Halemejser
Fra : Joker

Dato : 16-11-03 21:33

På gåturen langs Odense Å så vi igen flere flokke af halemejser.
Det er nu en meget charmerende lille fugl

--
MVH Per
http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=109968

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 17-11-03 13:54

Joker skrev:

> På gåturen langs Odense Å så vi igen flere flokke af halemejser.
> Det er nu en meget charmerende lille fugl

Ja, de er søde.
Dit link i signaturen gav mig nu ikke noget halemejsebillede

Men søndag den 2. nov. her i Ålsgårde havde jeg besøg af en
lille flok (4-5 stk.) halemejser en meter fra mit vindue. Det var
(ud fra billederne i fuglebogen) den "nordlige form" - dem med
hvidt hovede. Jeg ser dem kun her med års mellemrum, så jeg
gætter på at de var på træk mod syd.

Ellers fornøjes jeg for tiden over en ung flagspætte-han ovre
fra Hornbæk Plantage, som kommer her og spiser af mine
mejsekugler. Den siger "yck-yck" når den kommer, og så kan
den sidde og spise i 2-3 minutter, mens den lige må sætte evt.
nærgående skovspurve i respekt.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt, 3140 Ålsgårde

Fra : Joker

Dato : 17-11-03 14:39

On Mon, 17 Nov 2003 13:54:18 +0100, Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Ja, de er søde.
> Dit link i signaturen gav mig nu ikke noget halemejsebillede

Ups. det kan jeg godt se kan være lidt misvisende.

På turen i dag så vi den lille lappedykker, en lille vimmer fætter - den
har jeg heller ikke billede af. Den er meget længe under vandoverfladen og
dykker før jeg kan nå at fange den med kameraet

--
MVH Per
Billede af Molly, min hund:

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 21-11-03 07:49

"Joker" <per.dk@mailBox.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Det må være alle tiders at se halemajser i sin have. Med den lille runde
krop og så lang en hale må det være et halt andet syn end de blåmejser
jeg ser her.

Der er dog sket en glædelig forandring mh.t. blåmejserne. I de over 10 år
jeg har boet her har jeg næsten altid kun set blåmejser enkeltvis, men i
øjeblikket er der 3 der flyver rundt og helt tager haven i besiddelse. Så
kan de bedre klare sig overfor musvitterne som lidt arrigt jager dem væk,
når de kommer hen og vil spise "fuglenødder".

Her er også en 3-4 musvitter som kommer hver dag, det ser dejligt ud
med så mange musvitter og mejser lige her ude for vinduerne. Jeg ved
ikke hvad årsagen er, til at de nu er her så konstant. - Det er jo sammen
med en meget stor flok gråspurve og skovspurve.

Hilsen Ruth

Fra : Finn P

Dato : 04-12-03 10:06

Jeg bor i gl.Rye ved himmelbjerget.....jeg går ofte tur, og kikker på
fugle.....men jeg har indtil nu ikke set en eneste halemejse : ( heller
ikke ved vores foderbræt, som ellers er meget velbesøgt af mange forskellige
arter.

Fra : Ellington

Dato : 04-12-03 14:14

Vi bor ved lillebælt og ser ret tit halemejser i haven. De kommer i
flokke og hjemsøger træerne i haven. Kun sjældent kommer de på fuglebrædtet.
Duke

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 04-12-03 17:28

"Finn P" <maritafinn@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>ikke ved vores foderbræt, som ellers er meget velbesøgt af mange forskellige

De ses ellers forholdsvis tit i det område - af og til i små flokke.

Jeg har selv set Halemejse både ude ved Lindholmvej ud mod Lindholm Hoved, og i
området hvor åen (Salten Å ?) løber under Ryvej ved Engvej.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>