LOTR DVD collectors special extended versi~
Fra : Andrew

Dato : 18-11-03 20:41

HEJ

Jeg synes altså at det er for meget af det gode at se på hvordan skaberne af
LOTR snor LOTR-fansene om deres lillefinger. De kan for fanden få "jer" til
at købe ALT åbenbart.
Jeg synes at det vrimler med forskellige versioner, den fås i almindelig
udgave, en extended med lidt mere ekstra materiale (eller "guf", som de
kalder det), så har vi lige en med 4 dvd'er og nogle-og-40 minutters hidtil
usete scener (woooow), så har vi lige collectors-edition eksklusiv Gift Set
med [indsæt trommevirvel] 5 DVD'er (man får nemlig en BONUS dvd med) og tro
det eller lad være: man får sgu en EKSKLUSIV GOLLUM BOGSTØTTE MED !!!

Historie fortsætter vel næste år med film nummer 3 i rækken. Derefter får vi
vel en Box med ALLE 3 film, så kommer vel en EXTENDED Box med alle 3 film +
2 bonus DVD'er med ekstramateriale ALDRIG set før. Så kommer vel også en
Collectors-edition samt en extende collectors edition hvor man får en
Saruman CD-holder eller en Hobbit-lommeradio med, og mon ikke der kommer en
hel kasse med 20 DVD'er hvor man kan få ALT hvad der nogensinde er lavet
omhandlende LOTR.

Det er sgu en god forretning for P. Jackson og skaberne af filmen at lade
kampene være ekstra lange og lave trække scenerne ekstra langt ud så de kan
udsende en ORDENTLIG røvfuld ekstra udgaver af filmen med alt det ekstra de
"ikke fik plads til" i den oprindelige film. Kanon ! Det er da en flot
historie, men den er jo ikke blevet lavet fordi det er en god historie,
eller pga filmselskabets kærlighed for Tolkien, den er lavet af én og KUN én
grund: At tjene KASSEN! og dette hype og totalt OVERgearede medieopkørte
show er da bare cool kassetænkning så de kan tviste citronen lige den tand
ekstra og score kassen!
Absolut en fed historie, uden tvivl, og fed film - jeg synes bare de skal
passe på med at presse citronen ALT for meget... Alle film er vel lavet for
at tjene penge, synes bare ikke det klæder et mesterværk som Lord Of The
Rings at blive voldtaget på den måde som det er sket !

Mvh Anders

Fra : Martin Møller

Dato : 18-11-03 21:06

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at tjene penge, synes bare ikke det klæder et mesterværk som Lord Of The
> Rings at blive voldtaget på den måde som det er sket !

Hvornår er det blevet forbudt at tjene penge? Hvis du ikke vil støtte
foretagendet så lader du da bare være med at købe filmene og lader os fans
om det.

Martin

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 18-11-03 21:26

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> enriched usenet with:

SNIP

Denne her kan vist gentages:
http://www.gamespy.com/comics/dorktower/archive.asp?nextform=viewcomic&id=672

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Weird Al Yankovic - The Saga Begins

Fra : LA2

Dato : 18-11-03 21:57

Jeg er nu glad for at have købt extended version. Valgte ikke at købe den
første udgave, fordi jeg vidste der ville komme en extended version.
Kunne aldrig finde på at købe versionen med figuren... eller alle tre for
den sags skyld. Det er kun godt at der er lidt at vælge mellem.
At der så måske er nogen der køber alle tre versioner er vel ikke værre end
når kvinder køber en million par sko...

LA2

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 18-11-03 22:01

> [...]
tro
> det eller lad være: man får sgu en EKSKLUSIV GOLLUM BOGSTØTTE MED !!!

Der har lige sneget sig en fejl ind: den extended version med "guf" er den
samme som 4 dvd-udgaven.

Men jeg er for så vidt enig med dig - den skrabede udgave kunne vi godt have
undværet, især provokerer det mig at de scorer ekstra ved først at sælge den
skrabede udgave for så nogle måneder senere at sælge den, hvor man får noget
for pengene.

