Loadrækkefølge
Fra : Bo Dudek

Dato : 17-11-03 16:47

Hejsa

Jeg er igang med et website, som består af nogle tabeller, hvor der i
enkelte tabelceller ligger en iframe.

Menuen bliver lavet i flash, og da jeg vil have brugeren til at se
menuen blive 'skabt', skal denne være det sidste der sker på siden,
inden den er loadet helt færdigt.

Jeg kan sagtens lave mit et javascript, som loader flashmenuen, men
dette javascript skal ikke startes, førend alt andet er loadet.

Hvordan klarer jeg den?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 17-11-03 17:53

Bo Dudek wrote:

> [...]
>
> Jeg kan sagtens lave mit et javascript, som loader flashmenuen, men
> dette javascript skal ikke startes, førend alt andet er loadet.

Hvis menuen skal positioneres med tables må jeg melde pas.

Hvis den lægges på plads med en div er det enkelt: læg div'en nederst i
dokumentet

Det lyder som om du har gang i en side som kræver javascript, så
1) måske kan du med det 'time' det til at menuen skal loades som det sidste?
2) eller lægge et javascript-kald om at udskifte en tom flash-fil på
menuens plads med den rigtige menu nederst i html-dokumentet.

Inden jeg siger farvel i den her post, vil jeg lige gøre opmærksom på at
risikoen for at google _ikke_ kan finde ud af at læse din flash-menu og
dermed søge rundt på dine undersider, er ret overvældende

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Bo Dudek

Dato : 17-11-03 21:48

[...]

>Hvis den lægges på plads med en div er det enkelt: læg div'en nederst i
>dokumentet

altså, rækkefølgen af div-blokkene bestemmer loadrækkefølgen?

[...]

>2) eller lægge et javascript-kald om at udskifte en tom flash-fil på
>menuens plads med den rigtige menu nederst i html-dokumentet.

men hvis javascriptet ligger nederst, bliver det så også - med garanti
- eksekveret til sidst?

>Inden jeg siger farvel i den her post, vil jeg lige gøre opmærksom på at
>risikoen for at google _ikke_ kan finde ud af at læse din flash-menu og
>dermed søge rundt på dine undersider, er ret overvældende

yes, og det er også ok.. har jeg taget med i min vurdering :)

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : nufan

Dato : 18-11-03 14:50

Bo Dudek wrote:

> [...]
>

> [...]
>

> men hvis javascriptet ligger nederst, bliver det så også - med garanti
script må IKKE ligge nederst på siden ... SKAL ligge i head tagget!!!

hvis du alligevel loader din flashmenu via javascript er det ikke noget
problem. Du kalder bare dit javascript via onload eventen på body tagget
(<body onload="kaldditjavascript();">).

onload eventen på bodytagget er det sidste der udføres på siden

mvh
/Thomas

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 20-11-03 17:53

Bo Dudek wrote:

> altså, rækkefølgen af div-blokkene bestemmer loadrækkefølgen?

Ja, mig bekendt renderer alle browsere oppefra og nedefter i kode-teksten.

> men hvis javascriptet ligger nederst, bliver det så også - med garanti
> - eksekveret til sidst?

Det er jeg ret sikker på, men garanti... Jeg vil ikke love dig en kvart
million hvis det 'misser'

> yes, og det er også ok.. har jeg taget med i min vurdering :)

godt nok

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-11-03 10:23

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> escribió

> Det er jeg ret sikker på, men garanti... Jeg vil ikke love dig en
kvart
> million hvis det 'misser'

Men det vil være pjat da beginheden "onload" i <body> netop bruges
til dette

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 21-11-03 11:34

Lars Hoffmann wrote:

> garanti

> Men det vil være pjat da beginheden "onload" i <body> netop bruges
> til dette

Ja - jeg havde godt set dit smartere svar, men ville bare overlade det
til spørgeren at læse selv, og så i øvrigt følge op på det jeg havde
svaret

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-11-03 15:21

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> escribió

Fra : Bo Dudek

Dato : 19-11-03 10:05

[...]

ok.. ehm.. og bliver funktionen så ikke bare kørt, så snart
body-taggen er loadet?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-11-03 10:17

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> escribió en el mensaje
> [...]
>
> ok.. ehm.. og bliver funktionen så ikke bare kørt, så snart
> body-taggen er loadet?

Nej, den bliver kørt når alt der er indeholdt i body tagget er
loadet - hvilket så vidt jeg kan se er hvad du ønsker