CBR 600 F2, hvad skal man kigge efter?
Fra : Erik la Cour

Dato : 17-11-03 17:27

Hej!
Jeg skal sammen med en kammerat se på en CBR 600, F2, årg. 1993, kørt 41000,
til 68.500,- kr.

Hvad skal vi være opmærksomme på af kritiske punkter ved sådan en maskine og
hvad mener I om prisen?

Bedste hilsener
Loonie
Fjern REMOVE i mail adresse ved direkte svar tak.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 17-11-03 17:40

Jeg ville være skeptisk over km-tallet......

Kender som har kørt over 100kkm uden probs. og den får stadig "noget at leve
af"...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Stefan

Dato : 17-11-03 19:13

Hej med jer...

Jeg er en lykkelig ejer af en CBR 600 F3, som runder 63.000km og den bruger
IKKE olie, og den snupper nem de 275km/t.

Men et godt råd... når den er købet.. så skift olie tændrør og juster
ventiler ( ps det gør jeg selv ) og så eller bare en tur til evt.Sydtyskland
og retur, så køre den godt igen, men det forgår med 170 til 230 hele vejen !

Hilsen Stefan
http://hjem.get2net.dk/stefans/

Fra : Richard

Dato : 17-11-03 19:15

Stefan wrote:

> Jeg er en lykkelig ejer af en CBR 600 F3, som runder 63.000km og den bruger
> IKKE olie, og den snupper nem de 275km/t.

Hu-hej - ren Buksti-fart - om det så er 225 eller 275

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : MKS - 74

Dato : 17-11-03 19:32

On Mon, 17 Nov 2003 19:13:15 +0100, "Stefan" <stefans@get2net.dk>
wrote:

>Jeg er en lykkelig ejer af en CBR 600 F3, som runder 63.000km og den bruger
>IKKE olie, og den snupper nem de 275km/t.

Lad mig gætte - du tror også på Julemanden ik' ?

--
-Michael

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 17-11-03 20:51

"Stefan" <stefans@get2net.dk> wrote in message
> Hej med jer...
>
> Jeg er en lykkelig ejer af en CBR 600 F3, som runder 63.000km og den
bruger
> IKKE olie, og den snupper nem de 275km/t.

*lol*, er det ud fra Møns klint ???

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Stefan

Dato : 18-11-03 08:02

Ja det tyder jo på at din egen ikke køre særlig god !

Min har vist 285 efter speed-viseren, men i virkeligheden efter en GPS, jo
275 ok
Men så er den også meget tæt på det røde felt, vedr. omr. tælleren !

Jo jeg må være en lykkelig ejer af en Honda, yes

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-11-03 09:08

> Min har vist 285 efter speed-viseren, men efter en GPS 275
> Jo jeg må være en lykkelig ejer af en Honda, yes

Hej Stefan

Du må være en meget lykkelig CBR ejer. Det er alment accepteret at en
velkørende CBR 600 F3 97-98 kan vise lige over 270 på speedometeret. Da de
fleste CBR viser omkring 10% for meget svarer det til de 245km/t den er
opgivet til. Du er meget heldig når din kan vise 15 km/t mere end alle
andre, samt kun har en speedometerfejlvisning på 5½ %. Det må virkelig være
en velkørende CBR du har. HVad lægger den på hjulet? 110HK?

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Christian Knudsen

Dato : 18-11-03 10:23

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:Vskub.1308$AN2.839@news.get2net.dk...

> [...]
være
> en velkørende CBR du har. HVad lægger den på hjulet? 110HK?

Hej Bager og Stefan

Muligvis er en Honda af god samlekvalitet, men I kan ikke bilde mig ind, at
en "gammel F3'er" kan løbe 275 ægte km på toppen. Det strider mod al
fornuft.
I Bike 07, juli 2002 tester de 5 sportsmaskiner: CBR 600 F SPORT, ZX-6R,
GSX-R 600, TT 600 og YZF-R6.
Den med højest tophastighed var kawaen der blev målt til 256 ægte kilometer
i timen.
275 ægte kilometer i timen på en CBR 600 F3 kan ikke lade sig gøre. Den skal
i hvert fald være mere end almindelig tunet. Der skal en 750'er til at nå
275 ægte kilometer i timen.

mvmch
christian

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-03 12:49

> [...]
Den skal
> i hvert fald være mere end almindelig tunet. Der skal en 750'er til at

Fuldstændig enig. Min knallert har vist 297 km/t på meteret og det
svarer vel sådan cirkus til et sted mellem 270-280, og den smider
alligevel 142 hk på hjulet. At en CBR600 F3'er kan gøre det samme.. bob
bob bob.

