Dæk dimensioner?
Fra : PeterL

Dato : 17-11-03 15:20

Er der nogen der ved hvad dækdimensionerne er for GP motorcyklerne (også 250
og 125) og superbikes, supersport, superstock og endurance (hvis de da er
forskellige fra Superbike)

-PeterL

Fra : Armand

Dato : 17-11-03 15:57

"PeterL" <overground@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvad dækdimensionerne er for GP motorcyklerne (også
> 250 og 125) og superbikes, supersport, superstock og endurance (hvis de da
> er forskellige fra Superbike)

Ikke på stående fod, men sammenligning vil ofte være svær, eftersom at
slick's er opgivet med helt andre specificationer end de på gaden vanlige
bredde/serie/fælg -angivelser!

Der har været udgivelser af MC-revyen hvori også prod.racerne var med og dér
burde man kunne i det mindste kunne se hvad 125'erne og 250'erne kører med
af dæk :-/

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 17-11-03 17:15

On Mon, 17 Nov 2003 15:19:48 +0100, "PeterL" <overground@hotmail.com>
wrote:

>Er der nogen der ved hvad dækdimensionerne er for GP motorcyklerne

De kører med slicks der angives på en lidt anden måde end sædvanligt
og det varierer også lidt,men for MotoGP sådan ca.

Front : 12/60-17 eller 12/60-420 (16.5")
Rear : 19(18)/67-17 eller 19/67-420 (16.5")

> (også 250 og 125)

250 : Front 12/60-17 og Rear 16/63-17
125 : Front 9/58-17 og Rear 12/60-17

> og superbikes, supersport, superstock og endurance (hvis de da er
>forskellige fra Superbike)

Interesserer mig for lidt,så det gider jeg ikke skrive noget om

--
-Michael