Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotos fra Tim Christensen i Radiohuset i a~
Fra : rosenauer.dk

Dato : 17-11-03 22:17

Hej..

Hvis nogen er interesseret, har jeg smidt mine fotos fra Tim Christensen
online. Særligt synes jeg

http://rosenauer.dk/photography.php?gallery=Music/Tim%20Christensen/20031117%20-%20Radiohuset,%20Copenhagen&picture=8
http://rosenauer.dk/photography.php?gallery=Music/Tim%20Christensen/20031117%20-%20Radiohuset,%20Copenhagen&picture=13
http://rosenauer.dk/photography.php?gallery=Music/Tim%20Christensen/20031117%20-%20Radiohuset,%20Copenhagen&picture=15
http://rosenauer.dk/photography.php?gallery=Music/Tim%20Christensen/20031117%20-%20Radiohuset,%20Copenhagen&picture=23

er blevet ganske gode.. selvfølgelig vil jeg meget gerne have kommentarer og
kreativ kritik for at blive bedre til koncertskud (hvilket absolut ikke er
nemt i mine øjne).

Direkte link til billederne med thumbs :
http://rosenauer.dk/photography.php?gallery=Music/Tim%20Christensen/20031117%20-%20Radiohuset,%20Copenhagen

Med venlig hilsen

Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Jens Christensen

Dato : 17-11-03 22:29

"rosenauer.dk" <martin@REMOVETHISrosenauer.dk> wrote in message
> [...]
og
> kreativ kritik for at blive bedre til koncertskud (hvilket absolut ikke er

Hej Martin !
Det er altså nogle utroligt gode billeder du har fået taget med dit
kamera...du tvinger mig næsten til at spare sammen til et
Hvor meget har du efterbehandlet dine billeder? normalt under disse
omstændigheder (koncert, dårligt lys, etc.) synes jeg altid at billederne
bliver grynede og kedelige, men dine er jo nærmest perfekte. Når jeg kommer
over ISO 200 er det forfærdeligt at kigge billederne. Jeg ved godt at man
slet ikke kan sammenligne et A70 med et D300, men der er slet ingen støj på
dine, selv med ISO 400. Jeg ville gerne at jeg kunne komme med
konstruktiv/kreativ kritik til hvordan du kan forbedre det, men der må jeg
melde pas.
Hvorfor kan man ikke se om der er blevet benyttet flash i dine EXIF info på
siden?
Håber på nogle flere detaljer.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : rosenauer.dk

Dato : 17-11-03 22:47

Hej Jens!

Mange tak - meget meget fedt med ros!

Billederne er efterbehandlet meget meget lidt - endnu - håber jeg kan få
nogle sjove effekter frem lidt senere (er stort set lige kommet hjem fra
showet). Dog er de selvfølgelig resized og enkelte af dem er beskåret. De er
taget med et Canon EOS 300D med en Canon 28-135mm Ultrasonic IS. Stort set
alle billederne er taget uden blitz - jeg har tilføjet output af exif-tagget
nu på sitet :).. lad mig vide, hvis der er andre du vil have på.. =)

Men generelt kan jeg kun anbefale et Canon EOS 300D- sgu godt nok et godt
kamera til sådanne ting =)

Mvh,

Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Jens Christensen

Dato : 17-11-03 22:59

> Hej Jens!
>
> Mange tak - meget meget fedt med ros!

Det fortjæner du, synes jeg. Jeg synes det er gode stemningsbilleder.
Særligt kan jeg godt lide de billeder hvor Sanne Salomonsen kigger over til
dig!

> [...]
exif-tagget
> nu på sitet :).. lad mig vide, hvis der er andre du vil have på.. =)

Det er fint nu, jeg siger tak
Der er iøvrigt et smart site du har, synes jeg. Har du selv kodet det
php-script der kalder exif-info frem?

> Men generelt kan jeg kun anbefale et Canon EOS 300D- sgu godt nok et godt
> kamera til sådanne ting =)

Det ser det ud til...hvis jeg kunne få 9500,- for mit A70 er valget om mit
nye kamera hermed truffet.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : rosenauer.dk

Dato : 18-11-03 09:30

Hej Jens!

> Det er fint nu, jeg siger tak
> Der er iøvrigt et smart site du har, synes jeg. Har du selv kodet det
> php-script der kalder exif-info frem?

Nej.. det er et exif-lib der hedder Exifer. Ganske glimrende såfremt i fald
man ikke selv kan komme til at recompile php med exif-support. =)

> Det ser det ud til...hvis jeg kunne få 9500,- for mit A70 er valget om mit
> nye kamera hermed truffet.

A70 er vel heller ikke et skidt kamera ?! =).. selvom der er lidt bedre
muligheder i et DSLR =)

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Kenneth

Dato : 17-11-03 23:20

Hvorfor kan man ikke se om der er blevet benyttet flash i dine EXIF info på
> siden?

Det står da nederst på siden.

Kenneth

Fra : rosenauer.dk

Dato : 18-11-03 09:30

Jep, nu gør det - havde ikke tilføjet det tidligere :)

Mvh,

Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Thomas Mose Thomsen

Dato : 18-11-03 02:49

Hej Martin.
Jeg vil gi' dig helt ret i det er svært at tage koncert fotos. Nu ser jeg at
du bruger dig.kamera. En af de ting jeg bruger er Ilford HP5 400, hvilket er
en super s/h film. Man kan så pushe den 3200 Asa med begrænset tab, men en
noget mere grynet tekstur, men det er efter min mening en fed effekt.
Jeg har en aftale med bandet 'Schwartswald Libary' om jeg får lidt længere
forberedelsestid (jeg blev ringet op to timer før koncerten startede) så jeg
kan få de rigtige film, og mulighed for at se hvordan deres lysshow er sat
op
Jeg har selv gjort lidt i koncertfotografi. Du kan se billederne på
www.fotokritik.dk hvis du søger under mit navn.
Det kan forøvrigt anbefales at bruge ørepropper. Jeg har stadig 'club
desease' nu snart to måneder efter
Vh
Thomas Mose Thomsen

Fra : wedebo

Dato : 18-11-03 04:29

Hej, og endnu en gang tillykke med et godt resultat. Kunne du bare få Tim
(Tm) til at stå stille også, havde det været perfekt. Har du prøvet med
ISO 800 eller mere? Dine skud i modlys fra spottene beviser kameraets værdi,
samt naturligvis din egen.
Hvad bliver dit næste projekt?
Hilsen Knud

Fra : rosenauer.dk

Dato : 18-11-03 08:51

Hej Knud!

Jeg skal helt klart have prøvet ISO800 eller mere.. jeg har dog ikke haft
kameraet længe nok/tiden til at have eksperimenteret ret meget. Tror jeg må
en tur i Lades kælder eller lign, med et mere 'jo, det må meget gerne gå
galt i dag' agtigt band. (Al respekt for dem der spiller der, selvfølgelig).

Næste projekt ? :) .. hmm.. der hænger i alt fald billetter til Suede,
Sheryl Crow, Travis, John Mayer og Copenhagen Calling (Kashmir, Mew, Rasmus,
m.m.) på køleskabet, så jeg forventer det bliver nogle af dem. Med mindre
lige en eller anden dørnar konfiskerer kameraet i indgangen :') Vi må se..

Og ja, Tim C står sgu sjældent stille .. gudskelov danser han meget lidt, så
det gjorde det nemmere =)

Mvh,

Martin
http://rosenauer