Mikkel

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-11-03 23:52

"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev:

> [...]
> ved først at sælge den skrabede udgave for så nogle måneder senere
> at sælge den, hvor man får noget for pengene.

Du ved det jo på forhånd og kan planlægge dit køb efter det.

Den "skrabede" udgave er i øvrigt biografudgaven og det er ikke en helt
umulig tanke, at nogen ønsker at have både biografudgaven og den
udvidede udgave.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-11-03 00:12

> Du ved det jo på forhånd og kan planlægge dit køb efter det.

Ja, det gør jeg også, men det ærgrer mig at jeg skal vente længere så længe
på grund af den grådige forretningsstrategi.

> Den "skrabede" udgave er i øvrigt biografudgaven og det er ikke en helt
> umulig tanke, at nogen ønsker at have både biografudgaven og den
> udvidede udgave.

Findes biografudgaven ikke på den udvidede udgave? Det ville jo bare svare
til at afspilleren sprang nogle sekvenser over. Det vil jeg lige tjekke.

Mikkel

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-11-03 00:25

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> Findes biografudgaven ikke på den udvidede udgave? Det ville jo bare svare
> til at afspilleren sprang nogle sekvenser over. Det vil jeg lige tjekke.

Nej, det gør den ikke. Og selvom der findes udgaver med seamless
branching, og man (nok) også godt ville kunne lave det her, så er det
ikke bare at springe nogle ting over. I FOTR SEE mangler der f.eks.
noget som er med i bio-udgaven. Det er ikke bare længere, det er klippet
om, så det er bedre (og ofte længere).

/David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-11-03 08:07

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> escribió en el mensaje

> [...]
> ikke bare at springe nogle ting over. I FOTR SEE mangler der f.eks.
> noget som er med i bio-udgaven. Det er ikke bare længere, det er

Nej det er ikke blot at springe ting over, der er blandt andet lavet
et helt nyt score til de lange versioner af filmene.

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-11-03 09:38

Lars Hoffmann wrote:

> Nej det er ikke blot at springe ting over, der er blandt andet lavet
> et helt nyt score til de lange versioner af filmene.

Også det.

/David

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-11-03 16:05

> [...]

Jeg troede kun, at det var til de nye sekvenser, at der er komponeret ny
musik. Men nu du siger det kan jeg godt se, at man også har skulle løse
problemet med musikken i overgangene ml. standardudgavens sekvenser og de
ekstre indsatte sekvenser.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 19-11-03 19:05

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message

> Nej det er ikke blot at springe ting over, der er blandt andet lavet
> et helt nyt score til de lange versioner af filmene.

HELT nyt er det vel heller ikke

/Brian

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-11-03 19:35

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message

> HELT nyt er det vel heller ikke

Howard Shore gik faktisk tilbage til skrivebordet, komponerede ny musik og
derefter til sit orkester og indspillede musik til de ekstra scener! (Det
fortæller han i hvert fald på et af programmerne på LOTR FOTR EE at han
gjorde mht. den første film).

Fra : Brian Nielsen

Dato : 19-11-03 19:04

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
> [...]
>
> Den "skrabede" udgave er i øvrigt biografudgaven og det er ikke en helt
> umulig tanke, at nogen ønsker at have både biografudgaven og den

Eller bare den ene for den sags skyld.
Personligt interesserer jeg mig kun for
extended udgaven med nips

Jeg kender da også folk, som er ganske tilfredse
med kun at have biograf udgaven. Man må jo indrømme,
at biografudgaven er bedst, hvis man blot ser den som en film.

Extenden udgaven er for folk som savner scener fra bogen,
og ikke interesserer sig for at det også skal virke som blot en film.

Extended udgaven med nips er endelig til os der tilhører sidsnævnte gruppe,
og som derudover ikke har andet at bruge vores penge på.

/Brian

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-11-03 20:31

Brian Nielsen wrote:

> Extenden udgaven er for folk som savner scener fra bogen,
> og ikke interesserer sig for at det også skal virke som blot en film.

