Lidt skræmmende link - BMI
Fra : Joker

Dato : 15-11-03 23:49

Hej
Jeg sad lige og kiggede efter lækre opskrifter og faldt så over den her:
http://dansk-jul.dk/bmi%20test.htm

--
MVH Per
http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=109968

Fra : Puk

Dato : 16-11-03 12:10

"Joker" <per.dk@mailBox.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
> Jeg sad lige og kiggede efter lækre opskrifter og faldt så over den her:
> http://dansk-jul.dk/bmi%20test.htm

Hvorfor synes du, det er skræmmende?
Jeg tror de fleste efterhånden godt er klar over, hvordan man udregner BMI,
og forhåbentlig er de fleste også godt klar over, at det KUN er et fingerpeg
om, hvordan vægten har det.
Min BMI er lige pt lidt over 23, så jeg ligger altså i normalområdet. Min
fedtprocent derimod ligger lige omkring 30 og det er minimum 3 procentpoint
for højt i forhold til normalen. I min alder bør jeg ligge et sted mellem
24 og 27 i fedtprocent, og det er jo også KUN et fingerpeg.
Men pointen er, at BMI fortæller mig jeg er fjong, mens fedtprocenten
fortæller mig, at jeg stadig har en del at arbejde med.

Mange hilsner
Puk

Fra : Joker

Dato : 16-11-03 13:30

On Sun, 16 Nov 2003 12:09:41 +0100, Puk wrote:

> [...]
> Men pointen er, at BMI fortæller mig jeg er fjong, mens fedtprocenten
> fortæller mig, at jeg stadig har en del at arbejde med.

Hmm - det er nok fordi jeg synes tal er sværere at løbe fra end den der
fornemmelse, at det ville være godt at smide 5 - 10 kilo
Ikke at jeg ikke kan mærke det ved at tage fat med tommel- og pegefinger i
"håndtagene"

Fra : Pia J

Dato : 16-11-03 14:33

"Joker" <per.dk@mailBox.dk> wrote in message

> [...]
> fornemmelse, at det ville være godt at smide 5 - 10 kilo
> Ikke at jeg ikke kan mærke det ved at tage fat med tommel- og pegefinger i

Man kan også ca. måle sin fedtprocent - men måske du skulle lade være, det
er nemlig mere uhyggeligt

http://www.alex.dk/udregn_fedtprocent.htm

Mit spejl er i hvert fald heller ikke enigt med min BMI på 23! Og da jeg var
allermest slank var min BMI på 17 - og jeg lignede IKKE et anoreksibarn!
Derimod er mine muskler nok næsten ikke-eksisterende.

:Pia

Fra : mus

Dato : 16-11-03 15:09

> [...]
> allermest slank var min BMI på 17 - og jeg lignede IKKE et anoreksibarn!
> Derimod er mine muskler nok næsten ikke-eksisterende.

hmm har lige forsøgt at få beregnet min fedtprocent på siden, men det
lykkedes ikke.
Kan simpelthen ikke komme ind i de enkelte felter og indtaste mine mål. ÆV!
Nogen der oplever det samme?

Eller kan give mig formlen?

Laila

Fra : Joker

Dato : 16-11-03 19:26

On Sun, 16 Nov 2003 15:08:50 +0100, mus wrote:

> [...]
> lykkedes ikke.
> Kan simpelthen ikke komme ind i de enkelte felter og indtaste mine mål. ÆV!

Den virker når jeg prøver, også på "kvindemodellen".
Det viser sig at der er lidt at gi´ væk af