Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ringe kvalitet fra Pixum
Fra : Frank Horsøe

Dato : 15-11-03 15:53

Hej NG
Jeg har idag modtaget 70 billeder fra Pixum (10*15), men synes at der er
utrolig stor forskel i kvaliteten af billederne. Nogle af dem er meget
"grynede" i farverne, det ser ud som om at det kun består af røde og
mørkegrønne meget stor pixels (?) (hedder det sådan), anyway, billederne er
taget med hhv. et 2 MP kamera og mit nye 5MP kamera men jeg kan ikke på
stående fod huske hvilke billeder der er taget med hvilket kamera. Kan det
være forklaringen, eller er det noget man blot må leve med eller hvad????

MVH Frank

Fra : Peter Holm

Dato : 15-11-03 18:21

"Frank Horsøe" <horso@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> være forklaringen, eller er det noget man blot må leve med eller hvad????

Jeg har kun super gode erfaringen med hensyn til Pixums kvalitet. Både med
mit 2MP Canon Ixus V og mit 4MP Canon Ixus 400.
Må jeg spørge hvilke kamera billederne er taget med? Min svogers klagesang
nyder nogenlunde lisom din, efter han har fået printet billederne fra sit
HewlettPackard-kamera ser du.

Mvh
Peter

Fra : michael bennati scho~

Dato : 15-11-03 21:55

"Frank Horsøe" <horso@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være forklaringen, eller er det noget man blot må leve med eller hvad????

For det første: Du må da kunne se billederne på computeren og derved
konstatere om det er dine billeder eller Pixum, der er noget galt med..??

For det andet: hvis det er Pixum der har fejlet, så mail det til dem, og de
retter fejlen gratis.
Jeg fik fremkaldt ca 150 billeder hos Pixum. 5 af dem havde en mærkelig
skævert, i det sorte farver var lidt blålige. Det var de ikke på min
computer, så jeg mailede dem om problemet. Send et billede herned var
svaret. Som sagt så gjort og sandelig om ikke jeg få dage senere fik
samtlige 150 billeder med posten en gang til. Denne gang var der intet galt
med de fem billeder. Yder danske fotohandlere en sådan service? Jeg tvivler.
mvh Michael

Fra : Frank Horsøe

Dato : 16-11-03 14:39

Kameraerne der har taget billederne er begge Olympus hhv C-700 og C-5050.
Billederne der ikke er ret gode er taget med C-700, og som Michael skriver
er der for mig at se ikke noget galt med billederne på skærmen, derfor blev
jeg ofså meget overrasket da billederne dukkede op med posten.
Jeg vil da lige prøve at kontakte Pixum.
Tak for hjælpen
Hilsen Frank