Isla Margarita
Fra : Jimmi W.

Dato : 17-11-03 22:45

Hej alle sammen

Er der nogle af jer berejste persone, der har været på "Isla Margarita"
venesuela??

Hvordan er priserne i forhold på DK, her tænker jeg på resturenter ol.??
Er der noget man skal se??
Andre oplysninger om øen??

--
M.V.H
Jimmi Wolff

Fra : Lars

Dato : 18-11-03 18:39

"Jimmi W." <jimmi1311Fjern_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> venesuela??
>
> Hvordan er priserne i forhold på DK, her tænker jeg på resturenter ol.??

Jeg var der med min søn i '97.
(Konfirmationsgave)

Dejlig ø. Masser af gode strande, priserne på restauranterne er lavere end
DK men ikke meget.
Turismen er nok vokset en del så forholdene kan have ændret sig.

Der er regnskov, bjerg, ørken, mangrove, atlanterhavsstrande, rimelige
shoppingmuligheder, masser af udflugtsarrangører.

Jeg vil varmt anbefale en stærk solcreme og lad være med at smide t-shirten
under badning af fare for solskollethed.

Desuden satte vi stor pris på en guidet tur i mangroven og en tur på egen
hånd op i bjergene og regnskoven.
På toppen ligger en militærbase. Undlad at komme tæt på den.

Der er også et spændende lokal marked i oplandet til hovedbyen.

God rejse.

Lars

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 19-11-03 19:47

Hej Jimmi.
Jeg var der også i -97 med kone og 2 børn på 8 og 10 år.
På det tidspunkt var det som om, at befolkningen ikke havde vænnet sig til
at turisterne var ved at blive en del af deres hverdag, deres ø og deres
økonomi, og vi havde et par oplevelser med lokalbefolkningen, som virkede
ubehagelige. Ikke at vi følte os usikre, men jeg kan godt selv se, hvordan
de har måttet affinde sig med, at disse (i deres øjne) velhavende hvide folk
kommer, og forventer at blive passet op. Når de først accepterer vores penge
på bekostning af deres integritet og stolthed, så kalder man det at de har
solgt deres sjæl for mammon, og dette punkt , som sniger sig ind i ethvert
fattigt turistudviklet område, var endnu ikke kommet til Margarita i 1997,
men måske i mellemtiden ?!
Hovedbyen Porlamar synes jeg ikke havde noget videre at byde, på nær det
omtalte "kanin-marked", mercado conehero" hed det vist. Her kan alt (i
kopivarer) købes, og desuden en masse lokalt grej.
Vi var på jeepsafari på "den anden" halvø, og det var da meget sjovt. Vi
lejede desuden en taxi for en halv dag, og fik ham til at køre os til de
nordlige områder, med deres strande, og deres historiske byer, heriblandt
L'Acunsion (rigtigt?) som har et meget interessant fæstningsanlæg fra
Columbus' tid.
Hovedoplevelsen fik vi, da vi tog på en (dyr) udflugt ind til
Canaima-vandfaldene inde i selve Venezuela. Det var en kæmpe-oplevelse som
jeg gerne gjorde om, hvis lejlighed bød sig. Jeg tror at den kostede ca.
1200-1500 pr. snude dengang, men det var alle pengene værd.Vi landede midt i
junglen, og sejlede i udhulede træstammer hen forbi disse mægtige vandfald,
hvorefter vi gik gennem junglen og først ind bag disse vandfald, og derefter
op på toppen af klipperne.
Du må ikke lade dig skræmme af min indledning, men blot tænke lidt over,
hvordan vores tilstedeværelse påvirker de steder vi tager hen.
Jeg håber, at du kan bruge ovenstående, og ønsker dig en god rejse.

Mvh Niels Hejnfelt