Vil meget gerne hjælpe en god ven! 165 cm ~
Fra : 2BACK is my favorit ~

Dato : 15-11-03 12:29

Hejsa

Jeg fik en besked fra en rigtig god ven i går at han har nået et punkt hvor
han er ved at får nogen alvorlige problem med sin vægt og det går ham meget
på! han er ikke in for alt det med masse af motion men! er villig til at
prøve alt nu for at det skal lykkes for ham at bringe ham tilbage til egen
livsglæde og ha det godt med sig selv og jeg vil prøve at hjælpe ham så godt
jeg kan.

Jeg træner selv, både svømming, Taekwondo og cykler hver eneste dag ca 10 km
og det har hjulpet mig helt vildt meget .. jeg vejer 75 kg og 175 høj.. er
godt tilfreds med mig selv og i god form! men det var jeg ikke da jeg vejede
81 kg..

Men det jeg meget gerne ville høre af er at hvor henne i Odense er der folk
som er rigtig dygtige til at hjælpe folk med problemer som min ven ? har har
fortjent at have det godt og der skal sker noget nu! hans læge har rådet ham
til at gøre noget for hans egen skyld og han har også en søn som er bekymret
for ham.. for nogen betyder 99 kg ikke ret meget men når en person`s physke
og underbevisthed begynder at plage en, så er det lige meget hvem, hvordan
man ser ud og hvor meget man vejer!

Jeg håber der er nogen her som har haft gode resultater med folk i Odense
som kender og har succes med et program enten på den ene eller den anden
måde.

MVH
J.L.C.

Send meget gerne svar til min personlige mail dawebman@galnet.dk

På forhånd Mange Tak

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 15-11-03 13:12

"2BACK is my favorit payments!" <affalister@@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:66otb.9429$bB6.6218@news.get2net.dk...

> Men det jeg meget gerne ville høre af er at hvor henne i Odense er der
folk
> som er rigtig dygtige til at hjælpe folk med problemer som min ven ?

Hvad er det helt konkret, han skal have hjælp til?

Har han forsøgt at gøre noget ved sin overvægt - og hvad har han i givet
fald forsøgt? Eller kan han ikke tage sig sammen overhovedet til at gøre
noget ved problemet? Det er jo ret afgørende for mulighederne for at hjælpe,
at man får defineret, hvad han helt konkret skal hjælpes med.

Mangler han viden om ernæring?
Eller mangler han energi til at handle?
Vil han gøre det selv eller deltage i en gruppe?
Gider han læse om ernæring - eller vil han bare have en kostplan?
Kan og vil han lave sund mad? Laver han den selv eller bor han sammen med
en, der står for maden.

Vil manden ikke motionere, er der jo ikke meget ide i at sende ham ind i et
motionscenter for at svede og blive rådgivet af deres konsulenter.

Gider han ikke læse sig til viden, hjælper det ikke at give ham en masse
titler på bøger og hjemmesider.

Og gider han sket ikke selv tage fat på nogen måde, er det nok en psykolog,
der skal til i første omgang.

Men allerførste skridt på vejen... spørg din ven, hvad han har lyst til at
gøre ved problemet.

Mvh. Lisbeth

Fra : 2BACK is my favorit ~

Dato : 15-11-03 14:19

Hejsa..

Det er jo at han vil tabe sig! han har haft det lidt sådan på afstand men
her på det sidste har det gjort "ondt" på ham.. hvis i forstår!

Jo, Han er villig til at prøve noget godt, men der skal til er at han kommer
til at snakke med nogen nu! så han kan komme igang og det er vigtigt for
ham. så jo, jeg vil også lave lidt motion med ham ved at spille noget
badminton til at starte med, men viljen skal være der og det er man jo altid
nød til at indse når først det bliver slemt på det her område!

Har både hørt godt og ondt om vægtvogterne! men hvad skal man så tro på ?
det er det med at " TRO " som er det vigtigste led i at gøre noget ved
tingene. jeg går faktisk selv i PinseKirke hver anden Søndag og er først
begyndt på det og folk kan sige hvad de vil men du opfatter lige pluselig en
helt special stemning ved at være sammen med alle disse mennesker og jeg er
blevet meget mere positiv selv ved at være der og de folk lytter til dig i
forhold til de typiske stressede mennesker som bare lever deres "normal"
kedlige liv.. men alle bestemmer jo selv! og det er også kun godt..

Men det jeg fisker efter er at komme igang, han skal bare ud af sin skald og
igang og man må starte et sted.

Navn og adresse evt email på nogen her i Odense som vil hjælpe! han er
indforstået med at der skal sker noget.

MVH
J.L.C.

"Lisbeth Jacobsen" <lisbethjacobsen_news @ hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3fb618f7$0$3769$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Pia J

Dato : 15-11-03 14:23

Mit forslag:

Der er både kostplaner, ugentlige motivationsmøder og ernæringslære.

DDV Odense
Slotsgade 22, 2. tv
Torsdag kl. 12.30, 15.30 og 17.45
Lis Fisker Knudsen:
22 29 19 82
Telefontid Onsdag kl. 11.00 - 13.00

Fra : 2BACK is my favorit ~

Dato : 15-11-03 16:23

Hej Pia .

Tak skal du have! jeg vil straks sende det til ham!

Mvh
Jack L

Fra : Jakob Munck

Dato : 15-11-03 13:51

> Jeg fik en besked fra en rigtig god ven i går at han har nået et punkt
hvor Jeg håber der er nogen her som har haft gode resultater med folk i
Odense
> som kender og har succes med et program enten på den ene eller den anden
> måde.

'
Jeg anbefaler De danske Vægtkonsulenter, som er professionelle, effektive og
ikke kræver motion.

jm