Det er jeg ikke enig i. "Extended-udgaven" er for folk der vil have at
det filmiske håndværk er i orden, og ikke en handikappet film. Det har
intet med at følge bøgerne at gøre, i sig selv; det har noget at gøre
med at lave en mere konsistent og logisk historie, som er bedre
begrundet og bedre fortalt.

/David

Fra : Brian Nielsen

Dato : 19-11-03 22:10

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> [...]
> intet med at følge bøgerne at gøre, i sig selv; det har noget at gøre
> med at lave en mere konsistent og logisk historie, som er bedre

Jeg indrømmer at jeg fuldstændig havde glemt hvor
ringe pacet TTT var i biografen, og jeg har ikke set
EE udgaven endnu. Min kommentar går derfor mest
på FOTR, som jeg kan forstå hænger meget godt
sammen, selv for folk der ikke har læst bogen.

Der er også eksempler på at FOTR EE ikke er
optimal. Her tænker jeg specielt på vore venners
ankomst til Lothlorien (beklager, jeg kender ikke den
danske oversættelse) som i EE udgaven på mig virker meget
"fragmentarisk". Også begyndelsen af disk 2, med de udvidede
scener fra Rivendell, føler jeg at man sagtens kunne have undværet
det meste, for filmen trænger på det tidspunkt til at komme videre.

Med TTT er det dog en anden sag, hvor jeg håber at de udvidede
scener kan få det hele til at hænge lidt bedre sammen.

/Brian

Fra : Morbid Angel

Dato : 20-11-03 02:02

On Tue, 18 Nov 2003 22:01:27 +0100, "Mikkel Moldrup-Lakjer"
<mikkel@fabel.dk> wrote:

> [...]
>skrabede udgave for så nogle måneder senere at sælge den, hvor man får noget

Nu er den "skrabede" udgave som sagt biografversionen, det er nok også
på grund af længden at den er "skrabet" så vi skal være taknemlige for
at de laver de extendede udgaver for fansene som vil have mere :)

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Defcon

Dato : 18-11-03 21:11

> [...]
> at tjene penge, synes bare ikke det klæder et mesterværk som Lord Of The
> Rings at blive voldtaget på den måde som det er sket !

Så boykot de kapitalister ..... Nåh nej Selvfølgelig vil de gerne tjene
penge og det er der vel ikke noget galt i.... I det mindste var de ærlige
nok til at fortælle at de ville lave Extended Edittions af alle tre film
sådan at man ikke købte katten i sækken med normal edition (FOTR EE er en så
meget bedre film end FOTR Normal)...... Og at der kommer en trilogi-pakken
vidste alle med lidt forstand på markedsføring..... I teorien burde rigtige
fans vente på den, men som alle nørder (mig selv inklusiv) kan man jo ikke
vente på en sådan

/Rsmus

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 18-11-03 23:15

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> HEJ

<- cut harme ->

Der er så meget kvinder ikke forstår! :)

> Mvh Anders

Jeg sidder bare og er lidt irriteret over at Gift-boxen åbenbart er
forsinket :(

Lars B

PS: UNDSKYLD! :)

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 19-11-03 01:47

Tjah...

Jeg forstår hvor det kommer fra og jeg er for så vidt fuldstændig enig, men
der er faktorer der gør at jeg som bruger er overbærende. F.eks. at Ringenes
Herre-filmatiseringen er pragtfuldt gennemført (indtil videre) ud fra mange
positive facetter (passende respekt for oplægget, filmiske virkemidler til
at maksimere oplevelsen), hvilket har ramt et bredt publikum. At New Line
tjener penge på et knaldgodt produkt ser jeg intet galt i.

Så kan man bagefter have harme over spekulationen i folks dumme brug af
penge, men sådan er business overalt i verden, ren idealisme har man aldrig
kommet særligt langt med. Man kan så også mene hvad man vil om værdien i
figurer og ekstra DVD'er, og om disse har baggrund i pengespekulation eller
i at give superfans noget ekstra, eller om noget midt imellem.

