The Game... (spoiler)
Fra : LB

Dato : 17-11-03 17:45

Hej, jeg så the Game, og jeg er en fan af David Finchers film, fordi
de har en fantastisk god stemning og er fremragende twisted.

Og the Game er også næsten en fantastisk film, hvis ikke det var fordi
den er 5 minutter for lang.
Jeg mener at det havde været super fedt, hvis den var sluttet med at
Douglas havde dræbt sin bror. Det havde været et super klimaks. Det
sidste blev en tand for meget (hvorfor lander han lige der, etc)

Jeg har sådan en mistanke om at Fincher er blevet bedt om at lave den
ekstra slutning, da den jeg nævner passer meget overens med den
non-happy end vi kender fra hans Alien3 og Se7en og så vidt jeg husker
også FigthClub. Altså det allersidste strider lidt mod hans "natur"
synes jeg :)

VH
Lumsen

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 17-11-03 18:14

"LB" <lumsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Douglas havde dræbt sin bror. Det havde været et super klimaks. Det
> sidste blev en tand for meget (hvorfor lander han lige der, etc)

Jeg synes du har ret. Til sidst var man så forvirret, at man var ret
ligeglad med, om det var spil eller virkelighed, det var alligevel så
uvirkeligt.

> [...]
> non-happy end vi kender fra hans Alien3 og Se7en og så vidt jeg husker
> også FigthClub. Altså det allersidste strider lidt mod hans "natur"

Interessant teori. Også i lyset af hvad Maltin's movie guide skriver om
filmen: "Unusually mean-spirited film offers no letup". Det lyder som om
Maltin's anmelder ikke har set samme slutning - eller ikke har set filmen
til ende

Fra : Stefan Holm

Dato : 17-11-03 18:40

LB <lumsen@hotmail.com> writes:

> Jeg mener at det havde været super fedt, hvis den var sluttet med at
> Douglas havde dræbt sin bror.

Så ville hele pointen med at spillet aldrig slutter, jo forsvinde. Det
ville da være trist.

> Det havde været et super klimaks. Det sidste blev en tand for meget
> (hvorfor lander han lige der, etc)

Filmen prøver jo på intet tidspunkt at være realistisk. Sådan et spil
ville aldrig kunne lade sig gøre i virkeligheden - slutningen er blot
en del af det univers.

Og efter Se7en tror jeg faktisk han har haft ret frie hænder.

--
Stefan Holm
"Clink! Screw! Bend! Inflate! Alter Saddle!"

Fra : Lars Haugaard

Dato : 17-11-03 23:10

"Stefan Holm" <nospam@algebra.dk> skrev i en meddelelse

> Så ville hele pointen med at spillet aldrig slutter, jo forsvinde. Det
> ville da være trist.

Det er jeg helt enig i. Synes det er fedt at man lige ser en mand modtage
underskriften på regningen og forvinder så. "The game never ends" Synes det
er en god slutning.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 17-11-03 19:31

LB wrote:

> Jeg har sådan en mistanke om at Fincher er blevet bedt om at lave den
> ekstra slutning,

Jeg mener, at slutningen bliver diskuteret i kommentarsporet på Criterions
gamle laserdiskudgave. SVJH så var det et bevidst valg af Fincher for at
understrege filmens drømmende stemning.

Måske en, der stadigvæk ejer boksen, kan uddybe?

MVH
Jens