Kenneth S

Fra : Ninja Rider

Dato : 18-11-03 20:12

Hejsa

Christian Knudsen wrote:
> [...]
> GSX-R 600, TT 600 og YZF-R6.
> Den med højest tophastighed var kawaen der blev målt til 256 ægte kilometer

Min Kawa 6'R 2003, yder omkring 108hk std på baghjulet, og den har jeg
nået 276km/t på. (digi spedometer) Hvad det svare til ved jeg ik, men
jeg synes nu det var stærktnok. Jeg har hørt om nogle der skule have
nået 281km/t, men stadig efter speedometeret. Jeg vil tro at den relle
hastighed ligger omkring de 263km/t som Kawasaki selv siger den kan gå!

Mvh Emil
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 18-11-03 21:59

> [...]
> nået 281km/t, men stadig efter speedometeret. Jeg vil tro at den relle
> hastighed ligger omkring de 263km/t som Kawasaki selv siger den kan gå!

Det er nok et rigtig godt bud

Fra : Christian Knudsen

Dato : 18-11-03 09:15

"Stefan" <stefans@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men så er den også meget tæt på det røde felt, vedr. omr. tælleren !
>
> Jo jeg må være en lykkelig ejer af en Honda, yes

Ok, du har så husket at smøre din Honda ind i vaseline for at nedsætte
vindmodstanden kan jeg se.... *LOL*

mvmch
christian
FZR600R med 231,2 ægte km på toppen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-11-03 09:20

> Ok, du har så husket at smøre din Honda ind i vaseline for at nedsætte
> vindmodstanden kan jeg se.... *LOL*
> christian
> FZR600R med 231,2 ægte km på toppen

Ja Ja. Lede Yamaha ejer wannabe. Nu er det jo bevist at en CBR 600 er
omkring 45km/t hurtigere end din gamle FZR, så rend og hop

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : MKS - 74

Dato : 20-11-03 07:52

On Tue, 18 Nov 2003 09:20:19 +0100, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Ja Ja. Lede Yamaha ejer wannabe. Nu er det jo bevist at en CBR 600 er
>omkring 45km/t hurtigere end din gamle FZR, så rend og hop

Mmmm - jeg kender til en CBR600 der beviseligt går mindst 288 km/t på
toppen,uden turbo eller gas

--
-Michael

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-11-03 08:18

> Mmmm - jeg kender til en CBR600 der beviseligt går mindst 288 km/t på
> toppen,uden turbo eller gas

Nu skal vi ikke jokke for meget i det. Christian er helt ude i tovene. Han
har lige måtte købe en Öhlins affjedring af trøste sig med, for at holde
interessen sit gamle jern.

Fra : TheHobbit

Dato : 21-11-03 09:45

MKS - 74 wrote:
> Mmmm - jeg kender til en CBR600 der beviseligt går mindst 288 km/t på
> toppen,uden turbo eller gas
Hvilken F-nummer var det? En 3'er?

Hvordan lod det sig gøre? - vær specifik!

Stephan Hansen - Yamaha DT 125 '83
www.StephanNet.dk
http://www.dfmc.dk/?id=297
+ Suzuki GS500E - 1999
+ Honda CBR600 F3V - 1996

- I love the smell of a 2-stroke in the morning -

Fra : MKS - 74

Dato : 21-11-03 11:08

On Fri, 21 Nov 2003 09:44:35 +0100, "TheHobbit"
<seAdressenPåStephanNet.dk@gator.com> wrote:

>Hvilken F-nummer var det? En 3'er?

Næh ikke en F3'er...Men for f.eks en F4S skulle det "sagtens" kunne
lade sig gøre

>Hvordan lod det sig gøre?

Let tunet ,cyklen yder 30+ % mere end std.,så kan du måske regne
ud hvilken cykel og tuner der er tale om ,gearet til tophastighed
skulle den ovenikøbet kunne nå 5-10 km/t mere på toppen,altså op i
nærheden af de 300 km/t.Send din F3'er ned til ham den dag du vinder i
Lotto

>- vær specifik!

