Western Union
Fra : Jens Vejmand

Dato : 16-11-03 19:08

Jeg fik frarøvet mine ejendele i USA, og måtte bruge Western Union for at
betale mine regninger i 11. time.
Men kan det virkeligt passe, at 14000 danske kroner skrumper til 1890
dollars, ved en sådan overførsel ?.

Fra : Hans²°³°

Dato : 16-11-03 20:39

"Jens Vejmand" <emalius@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg fik frarøvet mine ejendele i USA, og måtte bruge Western Union for at
> betale mine regninger i 11. time.
> Men kan det virkeligt passe, at 14000 danske kroner skrumper til 1890
> dollars, ved en sådan overførsel ?.

Det er cool business - og hvad har du så tænkt dig at gøre ved det ?

Fra : Jens Vejmand

Dato : 18-11-03 03:58

> Det er cool business - og hvad har du så tænkt dig at gøre ved det ?

.... lægge en streng ind i dk.fritid.rejse, som advare andre mod, at bruge
dette firma !.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 17-11-03 17:36

Hej

"Jens Vejmand" <emalius@sol.dk> wrote:

>Jeg fik frarøvet mine ejendele i USA, og måtte bruge Western Union for at
>betale mine regninger i 11. time.
>Men kan det virkeligt passe, at 14000 danske kroner skrumper til 1890
>dollars, ved en sådan overførsel ?.

Njae, Det lyder umiddelbart lidt voldsomt, men nok rigtigt ! - Jeg
checkede lige med min bank, dagens salgskurs på $ er kr. 6,46 og ved
14.000,- kr. blir' det så USD 2167,- Dvs. at de har taget 277 USD for
at håndtere overførslen, men hvis du har brugt een eller anden form for
expresoverførsel er det nok meget tænkeligt, desværre

Ferievejret: www.melby.dk/vejret.htm

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Lars Ehlers

Dato : 18-11-03 07:42

On Mon, 17 Nov 2003 17:36:07 +0100, Ole Rasmussen
<newsgroup@FJERN.melby-online.dk> wrote:

> [...]
>at håndtere overførslen, men hvis du har brugt een eller anden form for
>expresoverførsel er det nok meget tænkeligt, desværre

Checkede lige engang på deres hjemmeside. $ kursen ligger på omkring
6,13 og de tager et gebyr på $114 (dette eksempel er dog den modsatte
vej, da deres hjemmeside ikke kan håndtere overførsel fra Danmark).

Så det er altså en kombination af dårlig kurs og højt gebyr.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : T. Hartung

Dato : 21-11-03 19:14

> [...]
> betale mine regninger i 11. time.
> Men kan det virkeligt passe, at 14000 danske kroner skrumper til 1890

Brugte også Western Union Money Transfer i sommers til forudbetaling af
rejsemål - det var den eneste måde de kunne modtage pengene på. Det gøres
via posthuset men administreres i praksis af BG Bank - at få flyttet 1.400
kr til Italien kostede mig 215 kr i gebyr - jeg var RASENDE og gør det
aldrig mere - systemet er faktisk mest tiltænkt eksempler som dit - hurtig
hjælp - men det er nærmest tyveri ved høj lys dag - og så udnyttes andres
ulykker på det groveste - her i DK er det altså BG-Bank der tjener muffen
;-((

--
mvh.

T. Hartung ** Nu også med GPS **