Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Cat. 3.9 og "Using TV Display"
Fra : Brian Hansen

Dato : 18-11-03 15:32

Hey!

Hver gang jeg starter computeren kommer der en DeskTop Help,
som fortæller mig om Using TV Display, hvad er smart nok, men...
Nu bruger jeg ikke TV og der er også en knap til at slå det til og fra;
"Enable or Disable TV Display", men jeg fatter det ikke, kan nogen
forklare mig det på godt gammeldaws dansk så det er til at forstå?

Går ud fra at det ikke er slået fra da der forneden i Help vinduet er
mulligheden for at sætte et flueben ved: "Show window at start up
when TV display is enabled"

Mvh.
Brian

Fra : David T. Metz

Dato : 18-11-03 23:59

Brian Hansen skriblede:
> [...]
> fra; "Enable or Disable TV Display", men jeg fatter det ikke, kan
> nogen forklare mig det på godt gammeldaws dansk så det er til at

Det er en vejledning til hvordan du slutter din pc til et tv-apparat.

> Går ud fra at det ikke er slået fra da der forneden i Help vinduet er
> mulligheden for at sætte et flueben ved: "Show window at start up
> when TV display is enabled"

Jeg forstår ikke helt hvad du skriver, men hvis du fjerner fluebenet
slipper du for det vindue næste gang du booter.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Brian Hansen

Dato : 19-11-03 01:02

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> wrote in message news:3fbaa440$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er en vejledning til hvordan du slutter din pc til et tv-apparat.

Naa, både-og det er en vejledning til hvordan man slår det til/fra;
Citat:

"Your ATI graphics accelerator can use a TV for your computer's display.
To use a TV for your computer's display, you need to ensure that TV
display is enabled. If you are not using a TV for your computer's display,
it is recommended that you disable TV display for optimal performance
(higher refresh rates). You can re-enable TV display at a later date."

Citat slut.
Hvis jeg trykker på knappen "Enable or Disable TV Display" i DeskTop Help
vinduet og følger guiden der; "Display properties\Advanced\Display" og dér er
det så at jeg ikke kan finde ud af hvad jeg skal for at slå det fra?..

> Jeg forstår ikke helt hvad du skriver, men hvis du fjerner fluebenet
> slipper du for det vindue næste gang du booter.

Jep, den er jeg med på, men slår jeg ligesom ikke TV Display fra af,
men kun selve DeskTop Help vinduet...

Citat:
"Show window at start up when TV display is enabled"
Citat slut.

At det så overhoved er enabled forstår jeg slet ikke, da der er et
rødt kryds ved henholdvis YpbPr-TV-FPD og kun "liv" i Monitor?

Så kort og godt; hvordan slår jeg TV Display fra, da det jo ligesom
må være enabled siden at DeskTop Help starter op ved Boot?

Mvh.
Brian

Fra : David T. Metz

Dato : 19-11-03 12:15

Brian Hansen skriblede:
> [...]
> ud af hvad jeg skal for at slå det fra?..

> Jep, den er jeg med på, men slår jeg ligesom ikke TV Display fra af,

Nåeh, jamen det er slået fra. Det er mit indtryk at den defaulter til at
vise det hjælpevindue uanset om der er tilsluttet et tv eller ej. Hvis du
ser på "skærme" i ATIs kontrol panel skrvier du jo nedenfor at det er slået
fra.

> Citat:
> "Show window at start up when TV display is enabled"
> Citat slut.

Ja, det er selvf. rigtigt at det er det der står. Men min gjorde det samme
og tv er ikke "enabled" hos mig heller (jeg har rodet meget med det, fordi
jeg har problemer med at få et tv-billede fra tuneren på mit aiw).

Du har ikke problemer med overlay vel? (afspilning af videofiler fx)

> [...]
>
> Så kort og godt; hvordan slår jeg TV Display fra, da det jo ligesom
> må være enabled siden at DeskTop Help starter op ved Boot?

Som sagt tror jeg ikke det er enabled. Du kan jo prøve i
"skærmegenskaber-indstillinger" at vælge "secondary" og bede om at udvide
skrivebordet. Det vil den formodentlig nægte, da der ikke er en skærm nr 2
sluttet til (når man klikker "anvend" fjerner den krydset i boksen).

Fra : Brian Hansen

Dato : 20-11-03 10:33

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> wrote in message news:3fbb50c0$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja, det er selvf. rigtigt at det er det der står. Men min gjorde det samme
> og tv er ikke "enabled" hos mig heller (jeg har rodet meget med det, fordi
> jeg har problemer med at få et tv-billede fra tuneren på mit aiw).

Hmm, det vil sige at det faktisk er en fejl at den kommer med DeskTop Help?

> Du har ikke problemer med overlay vel? (afspilning af videofiler fx)

Nope. Ved så godt nok ikke lige hvad du mener med overlay,
men har ingen problemer hvad afspilning af video angår..

Mvh.
Brian