Næh nej,det må du selv regne ud...

--
-Michael

Fra : RacerNiels

Dato : 21-11-03 14:31

"Christian Knudsen" <christian.knudsen@nospam.dkfritidmotorcykler.dk> wrote
in message news:3fb9d4e7$0$69950$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> mvmch
> christian
> FZR600R med 231,2 ægte km på toppen

Hvis Sigma'en skal ta's for gode ord, så har min køre 634km/t!

HA! BØSSER! ALLESAMMEN! bbbbbbbbbbbbbbbbbb

/Nælz
Sqzuki!

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 21-11-03 15:36

> Hvis Sigma'en skal ta's for gode ord, så har min køre 634km/t!
>
> HA! BØSSER! ALLESAMMEN! bbbbbbbbbbbbbbbbbb
>

> /Nælz

Hold da op - havde du puttet ekstra klistermærker på den eller noget?

*min bette honda har vist ikke været over 240 på Sigma'en - det må helt
sikkert være i stykker*

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-11-03 17:52

Henrik Steen Larsen wrote:

> Hold da op - havde du puttet ekstra klistermærker på den eller noget?

Jeg har skam også haft min gamle GSXR250 oppe på et pænt stykke over 300...
mens jeg stod ved siden af den

På Fazeren bruger jeg den kun som ur.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Christian Knudsen

Dato : 21-11-03 17:02

"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> in message news:3fb9d4e7$0$69950$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>

> Hvis Sigma'en skal ta's for gode ord, så har min køre 634km/t!

Det er da fordi du ikke kan finde ud af at montere dine ting ordenligt.....

mvmch
christian

Fra : Moller

Dato : 21-11-03 17:46

> Det er da fordi du ikke kan finde ud af at montere dine ting
ordenligt.....

Æv, :( og jeg som troede MZ'en havde kunne køre +200 :(

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S byttes gerne med en MuZ 1000 :) hvis nogen er frisk.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-11-03 17:54

Christian Knudsen wrote:

> Det er da fordi du ikke kan finde ud af at montere dine ting
> ordenligt.....

Hvis ordentligt betyder i fugtfrie omgivelser, så har du sikkert ret
--
mvh Jes Vestervang (ex. gsxr250 @ 320 km/t uden fører)

Fra : Christian Knudsen

Dato : 22-11-03 16:00

"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis ordentligt betyder i fugtfrie omgivelser, så har du sikkert ret
> --

Niels har ført sin ledning ned til baghjulet tæt på et eller andet der gav
en elektrisk forstyrrelse...tåbeligt....

mvmch
christian, der elsker at være bagklog

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-11-03 17:52

Christian Knudsen wrote:

> Niels har ført sin ledning ned til baghjulet tæt på et eller andet der gav
> en elektrisk forstyrrelse...tåbeligt....

Min Sigma kunne fint vise sære tal, selvom motoren ikke var startet.

> mvmch
> christian, der elsker at være bagklog

Det er også meget nemmere
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 18-11-03 17:01

> [...]
> Men så er den også meget tæt på det røde felt, vedr. omr. tælleren !
>
> Jo jeg må være en lykkelig ejer af en Honda, yes

Du er ikke særlig gammel, vel

Din mc har 599cc, 105 hk og vejer 186 kg. Honda opgiver selv topfarten til
245 km/t.

For at sætte det lidt i perspektiv :

Min mc har 1002 cc, 145 hk og vejer 198 kg. Topfarten er målt af diverse
blade til at sted mellem 265-270 km/t...

Tænk selv lidt over det....

Fra : MKS - 74

Dato : 17-11-03 17:42

On Mon, 17 Nov 2003 17:27:23 +0100, "Erik la Cour"
<loonieREMOVE@surfmail.dk> wrote:

>og hvad mener I om prisen?

At det,hvis det er i privat handel,IMO er ca. 10 kkr for meget...

--
-Michael

Fra : Richard

Dato : 17-11-03 18:05

Erik la Cour wrote:

> [...]
> til 68.500,- kr.
>
> Hvad skal vi være opmærksomme på af kritiske punkter ved sådan en maskine og

Start med at finde ud af, om det er en F2...

