Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Ixus eller PowerShot S10??
Fra : Blaster

Dato : 15-04-01 18:20

Hvilket af disse kamerarer skal jeg vælge? er der nogle store forskelle??
eller skal jeg vælge et helt andet mærke??? altså i samme prisklasse.. evt.
nogle med erfaringer med en disse kamerarer

Mvh Nicolai

Fra : Roine Karlsson

Dato : 15-04-01 22:22

Hej

Jag har haft en S10 och har nu en Ixus. Det är ingen skillnad i
bildkvaliten.

Köp Ixus:en. Den är mindre, mycket mindre. Så du har med dig kameran.

Enda skillnaden är att du kan ta typ 2 av Compact flash.

Fra : Kasper Christensen

Dato : 16-04-01 12:00

Som ekssælger hos canon, vil jeg anbefale dig ligesom Karlsson har gjort
det. Der er en forskel mere. Det er en anden slags komprimering. Der kan
deror være flere billeder på IXUS end på S10

mvh

Kasper

Fra : M@ds

Dato : 21-05-01 14:25

"Kasper Christensen" <kasperc@post.tele.dk> wrote in message
> Som ekssælger hos canon, vil jeg anbefale dig ligesom Karlsson har gjort
> det. Der er en forskel mere. Det er en anden slags komprimering. Der kan
> deror være flere billeder på IXUS end på S10

Kan du uddybe det?
Den anden slags komprimering betyder det så ikke at billederne mister
opløsning?
På canon's side syntes jeg kun der står JPEG.

Hilsen
M@ds

mads@iname.com

Fra : M@ds

Dato : 21-05-01 14:25

Fra : Nicolai Slundt

Dato : 16-04-01 20:32

Mange tak for jeres råd.. men jeg dog stadig lidt i tvivl.. fordi jeg synes
Ixus meget lille.. men det er også det eneste jeg er i tvivl om! har det
noget at sige at det er så lille? her tænker jeg ikke på teknik osv. men
mere på hvordan det er at holde på og betjene..

Mvh Nicolai

Fra : Roine Karlsson

Dato : 16-04-01 20:48

Hej Igen

Det är inget problem med att den är liten.

Du har genomsiktssökning. DVS behöver inte titta på skärmen då du
fotograferar.

Kameran känns bra, ser ingen skillnad mot S10 att hålla i den.

Som sagt, att den är liten gör att du kan ta med den. Den rymms i fickan
eller skortfickan.

Roine

Fra : Kim Østrup

Dato : 16-04-01 21:16

Hej Nicolai

Jeg havde samme betænkligheder som du har, og jeg valgte at indkøbe S10
fremfor IXUS pga. størrelsen på huset. Det S10 jeg har indkøbt, er til
brug i en forening, så mange forskellige mere eller mindre kyndige skal
betjene det - deriblandt mange som kunne finde på at placere et par
fingre på blitzen (det skete rent faktisk med et Nikon CP950 som vi
havde i foreningen i en periode)

Privat ville jeg nok ha´ købt IXUS - jeg tror den vil holde prisen lidt
bedre end S10 på grund af sin størrelse.

Med fotovenlig hilsen

Kim Østrup.

Nicolai Slundt <nickslundt@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bfhah$8kf$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Phreak

Dato : 16-04-01 22:41

Jeg har selv et Ixus, og var også lidt nervøs inden køb, da jeg har
større hænder end gennemsnittet. Men det har ikke været et problem.
Kameraet ligger godt i hånden, og jeg har ikke haft problemer med at
placere mine fingre, eller at de var i vejen for noget.

Jeg synes det er et kanon godt kamera, så jeg kan kun anbefale det.

On Mon, 16 Apr 2001 21:32:18 +0200, "Nicolai Slundt"

--
Vil du gerne registrere hvor mange downloads du har fra din side??
Så prøv "download tælleren" på: www.mininet.dk/download/

Fra : Blaster

Dato : 17-04-01 16:48

Hej

Endnu engang tak for jeres råd..
Jeg tror jeg køber et Ixus så.. men skal lige ud i foretningen at holde lidt
på det..

Mvh Nicolai

Fra : Peter Rongsted

Dato : 18-04-01 17:02

> [...]

>Endnu engang tak for jeres råd..
>Jeg tror jeg køber et Ixus så.. men skal lige ud i foretningen at holde lidt

Canon havde en ny version (IXUS 300) på CeBIT med bedre zoom (større omfang).
Jeg ved ikke hvornår det skulle være i forretningerne.

Peter

Fra : Blaster

Dato : 18-04-01 19:29

Ja.. jeg ved det godt.. har også læst en test af det, men det er markant
dyrere.. vist nok flere tusinde kroner.
Det er i klasse med Canon G10 (ca. 9000 kr)

Mvh Nicolai

Fra : Roine Karlsson

Dato : 18-04-01 19:46

Hej

www.cyberphoto.se finns värdefulla synpunkter under deras test av den.

Roine

Fra : Blaster

Dato : 18-04-01 19:33

Det hedder jo selvfølgelig Canon PowerShot G1 ikke G10

Fra : Blaster

Dato : 17-04-01 16:59

Hej..

Jeg tænkte på om du kunne sende 1-2 biller til mig så jeg lige kan se om det
er gode billeder det tager..???

mvh Nicolai

du må gerne lige skrive her i ng'en at du sender dem...

brug denne: nickslundt@hotmail.com