Jeg kan kun for mit eget vedkommende sige at for både FOTR og TTT så jeg
filmen 5 gange i biografen hver (!), og at jeg herefter gik ud og reddede
mig ripped kopier fra nettet som jeg har gjort flittigt brug af. Jeg har
aldrig haft tænkt mig at købe bioversionerne i august, fordi jeg helt fra
starten har fået at vide af New Line at der kommer en længere film i
november, som viser sig at være langt bedre. Jeg føler mig ikke røvrendt af
nogen, for jeg har hele vejen igennem selv haft valget til at bruge mine
penge som jeg vil.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-11-03 07:52

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> escribió

> [...]
almindelig
> udgave, en extended med lidt mere ekstra materiale (eller "guf",

Nej, der er kun en almindelig udgave af filmen, der er ikke en
almindelig med lidt ekstra guf.

> [...]
med) og tro
> det eller lad være: man får sgu en EKSKLUSIV GOLLUM BOGSTØTTE MED
!!!

Hvad er der galt i at segmentere markedet således at hver enkelt
kunde kan købe det produkt han helst vil have? Det handler jo ikke om
at købe alle udgivelserne, men derimod om at købe den rette for dig.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-11-03 11:36

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> writes:

> Jeg synes altså at det er for meget af det gode at se på hvordan skaberne af
> LOTR snor LOTR-fansene om deres lillefinger. De kan for fanden få "jer" til
> at købe ALT åbenbart.

Næh.

Det blev gjort helt klart allerede før den "almindelige" version kom
ud, at der ville komme en udvidet udgave med ekstra scener klippet
ind.

Jeg valgte at købe den for FOTR (jeg købte ikke "standard-udgaven",
den havde jeg jo set i biffen) og det viste sig at være et uhyre godt
køb. Ekstramaterialet var såmænd udmærket, men det væsentligste for
mig var, at filmen blev mere helstøbt, fordi man kan tillade sig
længere udgivelser på DVD-markedet end i biograferne.

Fordi FOTR Ext. var så god vælger jeg også at købe Ext.-udgaven af TTT
og ROTK.

Jeg har haft valget og jeg har aldrig været i tvivl om, at valget var
til stede.

At man giver forbrugerne et valg er ikke at "sno dem om sin
lillefinger."

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 19-11-03 14:26

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote in message

> Næh.

> Jeg har haft valget og jeg har aldrig været i tvivl om, at valget var
> til stede.

Ehhh, gik du lige i Neo-mode der?

> --
> Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
> The RockBear. ((^))

Lars B

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-11-03 14:38

<lars@zulfo.dk> writes:

> Ehhh, gik du lige i Neo-mode der?

Tjah. Jeg valgte allerede sidste sommer og nu må jeg så lade
konsekvenserne være hvad de er. Så jeg gik lidt Neo, ja.

Fra : Morten DH

Dato : 19-11-03 16:57

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
<Snip>

Principielt giver jeg dig ret; men i dette tilfælde er det jo igen
hemmelighed at der kommer en længere (bedre?) versioner senere på året - i
modsætning til når man 3 månder efter man har skiftet sin Clomobia/Tristar
film ud med en collectors edition, får smidt en annoncering af en Superbit
version i hovedet... Det er sgu tarveligt...

Jeg er i øvrigt selv den glade ejer af de 2 første film i extended version
og venter på den 3 i extended version - og så ser jeg dem alle... JA, jeg er
nok en af de få personer som overhovedet IKKE har set filmene endnu

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-11-03 17:05

Morten DH wrote:

> [...]
> og venter på den 3 i extended version - og så ser jeg dem alle... JA, jeg er
> nok en af de få personer som overhovedet IKKE har set filmene endnu

WOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg ville ønske jeg havde gjort det sådan, i stedet for at få oplevelsen
udvandet af diverse handikappede versioner. Jeg håber dog både for dig
og mig at de rigtige film (dvs. de lange) kommer op i biografen.

/David

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-11-03 18:17

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> nok en af de få personer som overhovedet IKKE har set filmene endnu

Hvilken teknik - tantra?