Hvorfor og hvor en F2 (PC23) har stået så længe - F3'en (PC25) kom vel
allerede i 1991 - er det en F3, kan du jo overveje at give ham/hende
lidt mere, hvis den er så pæn Har den kørt uindregistreret et par år
- et par vintre - inden 1. indreg., kan du jo byde noget mindre ,-)

Den nøjagtige model (PCxx) indgår i stelnummeret og produktionsåret også
- se evt. Honda's årgangskoder stelnummerserie (og mange andre gode
serviceoplysninger) på:
kleinjung.de/techdata

Fra : MKS - 74

Dato : 17-11-03 18:20

On Mon, 17 Nov 2003 18:05:15 +0100, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

>Start med at finde ud af, om det er en F2...

Det er det hvis den er fra 1993...

>Hvorfor og hvor en F2 (PC23) har stået så længe - F3'en (PC25) kom vel
>allerede i 1991 - er det en F3

Nej - Du blander tingene sammen,F2-modellerne (PC25) blev produceret i
1991-1994,F3 (PC31) fra 1995-1998.

--
-Michael

Fra : Richard

Dato : 17-11-03 18:33

MKS - 74 wrote:

> Det er det hvis den er fra 1993...

> Nej - Du blander tingene sammen,F2-modellerne (PC25) blev produceret i
> 1991-1994,F3 (PC31) fra 1995-1998.

? Lyder da underligt, hvad hed den første CBR600 (PC19), 1987-88? Ikke
F1? Den fjerde generation (PC31) ab 1995 hed vel F4, eller hur

Fra : MKS - 74

Dato : 17-11-03 18:49

On Mon, 17 Nov 2003 18:32:38 +0100, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

>? Lyder da underligt, hvad hed den første CBR600 (PC19), 1987-88?

Jow,men du glemmer een ting som er at PC19 og PC23,begge betegnes som
F1'ere (= 1. generation) og blev produceret i 1987-1990.Det er sådan
set ret nemt at huske for en generation CBR600 løber i 4 år med
½-opdatering midt i perioden altså hvert 2. år.

> Den fjerde generation (PC31) ab 1995 hed vel F4, eller hur

Nej F4'eren (PC35) blev produceret i 1999-2002 og den sidste
generation som iøvrigt har skiftet navn til CBR600RR hedder PC37.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Richard

Dato : 17-11-03 19:11

MKS - 74 wrote:

> [...]
> set ret nemt at huske for en generation CBR600 løber i 4 år med
> ½-opdatering midt i perioden altså hvert 2. år.

Glemmer eller vidste ikke - det er da heller ikke nemt, når de har flere
modelnumre på samme F-nr

Fra : Richard

Dato : 17-11-03 19:13

MKS - 74 wrote:

> [...]
> ½-opdatering midt i perioden altså hvert 2. år.

Glemmer eller vidste ikke - det er da heller ikke nemt, når de har flere

Men jeg ville nu alligevel checke prod.året ifht 1. indreg. og i givet
fald forsøge at finde ud af, hvor den har opholdt sig i det tidsrum, på
div. lagre eller på prøveplader

Fra : MKS - 74

Dato : 17-11-03 19:29

On Mon, 17 Nov 2003 19:12:50 +0100, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

>Men jeg ville nu alligevel checke prod.året ifht 1. indreg. og i givet
>fald forsøge at finde ud af, hvor den har opholdt sig i det tidsrum, på
>div. lagre eller på prøveplader

Tjoh,det kan man da godt selvom jeg ikke helt forstår din skepsis
m.h.t. til det,umiddelbart passer det da fint,og det er iøvrigt også
ret nemt at se forskel på om det er en 1991-1992 F2 eller 1993-1994
F2...

Hvis det er km.-tallet du tænker på,så er det nu ikke nødvendigvis så
mærkeligt,en hel del af dem er hentet syd for grænsen med lave km-tal
som sagtens kan passe,da deres brugsmønster er noget anderledes,jeg
har selv hentet en 9 år gammel F2'er på et tidspunkt,med kun 29 kkm på
klokken og alt på den cykel indikerede at det var rigtigt nok...

--
-Michael

Fra : Richard

Dato : 17-11-03 21:09

MKS - 74 wrote:

> [...]
> m.h.t. til det,umiddelbart passer det da fint,og det er iøvrigt også
> ret nemt at se forskel på om det er en 1991-1992 F2 eller 1993-1994

Nå men hvis spørger er sikker på det, så er det jo helt fint. Jeg syntes
bare, at Erik skrev mellem linierne, at han var lidt usikker på, hvad
han stod over for. Og så er det jo meget let at strte mmed at finde ud
af, om den "'93" F2, er en tidlig (PC23) eller sen (PC25)...

