Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotos fra Radio100FM åbningsshow
Fra : rosenauer.dk

Dato : 16-11-03 21:09

Hej!

Hvis nogen er interesseret har jeg smidt nogle 300D-fotos fra Radio100FMs
åbningsshow (i går) online - kritik modtages meget gerne =). Der var Tim
Christensen, Sanne Salomonsen, Zididada, Sugababes og Safri Duo. Ganske god
underholdning :)

Især

http://rosenauer.dk/photography.php?gallery=Music/Sanne%20Salomonsen/20031115%20-%20Opening%20Radio100FM%20show,%20Copenhagen&picture=1&filters=t#pic
og
http://rosenauer.dk/photography.php?gallery=Music/Sanne%20Salomonsen/20031115%20-%20Opening%20Radio100FM%20show,%20Copenhagen&picture=11&filters=t#pic
og
http://rosenauer.dk/photography.php?gallery=Music/Safri%20Duo/20031115%20-%20Opening%20Radio100FM%20show,%20Copenhagen&picture=13&filters=t#pic

synes jeg selv jeg slap meget godt fra - og vil meget gerne have konstruktiv
kritik.. =)

Adressen er http://rosenauer.dk/photography.php?gallery=Music

Mvh,

Martin Rosenauer

Fra : Fums

Dato : 16-11-03 22:02

rosenauer.dk skrev news:3fb7d96c$0$29400$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> Adressen er http://rosenauer.dk/photography.php?gallery=Music

Jeg ved ikke hvordan du har lavet siden, men billederne er der ikke
http://fums.dk/2003/rosenauer.gif

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : Deaster

Dato : 16-11-03 22:05

"Fums" <spam.er@uønsket.invalid> skrev i en meddelelse
> rosenauer.dk skrev news:3fb7d96c$0$29400$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
>
> Jeg ved ikke hvordan du har lavet siden, men billederne er der ikke
> http://fums.dk/2003/rosenauer.gif

Hmm, ingen problemer med at se siden her, heller ikke i Mozilla eller
Firebird.

Deaster

Fra : Fums

Dato : 16-11-03 22:57

Deaster skrev news:bp8omm$gad$1@news.cybercity.dk
> Hmm, ingen problemer med at se siden her, heller ikke i Mozilla eller
> Firebird.

Bruger Mozilla 1,4 på dansk. Har lige kigget med IE som heller ikke kan
finde billederne. Jeg kan se oversigten, men når jeg vælger et billede for
at se det større er det tomt... som på giffen.

Fra : Deaster

Dato : 17-11-03 08:33

Fums wrote:
> [...]
> kan finde billederne. Jeg kan se oversigten, men når jeg vælger et
> billede for at se det større er det tomt... som på giffen.

Hmm, har du husket at trykke linket oppe for oven, efter at have trykket på
det enkelte billed, for at se alle billederne i den kategori du har valgt ?

Deaster

Fra : Pico

Dato : 16-11-03 23:03

Deaster wrote:
> "Fums" <spam.er@uønsket.invalid> skrev i en meddelelse

> Hmm, ingen problemer med at se siden her, heller ikke i Mozilla eller
> Firebird.

Fums har ret, IE v. 6, tumbnailene er der godt nok, men når man klikker
på dem kommer der en side som vist af Fums.
De direkte links til de 3 billeder virker fint.

Forøvrigt fine billeder som jeg gætter på har fået en tur i PS så baggrunden
er så fin som den er.
Pico

Fra : Fums

Dato : 16-11-03 23:35

Pico skrev news:bp8ss0$1mf95c$1@ID-184913.news.uni-berlin.de
> Fums har ret, IE v. 6, tumbnailene er der godt nok, men når man klikker
> på dem kommer der en side som vist af Fums.
> De direkte links til de 3 billeder virker fint.

Nå ja, det glemte jeg at skrive. Jeg kan også se de tre direkte links

Rosenauer: Lav din side så den overholder World Wide Web consortiums
http://w3.org retningslinier... så er der andre end dig selv som kan se dine
sider/billeder

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 16-11-03 23:47

Virker fint her med IE6.0

Fra : Per M

Dato : 16-11-03 23:48

Der er altså ingen problemer med Rosenauers side i IE6 hos mig...
mvh
Per M

Fra : rosenauer.dk

Dato : 17-11-03 08:12

Hej Pico!

Mange tak for kommentarerne - check lige den posting jeg lavede som reply
til Fums' - tror bare i skal clicke på 'venue-linket' så burde alt være godt
igen :)
Og jo, de er beskåret med PS, men faktisk var lyset og scenen opbygget så
godt at anden postprocessering ikke var krævet. Var du selv med derinde ? :)

Med venlig hilsen

Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Pico

Dato : 17-11-03 18:13

rosenauer.dk wrote:
> Hej Pico!
>
> Mange tak for kommentarerne - check lige den posting jeg lavede som
> reply til Fums' - tror bare i skal clicke på 'venue-linket' så burde
> alt være godt igen :)

Ja det virker, men jeg forstår ikke du laver den "mellemside", hvorfor har
du ikke lavet det som et direkte link når man klikker på tumbnailene på
musiksiden ?