Mikkel

Fra : Morten DH

Dato : 19-11-03 18:42

"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken teknik - tantra?

Ha ha med fare for at blive flamet her i gruppen, så har al den hype bare
ikke rigtigt kunne fange mig... De par klip jeg har set ser da vældigt
flotte ud; men det har bare ikke fanget mig endnu - er da sikker på filmene
er udemærkede (og jeg jeg har heller ikke læst bøgerne)

Men alligevel er det jo bare nogle af de film i katagorien "skal ha" i min
dvd-samling... personligt er jeg mere spændt på min Mondo Kane Collection
tikker ind af døren her en af dagene

Men bare rolig, en dag sætter jeg tiden af og ser dem - måske kan jeg vente
et år endnu, så jeg kan se dem alle tre i rap...

Fra : 3W

Dato : 20-11-03 07:39

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
af
> LOTR snor LOTR-fansene om deres lillefinger. De kan for fanden få "jer"

Hvorfor bekymrer du dig om det? Det er vel ikke dine penge? Hvorfor har du
ondt i røven over hvad folk bruger deres egne penge på?

> [...]
tro
> det eller lad være: man får sgu en EKSKLUSIV GOLLUM BOGSTØTTE MED !!!

Det er dejligt med noget valgfrihed. Nogle vil helst have biografudgaven.
Andre foretrækker den forlængede udgave. Og endnu andre kan lide bogstøtter.

> [...]
en
> hel kasse med 20 DVD'er hvor man kan få ALT hvad der nogensinde er lavet

Ja, og er det ikke skønt med alle de valgmuligheder?

> [...]
> show er da bare cool kassetænkning så de kan tviste citronen lige den tand

Tja, det er vist den primære grund til at de fleste af os står op om
morgenen.

> [...]
> at tjene penge, synes bare ikke det klæder et mesterværk som Lord Of The
> Rings at blive voldtaget på den måde som det er sket !

Voldtaget? Det er bare en histore. Slap nu af.

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-11-03 10:30

3W wrote:

> Voldtaget? Det er bare en histore. Slap nu af.

Hvis en historie, der har betydet så meget for så mange mennesker i så
lang tid, ikke er vigtig, hvad er så?

/David

Fra : 3W

Dato : 21-11-03 09:22

> Hvis en historie, der har betydet så meget for så mange mennesker i så
> lang tid, ikke er vigtig, hvad er så?

Øhh, det er en af de mest roste filmatiseringer nogensinde. At der findes en
lang udgave og en endnu længere udgave er vel ikke voldtægt?

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-11-03 13:56

3W wrote:

> Øhh, det er en af de mest roste filmatiseringer nogensinde. At der findes en
> lang udgave og en endnu længere udgave er vel ikke voldtægt?

Hvorfor svarer du mig?

/David

Fra : 3W

Dato : 22-11-03 19:26

> Hvorfor svarer du mig?

Fordi du svarede mig? Der er normalt det, som sker i en Usenet tråd.

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-11-03 12:34

3W wrote:

> Fordi du svarede mig? Der er normalt det, som sker i en Usenet tråd.

Men det virker bare som om du giver mig ret i det indlæg, samtidig med
at din tone er sarkastisk. Jeg er forvirret.

/David

Fra : 3W

Dato : 25-11-03 09:40

> Men det virker bare som om du giver mig ret i det indlæg, samtidig med
> at din tone er sarkastisk. Jeg er forvirret.

Det var mit indtryk, at du indirekte udtrykte enighed med en tidligere
skribent i, at flere udgaver af LOTR var "voldtægt". Det er muligt jeg tager
fejl.

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-11-03 16:41

Andrew wrote:
[en masse snot klippet væk]

Du har 3 muligheder:

Meld dem til politiet for pengeafpresning.

Lad være med at købe noget af dem.

Genrejs det kommunistiske verdensherredømme så du alene kan bestemme hvilken
version vi alle er bedst tjent med. Så kan vi køre hjem med dén i vores
trabant og se den på vores 14" s/h tv.

/jim