Gode "turn based" spil
Fra : Jasper Norman

Dato : 17-11-03 00:00

Hejsa.

Selv om det mest er UT2003, COD mm, der ligger på PC´en, vil jeg gerne have
et par gode råd til "turn based" spil. Jeg spillede engang Steel Panthers,
som var et kanonspil. Men jeg synes at det er svært at finde den slags spil
mere. De er for det meste alle "real time" som også er ok, men de andre er
nu bedre. (minder mere om de "rigtige" krigs brædt spil

Håber nogen har en god idé

Mvh

Jasper

--
slet "fjernes" i e-mail adr.

Fra : iddqdATworldonline.D~

Dato : 17-11-03 00:53

Jasper Norman wrote:

> Håber nogen har en god idé

Kig i tilbudskasserne rundt omkring, der er mange gode lidt ældre tur
basserede spil. Eksempler:

Axis & Allies
Civilization (alle sammen)
Rail Road Tycoon (Ikke rigtig tur basseret, men lidt alligevel)
Warlords-serien (Har dog ikke prøvet det helt nye)
UFO

Mvh

Bruno

Fra : arc@na

Dato : 17-11-03 01:29

"iddqdATworldonline.DenmarK" <iddqd@worldonline.DenmarK> wrote in

> [...]
> Rail Road Tycoon (Ikke rigtig tur basseret, men lidt alligevel)
> Warlords-serien (Har dog ikke prøvet det helt nye)

Heroes of Might and Magic (alle sammen)

arc@na
Blessed are the Fundamentalists, for they shall inhibit the earth.

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-03 07:34

Silent Storm

Super spil

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-03 12:40

arc@na wrote:
> Heroes of Might and Magic (alle sammen)

Du kan da umuligt IV, det var en mega skuffelse imho.

Mvh

Bruno

Fra : arc@na

Dato : 17-11-03 14:18

"iddqdATworldonline.dk" <iddqdATworldonline.dk> wrote in news:3fb8b38b$0
$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Du kan da umuligt IV, det var en mega skuffelse imho.

Jeg havde helt glemt, at der er en 4'er.

arc@na

Fra : JH

Dato : 17-11-03 11:58

Jasper Norman wrote:
> [...]
> at finde den slags spil mere. De er for det meste alle "real time"
> som også er ok, men de andre er nu bedre. (minder mere om de

Age of Wonders: Shadow Magic, Disciples 2.

JH

Fra : Remmen

Dato : 18-11-03 18:08

"Jasper Norman" <ahrensbach@fjernestele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere. De er for det meste alle "real time" som også er ok, men de andre er
> nu bedre. (minder mere om de "rigtige" krigs brædt spil

Hvis du har spillet Steel Panthers så er det muligt at SP:WW2 og SP:MBT samt
SP:WAW vil interessere dig. De to første (WW2 og moderne, ca. 60 mb pr stk.)
kan hentes fra http://linetap.com/www/drg/SPCamo.htm mens det sidste (WW2)
kan hentes fra http://www.matrixgames.com (ca. 400mb samt omkring 250 mb
ekstra for de opdaterede lyde). SP:WW2 og SP:MBT er baseret på SP2 mens
SP:WAW er baseret på SP3. SP:WW2 og SP:MBT har større databaser, så OOB'erne
er mere detaljerede mens SP:WAW er mere detaljeret mht. f.x. panser (angivet
i mm og hældning i grader).

SP:WW2 og SP:MBT kan være lidt tricky at få til at virke under NT/2000/XP
(jeg har dog ikke haft problemer) og er vist egentligt DOS spil, mens SP:WAW
er programmeret til windows.

Sig til hvis du får lyst til lidt PBEM

Lars

P.S. Prøv at tage et kig på Combat Leader - Cross Of Iron på matrixgames
hjemmeside. Turbaseret spil under udvikling som ser *meget lovende ud*

P.P.S. Alle de tre Steel Panthers spil jeg har nævnt er fuldt lovlige at
downloade.