> Og jo, de er beskåret med PS, men faktisk var lyset og scenen
> opbygget så godt at anden postprocessering ikke var krævet. Var du
> selv med derinde ? :)

Nej desværre.
Pico

Fra : rosenauer.dk

Dato : 17-11-03 22:35

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> wrote in message

> Ja det virker, men jeg forstår ikke du laver den "mellemside", hvorfor har
> du ikke lavet det som et direkte link når man klikker på tumbnailene på
> musiksiden ?

I og for sig fordi jeg gerne vil have billederne splittet op i
'arrangementer'. Eksempelvis findes der nu 3 arrangementer med Tim
Christensen, som jeg faktisk helst af alt ikke vil have blandet sammen. Dem
der måske kunne få glæde af billederne kunne også være folk der selv havde
været til et givent arrangement uden kamera, og så kunne mirror dem til
deres lokale disk =)

Hvordan opbevarer du dine ?!

Fra : Pico

Dato : 17-11-03 23:05

rosenauer.dk wrote:
> [...]
> folk der selv havde været til et givent arrangement uden kamera, og
> så kunne mirror dem til deres lokale disk =)

Nå ja, det er selvfølgelig en begrundelse, den havde jeg bare ikke lige fanget.

> Hvordan opbevarer du dine ?!

De få gode bliver printet Nå på den simple måde at de brændes på CD'er,
men jeg har overvejet også at lægge dem på en harddisk kun til det samme.
Jeg har snart nogle stykker liggende og flyde og der bliver snart en mere på
20 GB når jeg i nærmeste fremtid skifter den til en nyere større sammen med
den 80 GB der sider i nu. Der kan immervæk være ca. 25 CD på sådan en
20 GB svend og ligeså godt det som de ligger og flyder til ingen verdens ting.
Pico

Fra : rosenauer.dk

Dato : 17-11-03 08:08

Fums, udfra dit screenshot ser det ud til at du blot er nået til kategorien
Music / Safri Duo - derfra skal du vælge et spillested - du har to
muligheder: - "Zulu Awards" og "Opening Radio100FM.." - kommer alt ikke vel
frem når du clicker på et af dem ?!

Mht. w3c klassificering, så skal jeg da med glæde lige løbe koden igennem
igen. Jeg har testet med IE 5.5, 6, Lynx og Mozilla 1.4 og har ikke haft
problemer :')
Vend meget gerne tilbage =)

Tak og med venlig hilsen

Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Fums

Dato : 17-11-03 14:39

rosenauer.dk skrev news:3fb873cb$0$69994$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
> [...]
> Music / Safri Duo - derfra skal du vælge et spillested - du har to
> muligheder: - "Zulu Awards" og "Opening Radio100FM.." - kommer alt ikke

Okay. Det havde jeg ikke luret, lidt besværligt/knap så bruger venligt end
jeg synes om, men sådan er vi forskellige. Billederne er fundet.

> Mht. w3c klassificering, så skal jeg da med glæde lige løbe koden igennem
> igen. Jeg har testet med IE 5.5, 6, Lynx og Mozilla 1.4 og har ikke haft
> problemer :')

Godt nok, vidste ikke om du kendte det

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 16-11-03 23:47

> [...]
> åbningsshow (i går) online - kritik modtages meget gerne =). Der var Tim
> Christensen, Sanne Salomonsen, Zididada, Sugababes og Safri Duo. Ganske

Rigtig gode billeder, du er ret tæt på hva`! - kan vi få nogle data: -
linse?, ISO, hastighed, PS, ect

Venlig hilsen Bo

Fra : rosenauer.dk

Dato : 17-11-03 08:10

Hej Bo!

Mange tak for kommentarerne. Og ja, stod nedenfor scenen (dog desværre
blandt pøblen), så ganske tæt på :) .. men de er taget med en Canon 28-135
IS, svingende ISO (se exif'en under billedet), etc. :)

Mvh,

Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-11-03 14:05

"rosenauer.dk" <spam@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> synes jeg selv jeg slap meget godt fra - og vil meget gerne have

Super gode billeder.. Er sgu lidt imponeret, tror det er de bedste 300D
billeder jeg har set (men jeg har heller ikke spejdet efter dem, kun set dem
jeg tilfældigvis er stødt på

Billede 1 af Sanne kunne dog godt trænge til lidt mere lys, hendes ansigt er
meget mørkt.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk