Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Universal kortlæse?
Fra : Ole Nielsen

Dato : 16-11-03 16:59

Hvad skal man købe af universal kortlæser?

Mvh
Ole

Fra : Fums

Dato : 16-11-03 17:11

Ole Nielsen skrev news:3fb79eb4$0$9767$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> Hvad skal man købe af universal kortlæser?

Den billigste som kan tilsluttes via USB.

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : Per O. Madsen

Dato : 16-11-03 17:18

"Ole Nielsen" <karen-oleFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skal man købe af universal kortlæser?

Jeg købte en i Føtex til 299kr. Den kører USB2 som er mange gange hurtigere
end USB1. Nu tager det kun ca 1 minut at hente 275MB mod ca. 10 minutter med
min USB1 kortlæser. Jeg kan læse fire forskellige korttyper i min kortlæser.

Per O.

Fra : Thomas Sinkbæk

Dato : 16-11-03 17:42

"Per O. Madsen" <pomNEJTAK@osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
med
> min USB1 kortlæser. Jeg kan læse fire forskellige korttyper i min

Hvad er det for en kortlæser? (mærke & model)

- og hvilken korttype benytter du selv?

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Per O. Madsen

Dato : 16-11-03 18:16

"Thomas Sinkbæk" <thomas@FJERN-DETTEsinkbaek.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med
> kortlæser.
>
> Hvad er det for en kortlæser? (mærke & model)

Det står ikke navn i den, men det er faktisk en 6 i een. Jeg smider lige et
bille op i dk.binaer af læseren.

> - og hvilken korttype benytter du selv?

CF (CompactFlash)

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 16-11-03 18:05

Ole Nielsen wrote:
> Hvad skal man købe af universal kortlæser?

Har selv den her:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1704647947

Ud over at den har USB2, er dens design og kvalitet helt i top.
Den har desuden den feature at man kan tage den ud af holderen og anvende
den medfølgende ca. 10cm lange ledning i stedet, så man f.eks. kan bruge den
sammen med en Laptop.

mvh
Anders

Fra : Thomas Sinkbæk

Dato : 16-11-03 19:24

"Anders Lorentzen" <al@it.dk> skrev i en meddelelse

> Har selv den her:
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1704647947

Hej Anders,

Hvordan er hastigheden på den? - kan den udnytte USB2?

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Rasmus Hansen [9000]

Dato : 16-11-03 20:48

Ole Nielsen wrote:
> Hvad skal man købe af universal kortlæser?
>
> Mvh
> Ole

Jeg har en Trendnet USB2 læser, og er ganske godt tilfreds med den. Har
lige smidt 40 filer der til sammen fylder 225MB over på harddisken på 54
sek. Det svarer til ca. 4,17 MB/sek

Kortet der blev læst fra var et SanDisk 256MB SD-kort

Mvh
Rasmus