> [...]
> har selv hentet en 9 år gammel F2'er på et tidspunkt,med kun 29 kkm på
> klokken og alt på den cykel indikerede at det var rigtigt nok...

....for uanset om det '93 er cyklens indreg.år, og cyklen er
indregistreret umiddelbart af første køber, kan det jo også være en
tidlig model fra et udenlandsk restparti, som den danske importør har
taget hjem.

Og alt andet lige må en PC23 1.gang indreg. i 1993 da være mindre værd
end en ditto PC25 med sit nye chassis og stærkere motor

På grund af afgifterne er der desværre ofte flere års forskel på
fabrikationsår og indreg.år på mc'er solgt som nye i DK, og det skaber
en del forvirring i brugtmarkedet.

Fra : MKS - 74

Dato : 17-11-03 21:21

On Mon, 17 Nov 2003 21:09:01 +0100, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

>Nå men hvis spørger er sikker på det, så er det jo helt fint. Jeg syntes
>bare, at Erik skrev mellem linierne, at han var lidt usikker på, hvad
>han stod over for.

Ok !! Hvis du læser det sådan,så er det nok meget naturligt,jeg læser
det nu mere som om at han spørger om hvad man specielt skal kigge
efter der kunne være galt på en F2'er før et køb og ikke hvordan man
afgør om det er det (jeg tvivler stærkt på at nogen vil prøve at sælge
en PC23 som en F2'er)...og al din fablen om PC23 virkede derfor noget
mystisk ,iøvrigt afslører alene prisen,der allerede er noget høj at
det umuligt kan være en PC23,det skulle da lige være hvis det var en
Køge MC cykel

--
-Michael

Fra : Richard

Dato : 17-11-03 21:35

MKS - 74 wrote:

> [...]
> efter der kunne være galt på en F2'er før et køb og ikke hvordan man
> afgør om det er det (jeg tvivler stærkt på at nogen vil prøve at sælge

Med mindre han/hun som jeg talte Fx ud fra modelnumre/generationer
- men du har ret synsmæssigt er de ret forskellige. PC23 har det der
fritstående tørrestativ af en styrkrone, næsten lige så slemt som
GSX-F'erne

> og al din fablen om PC23 virkede derfor noget
> mystisk

Ja men jeg læste også dit første svar så hurtigt, at jeg slog PC23 og 25
sammen i stedet for PC19 og 23, beklager

Fra : MKS - 74

Dato : 17-11-03 21:44

On Mon, 17 Nov 2003 21:35:21 +0100, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

>Med mindre han/hun som jeg talte Fx ud fra modelnumre/generationer

Jeg tror bare at du bruger Kleinjung for meget ....,

--
-Michael

Fra : Richard

Dato : 17-11-03 22:07

MKS - 74 wrote:

> Jeg tror bare at du bruger Kleinjung for meget ....,

Det var nu i første række min ellers udmærkede Honda Typenkompass fra
Motorbuch Verlag, der opremser CBR600 på tre opslag, 1987-94, 1995-00 og
fra 2001 (bogen udkom i 2000 så den går ikke længere). Men de
tilsvarende Road map på Honda's hjemmside gav nu heller ikke hints til
F-kronologien, ikke med mit japansk-kendskab i det mindste

Iøvrigt har jeg netop givet Ralf Kleinjung et par links, så han kan
udbedre den stærkt mangelfulde Honda type/model-liste, han har liggende,
og komplettere reservedelsnumrene på værkstedshåndbøgerne. Så måske han
får site'en opdateret inden længe

Fra : Richard

Dato : 17-11-03 21:23

MKS - 74 wrote:

> [...]

taget hjem.

Og alt andet lige må en PC23 1.gang indreg. i 1993 da være mindre værd
end en ditto PC25 med sit nye chassis og stærkere motor. Og hvis den har
været handlet, men ikke indregistreret bliver det da ikke bedre, hvis
man ikke kender de forhold, den har været opbevaret efter. (En Honda
ruster jo ikke nødvendigvis, hvis den er 10 år gammel, men begynder
måske så småt, når den er 12

På grund af afgifterne er der desværre ofte flere års forskel på
fabrikationsår og indreg.år på mc'er solgt som nye i DK, og det skaber
en del forvirring i brugtmarkedet. De vil være lettest for alle parter,
hvis man altid gik ud fra produktionsåret, selv om det allerede kan være
sløret i forhandlerledet.

