,

> 200w er for lidt.
> med 200w kan du kører med en celeron 2.6GHz, 1 harddisk og 1 cdr-rw
drev.

Hvordan ved du det?

Jeg mener da, at vi har konfigurationer ala den nævnte kørende på 200
watt.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-11-03 23:39

it-data wrote:
> [...]
> 200w er for lidt.
> med 200w kan du kører med en celeron 2.6GHz, 1 harddisk og 1 cdr-rw drev.

Forbrug på en Barthon 2500+, 512MB RAM, DVD, DVD-RW, harddisk, Radeon
9600Pro grafikkort, lykort, FW kort er ca. 110-115W. +30W i 3D
grafikmode. Det eneste tidspunkt man måske skal over 200W er ved opstart.

Hvis man tænker på strøm, så kan man købe et VIA M10000 bundkort, 1GHz
Nehemiah processor (ægte 686), som bruger 10-15W. Så er der plads til
2 maskiner i 1U.

Min ser dog ud til at bruge over 30W med en 120GB harddisk. Men det er
nok strømforsyningens skyld. En sådan er typisk kun omkring 60-75%
effektive. (De Active PFC med 95% lyver, og bruger kunstige tal, da det
er MEGET vanskeligt at nå over 75%)

Hun søger 1U enheder, altså betyder strøm en del. 1W = 1+ kr/måned.
Strøm er også lig varme der skal ud af et serverrum.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-11-03 18:54

In article <bpfen8$sqj$1@news.net.uni-c.dk>, fam.nielsen@danbonet.dk
says...
> 200w er for lidt.

Det afhænger kraftigt af strømfordelingen på PSU'ens forskellige
spændinger.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : it-data

Dato : 19-11-03 23:52

Hej.
Til Jens Kristian.
Hvordan jeg ved det!! ja, nu har jeg mit eget edb forretning. Og jeg ved det
fra Soltek's Barebone pc, de er med 200w PSU, og her kan bundkort kører en
P4 3.2GHz, men de anbefalder max en Celeron 2.6GHz, 1 stk harddisk af fluid
model, samt 1 stk cd-rw eller dvd-r drev. Jeg kan selv mærke det på min
Barebone, at når den skal til at bestille noget, så arbejder PSU'en på
højtryk, og spændingsmåler går i røde tal... og sådan er det bare. du kan
sikkert godt få det hele til at kører, men ikke stabilt, og det er hårdt for
PSU'en at skulle arbejde med 75-80% af sin styrke i normal mode.

Hilsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-11-03 18:59

In article <bpgs07$d26$1@news.net.uni-c.dk>, fam.nielsen@danbonet.dk
says...
> Hvordan jeg ved det!! ja, nu har jeg mit eget edb forretning. Og jeg ved det
> fra Soltek's Barebone pc, de er med 200w PSU, og her kan bundkort kører en

Så er det en dårligt konstrueret PSU. 200W burde være langt rigeligt
til det hardware.

Og så lige...

Det ville være nemmere at se hvor dine indlæg hørte hjemme hvis du:

1. Skrev dit svar ved at reply'e på det indlæg du ville svare på
2. Skrev dit del _under_ det du ville svare på og klippe det
overflødige væk.

Læg mærke til at du er den eneste hvis indlæg passer helt hen i
hegnet...

Fra : Jens Kristian Søgaar~

Dato : 23-11-03 16:00

> Til Jens Kristian.

Davs IT-Date.

> Hvordan jeg ved det!! ja, nu har jeg mit eget edb forretning.

Tjah, det har jeg også.

Det ville være rart, hvis du kunne indstille din klient, så du skrev
under eget navn... og svarede korrekt sted i tråden.

> [...]
kører en
> P4 3.2GHz, men de anbefalder max en Celeron 2.6GHz, 1 stk harddisk af

Dvs. at du blot har set et enkelt eksempel på at producenten siger, at
det måske ikke kan lade sig gøre. Det er jo ikke det bedre grundlag at
lave en generalisering på, kan man sige.

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 20-11-03 01:49

Menne... kender I så et sted, hvor jeg kan få fat i 1U med 300W?
Og det skal helst ikke være oppe i de 4-5000 kr ;)
Der er en på EDBpriser til små 1900kr, men forhandleren har den ikke
længere. Jeg venter dog pris på en ny (som skulle være godkendt til
varmeafledelse af 3GHz), de får hjem.

- Lene

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 20-11-03 18:45

> Jeg venter dog pris på en ny (som skulle være godkendt til
> varmeafledelse af 3GHz), de får hjem.

Computerparts har 1U og 300W strømforsyninger til rimelige priser.

- Lene