Gemme opsætning?
Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 18-11-03 16:37

hej.

Hvis man nu skal gemme en opsætning at et program hvordan gør man så det? og
er det lige meget om man gemmer i registry eller i en txt fil i program dir?
jeg skal lige sige at jeg har "bare" brug for at gemme et navn på en odbc
forbindelse og måske et tilhørende password og noget bruger information.

Mvh. Mogens

Fra : Harald Staff

Dato : 18-11-03 17:24

Hei Mogens

Registry ( SaveSetting/GetSetting ) er det enkleste og tryggeste. Tekstfiler krever
skriverettigheter, og spesielt i C:\ProgramFiles er dette utelukket for de fleste brukere
med Windows NT/2K/XP

--
HTH. Beste hilsen Harald
Followup to newsgroup only please.

Fra : Doe Smith

Dato : 19-11-03 22:24

Hej Mogens

Du har jo mulighed for at gemme i Registry med SaveSetting/GetSetting

Men med kommandoen Environ(2) finder du aktuelle brugers Application Data
mappe. Her vil du altid kunne skrive informationer...

/DS

"Mogens Dyhre Hansen" <mogens.d.hansen@troutfarmer.inva> skrev i en
meddelelse news:3fba3d7a$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 19-11-03 22:36

Doe Smith skrev:
> Men med kommandoen Environ(2) finder du aktuelle brugers Application Data
> mappe. Her vil du altid kunne skrive informationer...

Lige for en ordens skyld, så er Environ altså en funktion og _ikke_ en
kommando!

Environ(2) returnerer værdien af environment variabel nummer 2 på den
alfabetisk sorterede liste over environment variabler som er tilgængelige
for den aktuelle bruger.
Men andre ord, opretter jeg en environment variabel med navnet "A", så vil
Environ(2) lige pludselig returnere værdien af environment variablen
ALLUSERSPROFILE.

Hvis man vil bruge Environ til at hente væriden af environment variablen
APPDATA, bør man naturligvis angive Environ("APPDATA").

-------
Tomas

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 21-11-03 10:58

"Tomas Christiansen" <toc-01-nospam@blikroer.dk> wrote in message

> Lige for en ordens skyld, så er Environ altså en funktion og _ikke_ en
> kommando!
okay

> [...]
>
> Hvis man vil bruge Environ til at hente væriden af environment variablen
> APPDATA, bør man naturligvis angive Environ("APPDATA").
det har jeg vist også fattet betydningen af

Men jeg har kigget lidt rundt på nettet efter nogen eks. på hvordan selve
koden kunne se ud og det jeg fundet er ret langhåret! selv på begynder nivau
så er der nogen der gider at skære et meget simplet styk "gem i registry"
kode ud i pap for mig? eller har link til noget som er nemt at finde ud af?

mit VB nivau er viden fra "Beginning Active server pages 2.0" fra wrox og
"start på visual basic 6.0" fra idg.

--
Mvh. Mogens D. Hansen
Se min hjemmeside http://www.svend-bent.dk/

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 21-11-03 14:18

Mogens Dyhre Hansen skrev:
> så er der nogen der gider at skære et meget simplet styk "gem i registry"
> kode ud i pap for mig? eller har link til noget som er nemt at finde ud
af?

Tja... hvad med:
SaveSetting "Mit program", "Indstillinger", "Bredde", "300"

Du henter frem med f.eks:
MsgBox GetSetting("Mit program", "Indstillinger", "Bredde", "500")

Bemærk at jeg har angivet en standard-værdi 500, som bliver returneret, hvis
"Bredde" ikke er defineret i sektionen "Indstillinger" for applikationen
"Mit program".

-------
Tomas

Fra : Gert Krabsen

Dato : 21-11-03 22:56

Fri, 21 Nov 2003 10:57:56 +0100, Mogens Dyhre Hansen
> [...]

> så er der nogen der gider at skære et meget simplet styk "gem i registry"
> kode ud i pap for mig? eller har link til noget som er nemt at finde ud

Registry er naturligvis det 'rigtige' sted at gemme oplysninger. Men i
mange tilfælde er det nu lige så nemt at bruge de gode gamle .INI-filer.
Hvis man en gang for alle har lavet funktionerne til at skrive hhv. læse en
INI-fil. (det har jeg

Især ved 'simple' programmer har det den fordel, at der ikke skal ske nogen
installation på PC'en. Man kopierer bare hele biblioteket incl. MSVBM60.DLL
og evt. .OCX-filer til et bibliotek på harddisken, og vupti, så så kører
vi..

Ingen problem med installationsprogrammer, deployment, problemer ved
forskellige Windows-versioner.
Jeg bruger det stadig med stor fornøjelse.

mvh

Krabsen

--
Sendt via Opera.