Netop for Honda har nogle modeller stelnumre, der ikke indeholder
årgangskode, idet de er designet bestemt til lande, hvor man ikke
ønsker, at fabrikationsåret skal kunne læses ud af stelnummeret med
Honda's entydige årgangskode. Det gælder fx min VFS, der var beregnet
til det franske og italienske marked, hvor man hylder det princip.
Fabrikationsåret er så mærket ifht modellens første fab.år

Fra : Armand

Dato : 17-11-03 20:27

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg ville nu alligevel checke prod.året ifht 1. indreg. og i givet
> fald forsøge at finde ud af, hvor den har opholdt sig i det tidsrum, på
> div. lagre eller på prøveplader

Eller til race? =
Gennemborede hoveder (til sikring v.h.a. ståltråd) på bundproppen og diverse
andre af motorens propper er et tydeligt hint om at den har racet, hvorimod
manglende huller ikke er en garanti for at den ikke har (nye propper er en
billig måde at camouflere på)

--
Armand.

Fra : loonie

Dato : 18-11-03 13:27

Jeg har fået mange gode svar og oplysninger. Jeg synes jeg har lidt at
gå efter når jeg skal se på maskinen.

Tak for alle de fine svar ( :

Bedste hilsener
Erik

Fra : TheHobbit

Dato : 18-11-03 11:02

> Den nøjagtige model (PCxx) indgår i stelnummeret og produktionsåret
> også - se evt. Honda's årgangskoder stelnummerserie (og mange andre
> gode serviceoplysninger) på:
> kleinjung.de/techdata

Jeg har en CBR600 F3 som jeg har fundet på www.kleinjung.de/techdata den er
indregisteret første gang i Nov. 1996 men udseende og stelnummer siger det
er en 1997 (F3v) - så det er jo fint nok. Min næste probl. er - den har
været malet om - hvor finder man oplysninger om hvad den originale
farvesammensætning har været??

[...]

....folk der stjæler MC'er (og bryder ind i min bil efter de er blevet
identificeret) skulle ha' kørt nosserne gennem en kompostkværn!!

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-11-03 11:21

> Jeg har en CBR600 F3 - så det er jo fint nok. Min
> næste probl. er - den har været malet om - hvor finder man
> oplysninger om hvad den originale farvesammensætning har været??

Hej Stephan

Det står på stellet. Den originale farvekode på min CBR er NH-343K. Den kan
en maler ikke bruge til noget. Han skal have en kope en masse ciffre. Jeg
ville da ikke gå op i hvilken af de tre org. farver din havde, men vælge den
du synes er pænest.

Jeg har smidt siden mad farvekoder fra den originale manual i
dk.binaer.motor under emnet CBR farvekode

Fra : TheHobbit

Dato : 18-11-03 14:03

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> [...]
> ciffre. Jeg ville da ikke gå op i hvilken af de tre org. farver din
> havde, men vælge den du synes er pænest.
Den har allerde den farve jeg synes er pænest (sort/sølv) - det er bare af
ren nysgærrighed jeg vil vide det.

> Jeg har smidt siden mad farvekoder fra den originale manual i
> dk.binaer.motor under emnet CBR farvekode
Kigger lige!

/Stephan

Fra : Richard

Dato : 18-11-03 12:43

TheHobbit wrote:

> [...]
> er en 1997 (F3v) - så det er jo fint nok. Min næste probl. er - den har
> været malet om - hvor finder man oplysninger om hvad den originale

Hvis klistermærket med farvekoden mangler på din cykel - eller er malet
over - kan du også finde årgangens farvekode(r) i reservedelslisten,
hvis du har adgang til den

Fra : Richard

Dato : 20-11-03 23:30

Richard wrote:

> Hvis klistermærket med farvekoden mangler på din cykel - eller er malet
> over - kan du også finde årgangens farvekode(r) i reservedelslisten,
> hvis du har adgang til den

- eller iøvrigt (hvis den har samme farver som en af US-udgaverne) i en
af de to Color Tables hos Troy Racing på :

<http://216.37.204.205/Honda_OEM/HondaMC.asp?Type=12&A=25>

Om ikke andet kan du finde andre originale farvekombinationer der

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 17-11-03 18:25

> Jeg skal sammen med en kammerat se på en CBR 600, F2, årg. 1993, kørt
> 41000, til 68.500,- kr.
> Hvad skal vi være opmærksomme på af kritiske punkter ved sådan en
> maskine og hvad mener I om prisen?

