Skærme
Fijala 3554
Brightness problem med Sony skærm
Fra : Benjamin

Dato : 18-11-03 11:12

Hej NG!

Jeg er ejer af en Sony Multiscan E500 21" skærm som er en 3-4 år gammel.

Mit problem består i at det er som at den er blevet lysere og lysere og at
jeg dermed bliver tvunget til at dæmpe for brightness mere og mere.

Sorte baggrunde får et gråligt skær pga. for meget brghtness.

Kan der gøres noget? Har prøvet en reset på skærmen uden held :-/

--

/ Benjamin

Fra : Thomas Madsen

Dato : 18-11-03 16:46

Benjamin skrev:

> Mit problem består i at det er som at den er blevet lysere og
> lysere og at jeg dermed bliver tvunget til at dæmpe for brightness
> mere og mere.

Jeg har oplevet det samme med en 2½ år gammel Sony GDM-FW900.
Den blev sendt afsted til InfoCare som justerede hvidbalancen og så
var den perfekt igen. Jeg ved ikke hvordan de gjorde det, men de har
haft bagbeklædningen rykket af for at gøre det, kan jeg se.

Madsen.

Fra : Klaus Vinding

Dato : 07-01-04 11:44

Benjamin wrote:

> [...]
>
> Sorte baggrunde får et gråligt skær pga. for meget brghtness.
>
> Kan der gøres noget? Har prøvet en reset på skærmen uden held :-/

Hej Benjamin,
Jeg er selv ejer af en Dell P1110 21" CRT (ca. 3-3½ år gammel). Det er
samme SONY indmad som der sandsynligvis er i din. Jeg har samme problem
med al for høj brightness, til trods for at brightness er skruet helt
ned på 0, men ligemeget hjalp det. Jeg har så haft søgt rundt omkring,
og fundet ud af at det altså er et kendt problem hos den type Sony/Dell
skærme. Hvis der ikke er garanti på skærmen mere (hvilket nok er
usandsynligt efter 3-4 år), så kan det løses ved at lodde en større
modstand på A-boardet. Jeg skal selv udføre den "operation" her til
aften, så jeg håber sg. det går godt :).
Du skriver at du har prøvet at resette skærmen, mener du hermed at du
har prøvet "Colour Return" som findes i OSD menuen ? For hvis ikke, så
kan du evt prøve at gøre det først (husk at skærmen skal have været
tændt i ca. 30 mins før det menupunkt bliver tilgængeligt).
Jeg ved godt din ng post er lidt gammel efterhånden men tænkte at jeg
lige ville svare dig hvis du nu stadig havde det samme problem.

/Klaus

Fra : Chris

Dato : 30-01-04 09:36

Klaus Vinding <raven@detteskalfjernesmofo.dk> wrote in message news:<3ffbe30e$0$242$4d4eb98e@news.dk.uu.net>...

> [...]
> Jeg ved godt din ng post er lidt gammel efterhånden men tænkte at jeg
> lige ville svare dig hvis du nu stadig havde det samme problem.

Hej Klaus,

har det hjulpet med denne større modstand? Har du en vejledning?

Tak

Chris

Fra : Thomas Hauerslev And~

Dato : 15-02-04 17:39

ikke for at blande mig i en posting som jeg ikke har læst starten på, men
hvorfor ikke bare indstille på div. trimmepot. metre som er i skærmen???

Syntes den større modstand virker lidt voldsomt hvis i ikke har prøvet
trimmepot.'ene endnu

Mvh

Thomas