Hej Erik

Med hensyn til CBR'ren så er prisen over hvad man kan forvente på en CBR af
den årgang og kilometerstand ved privat person. CBR ejere tor de ejer
guldet. Den er ikke mere end 57-59K værd. Jeg ved godt jeg selv kører på
sådan en, men de er lidt dyre Led lidt brugt, og du finder en 10K
billigere. Det er altså også penge. Vær ikke så bange for kilometer på
klokken, hvis det altså passer. Jeg ville købe en med komplet servicebog.
Det giver dig en idé om kilometerne passer, samt vished om at den er blevet
passet. Min har gået næsten 112.000km og lyder rigtigt godt i motoren. De
kører altså langt.

Hints
Motoren skal spinde unden mislyde overhovedt. Den skal trække rent fra
1500rpm i 4. gear. Ikke hårdt, men uden at hoppe eller lyde mærkeligt i
motoren. Giv den fuld gas fra 1500rpm i 2. gear med gennemvarm motor, helt
op til det røde område, og lad den motorbremse til 2000rpm i gen, og giv
fuld hane igen til begrænseren ved 13500. Kan den det uden at ryge blåt og
uden at springe ud af 2. gear, er gearkassen ok, og motoren bruger ikke
olie.

Mål spændningen over batteriet ved 5000rpm. Den skal vise max 15V
Regulator/omformeren går på alle cykler, også Honda

Slip styret under motorbremse mellen 80 og 60. Den skal ikke slå i styret.
Hvis du vipper den op på centalstøttebenet og får sælger til at sætte sig på
bagsædet kontrollere du at styret går løst og ikke "går i hak" lige ud.
Kronrørslejerne er originalt kuglelejer de skal som regel skiftes til
rullelejer ved 40.000km da folk ikke smører dem.

Lad være med at stille dig tilfreds med gamle halvslidte dæk. Kontroller
datoen. De skal max være et par år gamle. Det skal være samme dæk for og bag
og størrelsen skal være den originale 120/60 - 160/60. Motoren trækker pænt,
og får somregel god holdbarhed ud af et sæt dæk. Jeg anbefaler følgende dæk:
Sport: BT010, Pilot Sport eller Sportec M1 eller Diablo. Touring: BT020,
Pilot Road
Hvis du vil vide alderen på dækket kigger du på DOT mærket. DOT mærket
finder du på den ene side af dækket. Der står DOT xxxxxxxxxxxxx YYY eller
DOT xxxxxxxxxxxxx YYYY. X'erne er en masse bogstaver som ikke har nogen
betydning for alderen. De første to Y'er er ugen dækket er produceret i. Det
(de) sidste Y(er) er årstallet. Efter år 2000 er man begyndt at skrive 00
istedet for bare 0 for årstal. Står der DOT xxxxxxxxxxxxx 273 er det
produceret uge 27 i 1993 (eller 1983). Lad være med at køre med dæk der er
over 4 år gamle.

Ellers er bagdæmperen sikkert ved at ryge på den. 10år tager livet af selv
den bedste bagdæmper (3000kr). Kontroller de sædvanlige sliddele som kædekit
(1200kr) bremseskiver (2000kr) tændrør (440kr) og luftfilter (300kr) Chek
hvornår bagsvinger og affjedringslinks samt kronrørslejer er smurt og find
ud af hvornår forgaffelolien er skiftet og ventilerne er stillet. Det er
altid forsømt. Brug det til at presse prisen. Hvis ikke du gider at forsøge
dig selv koster det en herregård ved en forhandler.

Læs mere her http://www.dmcn.dk/ under Motorcykel anmeldelser.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Kim Danielsen

Dato : 17-11-03 19:38
Fra : Richard

Dato : 17-11-03 21:29

Kim Danielsen wrote:

> se her http://home.worldonline.de/home/cbr/modelle.htm

Tak, men "F-tabellen" mangler tilsyneladende

Fra : Stefan

Dato : 18-11-03 07:58

Til Erik

Fik du noget ud af alle de svar.. m.m. ?